De titel zegt het eigenlijk al. Is teveel thee slecht voor een kindje en wat is teveel? Luca drinkt bij zijn boterhammetje een flesje thee. Met een klein flesje heeft hij niet genoeg. Hij kan makkelijk een flesje van 250 cc leeg drinken. Nu met het warme weer drinkt hij ook heel wat thee weg. Zoals gistermorgen 2 grote flessen en 's middags weer een fles. Water drinkt hij niet ook al heeft hij nog zo'n dorst.
tja wat is teveel. met dit warme weer drinken ze ook wat meer dan anders. Esmee dronk met de warme dagen ook al snel 2 flesjes thee op (150 cc) ik heb dan zo je moet goed drinken en ze wou ook wel.
Vanaf 6 maanden kan je beginnen met een slokje thee (volgens mijn cb), maar dan alleen thee zonder looizuur of theïne.
Ik heb nu de gewone thee van pickwick. Welke thee is dan zonder looizuur en theine (met dubbele punt erboven ) Zonder suiker idd.
Alle kruidentheeën en rooibos. Bij pickwick moet je oppassen, want daar staat erop of het zonder theïne is en bij de rooibos bijvoorbeeld staat dat er dus niet op. Verder heeft Piramide lekkere kinderthee, zoals Kabouterthee. Daarvoor moet je naar de Reformzaak.
Rooibosthee is zonder theïne en looizuur. Ook alle kruidentheeën (kamille, venkel etc.). Zonnature heeft geloof ik al die theeën in het assortiment. (i met puntjes is alttoest ingedrukt houden en dan 139 typen
ok. vindt t zo vaag he over die venkel thee. de ene keer mag t weer wel de andere keer weer niet. toen ik in t ziekenhuis lag van dr zeiden ze daar dat toen weer bekend was dat ze weer geen venkelthee mogen omdat er toch iets in zit wat kwaad kan. ik geef dr af en toe wat kleine nipjes diksap appelsmaak van de plus.ze drinkt er haast niks van maar elk slokje vocht is meegenomen.ik doe al bij elke fles 10 cc extra water.maar snachts wil ze niet altijd heel dr flesje op dus mist ze dat vocht ook weer. en rooibos thee?maak t uit of t van AH is?nee toch?
Kan veel makkelijker die puntjes hoor gewoon shift ingedrukt houden en dan op het knopje met 'en " (zit meteen naast je enter knop) en dan de letter waar ze bovenop moeten komen. Goed on topic. Het kan ook zo zijn dat je kindje gewoon op mij en mijn zoon lijkt en dus helemaal geen thee (nee ook niet de verschillende smaakjes) lust Groetjes Anita
kinderthee? heb ik nog nooit van gehoord Morgen maar eens gaan kijken. Dank jullie voor jullie antwoorden.
Inderdaad oppassen met de theesoorten en de verschillende merken. De zoethout van pickwick bevat bijvoorbeeld wel theine, terwijl die van de xenos puur thee is. Maar van zoethout mag je niet zoveel geven. Rooibos is ook niet altijd 100% thee vrij. Sommige fabrikanten doen er alsnog een klein beetje thee bij in. Maar dat moet dan op de verpakkingen staan. En kabouterthee (reformzaak) is in ieder geval goed met allerlei kruiden enzo..
Vanmorgen maar meteen kabouterthee gehaald Het rook heel erg naar anijs dus was benieuwd of Luca het wel dronk. Nou meneertje had er geen problemen mee hoor. Een vol flesje van 250 cc ging in 1 keer leeg en daarna brullen dat het op was...nog maar een flesje gemaakt en deze ging ook bijna helemaal op Moet alleen nog even kijken of het hier in de buurt ook te krijgen is...heb daarom maar meteen 2 pakjes gekocht..kan ik voorlopig ff vooruit.
Heb deze vraag op het CB gesteld en zij zeggen dat elke thee mag Zelf kies ik er echter voor om theïne vrije thee te geven, zoals bijvoorbeeld van Zonnatura (die verkopen trouwens ook speciaal theïne vrije thee maar ook bijv. honingbos of rooibos) . Deze is gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Als ik ergens anders ben pak ik ook wel eens "normale" thee maar die zet ik dan wel erg slap. Een scheutje melk erdoor maakt het wel extra lekker heb ik het idee... Groetjes Six