Mijn hemel die prijzen!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Maar je had toch kunnen weten wat dat kostte, als je de optie direct had aangevinkt bij t boeken of de voorwaarden had gelezen..

Bedoel (als voorbeeld) als je gaat skieen en je moet daar nog skipassen moet kopen en ski's moet huren weet je toch ook van te voren dat dat nog een berg geld gaat kosten.

100 euro is veel hoor daar niet van, de meeste airlines vragen 35 euro per koffer per reis in het hoogseizoen. Maar ik denk dan dat had je kunnen weten.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als er geen plek is naast jullie kind waar jullie kunnen zitten? Ik zou niet mijn plaats afstaan omdat een ander niets geregeld heeft van tevoren. Aangezien ik zelf ook met kinderen reis en graag naast ze zit.

3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Maar ik heb niet geboekt.. dus ook de voorwaarden niet gelezen. En tsja, volgens mij mannen in het algemeen, klikken vaak gewoon. Die van mij dus wel..

4. Stakato

Stakato Niet meer actief

Soms heb je geen keuze hoor, naar bepaalde (kleinere) luchthavens vliegen alleen budgetmaatschappijen. Ik vlieg ook liever met KLM maar die keuze heb je dus niet altijd. Of je moet een gigantisch eind nog met de auto willen rijden.

Poolvos en Yeuu vinden dit leuk.
  5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Nee dat verwacht ik ook niet.
    Dan wisselen wij met plek van kind. En zit 1 van ons dus alleen. En de rest wel bij elkaar. Het is maar een korte vlucht.

We zijn nu ingecheckt en hebben voor 3 euro twee stoelen op rij 25 geboekt. De rest op rij 29 geloof ik. Dus zal wel goedkomen

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben een tijdje terug met mijn dochter naar Amerika geweest. 1 vlucht zat best vol, we werden door de maatschappij op stoelen gezet, we zaten wel naast elkaar, maar met gangpad ertussen. Bij het inchecken werd gezegd dat het zo niet mocht en we werden alsnog naast elkaar gezet.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik snap dit soort opmerkingen nooit, heb je ooit wel eens budget gevlogen? Ik echt al heel vaak (en ook gewoon met de KLM, Lufthansa, United Airlines, enzv) en de enige ‘budget’ maatschappij die mij echt slecht bevallen is is Transavia. Maar met maatschappijen als Ryanair en Vueling al meerdere keren echt prima ervaringen gehad. Juist omdat ze daar alles op de penning doen zijn ze superstrak in het aanhouden van vertrektijden, dus nog nooit vertraging gehad, altijd gewoon (tegen betaling) mijn eigen stoelen kunnen kiezen, altijd probleemloos mijn eigen kinderen bij me gehad, soepel alles kunnen regelen met vervoer van buggy’s e.d., echt geen enkel probleem. Als het inderdaad zo’n drama zou zijn om ermee te vliegen dan zou ik er niet aan beginnen, maar als ik voor 4 personen 300 euro minder een korte Europese vlucht kan nemen (en dat is geen excessief voorbeeld) EN ook nog eens lekker kan vertrekken van een kleiner vliegveld (zooo veel sneller), dan doe ik dat graag hoor. Dat de stewardessen dan geen speciale training hoe om te gaan met vliegangst hebben gehad (oid) vind ik prima.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.471
    11.978
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat niet weet wat niet deert natuurlijk. Maar...

Vind je het dan ook prima dat de duurste stoel voor de piloot is? Dat de bemanning hun eigen eten en drinken aan boord moet betalen. Dat ze enkel de uren in de lucht betaald krijgen.
    Dus het vliegtuig schoonmaken en het gereed brengen van het toestel voor vertrek zijn uren die NIET betaald worden.
    Dat de piloten binnen een gekke zzp constructie werken waarbij ze soms zelfs geld toe moeten leggen om te mogen vliegen. Zodat ze hun licenties niet verliezen.
    Hoewel er schoorvoetend verbeteringen worden toegepast bij ryanair is het nog steeds niet op het niveau dat ik met ze zou willen vliegen.

En ik heb een keer als student met ze gevlogen omdat we met een hele groep waren. En het was echt een meer dan prima vlucht, piloot die af en toe nog een eiland aanwees, aardige behulpzame stewardessen. Echt niks op aan te merken.

https://www.vlucht-vertraagd.nl/nieuws/2015/05/19/vliegveiligheid-prijsvechters-in-gevaar-door-uitbuiting-piloten

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2245560-dit-is-uitbuiting-en-daar-is-hun-businessmodel-op-gebaseerd.html

Zoe123 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Het is ook een optie om niet te vliegen he?

