Mijn (helse) bevallingsverhaal.....

Discussie in 'De bevalling' gestart door MelZoe, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde mee gemaakt zoals ik al eerder schreef (ook geen vruchtwater meer) geloof me , dan gaan alle alarmbellen af in t ziekenhuis. Er wordt meteen gekeken of er geen infectie aanwezig is want dit is natuurlijk een groot risico voor de baby. Helaas was dit bij mij het geval... Dus als je dit niet hels kunt noemen dan weet ik t ook niet meer. Ik had serieuze zorgen
     
    Fuddey en MelZoe vinden dit leuk.
  2. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ze geeft zelf aan dat het juist een helse bevalling was door de weeënstorm.. De aanleiding van de inleiding :o: is uiteraard alles behalve oke en dat dát hels is snappen we allemaal. Maar haar omschrijving van de bevalling vind ik niet hels te noemen.
     
    Dubbelfriss en Sado vinden dit leuk.
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Heftig he! Hier bij alle kindjes ook de eerste cm's geleidelijk en dan van 5cm tot baby in armen 20 minuten. Echt wat een hel inderdaad die weeënstorm :cry:
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  4. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik begrijp t nu. Ik ging toevallig ook van 2 naar 10 in 30 min (met geboorte erbij). Ik moet zeggen het was zeker niet prettig op zn zachts gezegd (ik raakte in paniek) het was idd ook echt heftig, maar heb er nou ook weer geen trauma van . Ik d8 wel destijds noooooit meer. (Nu wil ik wellicht "ooit" een derde, haha) Maarja ik denk dat het ook te maken had met de risico's die er aan verbonden waren voor de baby.
     
    MelZoe en Chatty vinden dit leuk.
  5. Lindsey89

    Lindsey89 Bekend lid

    30 sep 2012
    559
    101
    43
    Sorry maar ik teken voor zo'n bevalling!
    Pijn doet het altijd, inleiden is ook niet fijn.
    Maar bevallen en zwangerschap gaan nu eenmaal samen.
     
  6. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland

    Een bevalling doet altijd zeer das een ding dat zeker is.
    Maar vragen om pijnbestrijding en dat ze er dan zolang over doen zodat het uiteindelijk niet meer kan is wat het voor mij hels maakte.
    Ik ben van mijn eerste dochter ook ingeleid en die bevalling duurde zelfs korter,incl knip terwijl ik geen wee had ;) In en uitwendige hechtingen.
    2de dochter thuisbevalling op de baarkruk sneller dan eerste dochter en 1 schaafplekje op mijn onderkant, maar hoofdje heeft 3 persweeen gestaan zodat ik niet zou uitscheuren.

    Ik ben geen piepbeest en vraag nooit om pijnbestrijding voor wat dan ook.....dus vandaar de naam helse bevalling,......misschien had ik beter neer kunnen zetten "bevalling ervaren als zeer pijnlijk" al zou ook die benaming andere dames ertoe hebben kunnen zetten om te reageren met een bevalling doet altijd pijn:rolleyes::p

    En nee ik neem niemand iets kwalijk,iedereen ervaart het anders.;)
     
    debjuh86, Jackie87 en Dubbelfriss vinden dit leuk.
  7. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wat de een als hels ervaart hoeft de ander niet als hels te ervaren en andersom. :) als ts het hels vond dan zal ze dat zo ervaren hebben.. ik denk ook dat bij de een hels een andere betekenis heeft dan de ander.. vandaar de meningsverschillen hierover.

    Allerbelangrijkst: baby en moeder zijn gezond. Gefeliciteerd! :)
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  8. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    ik herken het wel een beetje hoor.
    Bij mn dochter duurde het ook 5 uurtjes, ik moest naar het ziekenhuis omdat er in het vruchtwater gepoept was en ik dacht wel pijnbestrijding te kunnen krijgen.
    Helaas was er geen arts aanwezig die me dit kon geven omdat het met oud en nieuw was en ik ben ook 2x in paniek geraakt, opgestaan en gezegd dat ik naar huis ging :')

    Ik vond die weeën zo snel achter elkaar erg heftig.
    Aangezien ze zeggen dat het bij de tweede sneller gaat ben ik ook best zenuwachtig al voor deze bevalling.

    en dan de stress of het met je kindje wel goed zal gaan erbij maakt het bepaald geen relaxte bevalling.
     
    MelZoe vindt dit leuk.
  9. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland

    Erg is dat hè, geen tijd hebben om die ene weeë weg te puffen terwijl de volgende alweer opkomt......je hebt er gewoon geen controle over en erin meegaan lukt je gewoon weg niet hoe erg je ook je best doet.
     

Deel Deze Pagina