mijn hb is 6.4 wat betekent dit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door st3phanieej, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Bij mijn eerste afspraak met de VK kwam er een HB uit van 6,9.
    Dat was op 9 januari.

Sindsdien slik ik elke dag ijzertabletten, drink ik versegeperste Jus D'Orange, eet ik meer groenten, donkervolkorenbrood, appels en andere fruit.
    Dus nu moet het zeker wel hoger zijn dan 6,9.

Ze vond het niet een waarde om bezorgd over te zijn, maar ze zei wel dat een hogere HB beter is wanneer je zwanger bent. (vooral tijdens en na de bevalling, zei ze)

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Trouwens, afgelopen maandag had ik mijn 2de afspraak bij de VK. En mijn ijzergehalte is niet opnieuw gemeten. Dat gaat toch via bloedafname?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dmv bloed, vingerprik geloof ik.
    Mijn vk test het met 30 weken nog een keer, het gebeurt niet standaard iedere controle hoor! Ik weet het alleen van de eerste bloedafname in het ziekenhuis met 9 weken.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die heb ik ook, smaken ook niet zo vies als dat goedje uit de fles.
    Vorige zwangerschap was mijn Hb zo laag en toen had ik veel last van hoofdpijn en was erg moe. Volgens mij werkt die Floradix wel goed, want dat is nu stukken minder.

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Mijn Hb was 6.0 en na meerdere weken ijzertabletten slikken was die nog steeds 6.0, ze zei als die over een aantal weken nog steeds zo laag is gaan we andere maatregelen nemen.Nu moet ik morgen weer bloed laten prikken ervoor, maar ben nog steeds zo moe zo moe zo moe, dus ben bang dat het niet hoger is geworden.Wat kunnen ze nog meer doen als het niet omhoog gegaan is?Ik slik ookal een hogere dosis foliumzuur.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Misschien hele domme theorie van me :oops:
    Maar ik zie dat je in verwachting bent van een tweeling.
    Kan het niet zo zijn dat zij dan een dubbele dosis ijzer & energie van jou wegnemen?

Of heeft dit er niks mee te maken?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lijkt me niet, want dan zouden al je bloedwaarden op de helft of het dubbele moeten zitten.

8. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Mijn HB is op dit moment 6.0 en heb dus bloedarmoede, staalbruistabletten gekregen omdat je hiervan minder kans hebt op verstopping dan bij de pillen, een tip dus vraag om bruistab. als je snel last hebt van je ontlasting

groetjessss:)

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Inderdaad de bruistabletten werken niet verstoppend.
    Losferron heten ze.
    Na de bevalling zat mijn hb op het randje van een bloedtranfusie, heb toen losferron gehad.
    Lekkere zwarte ontlasting en eerder te dun dan te dik. Het hielp goed. Binnen een paar weken was mijn hb weer normaal.
    Op advies van de huisarts nog wel een maandje doorgeslikt om een voorraadje te kweken.

10. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ik had met 11 weken een HB van 8.1 hartstikke netjes dus...

Nu had ik 2 weken geleden een HB van 6.3...heb geen staaltabletten voorgeschreven gekregen, moet het eerst gaan proberen met floradix en roosvicee ferro, denk dat ik over 2 weken weer wordt geprikt als het dan nog niet goed is, krijg ik alsnog staaltabletten...

Deel Deze Pagina