Hopelijk zorgen deze ontwikkelingen ervoor dat minder mensen gaan vliegen.

Marihi, nelta, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Mja, heel eerlijk? Ik ben natuurlijk op de hoogte van de problemen met personeel die er spelen bij Ryanair, maar hard gezegd: da’s niet mijn probleem. Ik denk dat niemand onder dwang door Ryanair in dienst wordt genomen, mensen werken daar uit vrije wil. Er zijn wel meer k*tbedrijven waar we toch allemaal de producten van aanschaffen. Ik begrijp de protesten absoluut en hoop van harte voor het personeel dat hier op korte termijn verbetering in komt, en zal dan ook met liefde hogere bedragen neerleggen voor een vlucht (al zal de keuze dan natuurlijk ook weer vaker op een ander maatschappij vallen), maar op dit moment is de situatie hoe die is. Als ik een vlucht boek kijk ik naar 3 dingen: prijs, vertrek- en aankomsttijd en luchthaven. Ik kies vervolgens degene die voor mij en mijn gezin op die 3 punten het gunstigst uitvalt. Of het personeel een eigen lunchtrommel moet meenemen is geen onderdeel van mijn overweging. Het spijt me, ik weet dat ik hier een heel sociaal wenselijk verhaal zou kunnen opschrijven, maar zo zit ik er nou eenmaal niet in. Rot voor het personeel, maar als mijn werkgever me klote behandelt moet ik dat ook zelf oplossen.

11. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Ik vlieg zoon 10 keer per jaar met Ryanair. En ja jij zegt het goed. Tegen betaling stoelen reserveren. Maar er zijn ouders die vertikken dat omdat ze dat te duur vinden en zeuren dan dat ze niet bij elkaar zitten..

Daarbij heb ik vaak zat met Ryanair vertraging gehad...

Zoe123 vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.471
    11.978
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het wordt pas een direct probleem wanneer er onveilige situaties ontstaan.
    Of wanneer jouw vliegtuig ineens op een andere luchthaven landt en je het verder uit kan zoeken. Enz enz. Er heerst een angstcultuur en dat kan de veiligheid nooit te goede komen.

Ik ben best goed ingelezen wat betreft vliegen en vliegtuigen (vooral door mijn vliegangst, een manier om er mee om te gaan.) en ik lees en zie dingen die gewoon niet oke zijn.

Maar goed zo koop ik ook voornamelijk biologisch geteeld eten en eerlijk geproduceerde kleding. Marktwerking begint bij jezelf.

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Stakato

Stakato Niet meer actief

:thumup:

wendy339, Huismuisie en EdN vinden dit leuk.
  14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Dat zijn nare voorbeelden die je noemt inderdaad, maar ik heb ze nog nooit meegemaakt. Gebeurt dat wel dan is het voor mij natuurlijk ook snel klaar met budgetmaatschappijen, maar vooralsnog heb ik alleen prima ervaringen gehad en zal ook Ryanair zich aan de veiligheidsvoorschriften moeten houden. Momenteel vlieg ik sowieso alleen nog als man en ik samen een weekendje weg gaan en gaan we met het gezin doorgaans met de auto op vakantie, dus het speelt hier minder.

Ja, dat doe ik ook allemaal niet en toch vind ik mezelf geen slecht mens hoor. Ik vind andere dingen weer belangrijk :thumup:.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.471
    11.978
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #55 Huismuisie, 21 jun 2019
    Laatst bewerkt: 21 jun 2019
    Proest... een echte moraalridder vliegt niet hoor. Die heeft last van vliegschaamte :roflmao:

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar hoe weet je dan van tevoren dat je wel stoelen naast elkaar hebt? Kan toch ook dat alle plaatsen verdeeld over het vliegtuig zitten?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is toch niet raar? Op mijn werk koopt iedereen in de kantine zelf zijn eten of neemt iets van thuis mee.

Lorena86 en EdN vinden dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Waarom vind je de kosten absurd?
    Hoe denk je anders dat personeel betaald moet worden?

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    #59 Zoe123, 22 jun 2019
    Laatst bewerkt: 22 jun 2019
    Moraalridder?
    Wat jammer..
    Dat het jou niet boeit, prima.
    Maar @Huismuisie heeft gewoon gelijk.

Huismuisie vindt dit leuk.
  20. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Omdat RyanAir al stoelen had gereserveerd voor ons..

Deel Deze Pagina