Mijn hond doet de laatste dagen raar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gusam, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hallo dames,

Ik vroeg me af of een van jullie dit herkent.

Ik word de laatste 2 dagen even helemaal simpel van mijn hond.
    ze dwingt ontzettend om aandacht te krijgen en bij mij in de buurt te zijn.
    ze loopt overal mee naar toe, ze wil niet op haar plaats blijven liggen, maar het liefst bij mij.
    eerst was ze niet zo dwingent en luisterde ze goed.
    Ze ligt nu ook vaak op de babykamer of nu dan ervoor omdat ik de deur dicht heb gedaan.
    Ik snap niet waar haar gedrag nu vandaan komt.
    Kan het te maken hebben dat ik op het einde loop van mijn zwangerschap.
    heeft iemand dit ook gehad en wat betekende dat dan?

XXX Gusam

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja leuk.
    Lees/hoor je wel vaker met dieren.
    Geloof daar wel in.

Succes!

3. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    ja die beesten voelen dat! ik heb een golden retriever (mannetje) en die legt steeds zijn kop op mijn buik. en dan lijkt het wel of hij helemaal geniet van het luisteren. dan gaan zijn oogjes dicht, echt schattig!
    Is het een mannetje? want mijn duitse dog (vrouwtje doet het namelijk niet)

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het lijkt alsof hij aanvoelt dat de baby eraan komt.
    Beestjes hebben dat he, mijn katten voelen het ook altijd als er iets is, dan kunnen ze erg onrustig worden.... of juist heel aanhalig...

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ow ik herken het.
    Ik merk ook dat onze hond ontzettend onrustig is de laatste dagen.
    Terwijl ze eerst heerlijk op haar kussen kon blijven liggen trippeld ze nu de hele dag rond.
    Ze zit me de hele tijd heel verbaasd aan te kijken, echt zo van wanneer gaat het gebeuren.
    En ze loopt de hele dag achter mij aan. :D

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

@chantal bij mij is mijn hond precies hetzelfde, onrustig rond lopen, verbaast aankijken enz enz.

en mijn hond is een vrouwtje.

Ik ben dan ook wel benieuwt of dat de kleine zich aan gaat dienen de komende dagen, was dat bij jullie ook zo dat je ging bevallen?

XXX Gusam

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier vanaf dag 1 van de zwangerschap een hond die constant op mijn buik wilde liggen met haar kop. Kijk maar op de foto. Zo aandoenlijk

8. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier heb ik het zelfde met onze kat
    ze moest eerst niks van mij hebben alleen als ik wat lekkers had voor haar
    en nu is ze helemaal omgedraait nu wil ze niks meer van het ventje hebben
    en licht de hele dag op mijn buik of op schoot
    als ik weg ben gaat ze voor de babykamer liggen
    als ik naar de wc ga gaat ze mee als ik nar bed ga gaat ze mee
    ze loopt me echt overal achterna wordt je gillend gek van hahaha

9. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Voor mij is dit ook heel herkenbaar! Mijn hond loopt op het moment ook steeds achter me aan en komt heel vaak kroelen dan legt hij zijn kop op mijn schoot en kijkt hij me vragend/verbaast aan.. Als hij rustig ligt te slapen en ik sta op dan springt hij ook op en als ik naar boven ga dan staat hij onder aan de trap te piepen, terwijl hij dit nooit deed, normaal vond hij het allemaal wel best en bleef hij lekker slapen...
    Mijn hond is ook heel waaks als mijn vriend niet thuis is, hij blaft echt naar alles wat hij voorbij hoort en ziet komen.. is dat bij jullie ook??

10. Skye

Skye Niet meer actief

Dat waakse van de hond was bij ons altijd al, dus dat was niks nieuws voor ons

11. Gusam

Gusam Niet meer actief

ja mijn hond blaft nu ook op alles en iedereen.

XXX Gusam

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    @Gusam ja dat doet onze hond dus ook.
    Onze hond is ook een vrouwtje.
    Ik weet niet of dan de bevalling eraan zit te komen maar ik merk gewoon dat onze hond de laatste dagen erg onrustig is, dus we wachten af.
    Ik moet namelijk nog bevallen van de eerste.

13. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben twee jack russels en de oudste is echt al een blafkees als ik alleen ben, maar dat is wel erger geworden sinds ik met verlof ben, maar nu doet de jongste de laatste twee dagen ook opeens erg raar. zwanger van onze eerste en het is nu afwachten of deze week of volgende week, maar als het volgende week is word ik opgenomen en gaan ze het opwekken. moet al in het zkh. bevallen en heb deze week al 3 inwendige onderzoeken, morgen de tweede om te kijken hoe ver het al is.

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Onze hond is de laatste week zeg maar ook erg beschermend. Als ik met hem aan de wandel ben en we komen een andere hond tegen gaan de haren bijna van nek tot kont overeind staan. Dit heeft hij echt nog nooit gehad. Heel bizar. Hij had het gisteren zelfs met een hond waar hij normaal gesproken wel eens mee speelt.
    Bij mijn man doet hij dit niet. Daar doet hij net als anders. Ik laat hem ook alleen nog maar los op het betonpad tussen de weilanden, waar ik goed overzicht heb of er wat aan komt of niet.
    Hij doet dit niet naar mensen of andere dieren, alleen naar honden en alleen bij mij.

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier hebben we 2 honden en 2 katten wordt er helemaal gek van wat ik ook doe! ze willen overal mee naar toe en de katten als ze denken dat ik ga zitten willen ze al op mijn buik of in mijn schoot liggen !
    de honden lopen buiten naast me en wijken geen pas en als er een ander voorbij komt hond, kat, mens of kind maakt niet uit gaan ze echt voor me staan verder niets maarw el beschermen

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik geloof er nu echt wel in dat er bijna iets aankomt als de hond zo gaat doen.
    Ik hoor het bij zoveel vrouwen die helemaal op het einde zijn dat hun hond zich anders gaat gedragen.

17. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Mijn oudste hond een teefje van 4,5 jr wilt er helemaal NIKS van hebben. We hebben nu een zoontje van 10 maanden en als ie maar in de buurt bij het komt is het grommen. Onze andere hond van ongv 2,5jr ook een teefje laat redelijk wat toe en als ze het zat is gaat ze gewoon ergens liggen waar hij er niet bij kan. Maar ben ik alleen, als de kleine man slaapt of in de box zit en niet loopt in de loopstoel dan ligt ze of zit ze de hele tijd bij me.

En nu me man en ik zwanger zijn van de 2e zijn we bang dat de grootste het nog moeilijker gaat krijgen en misschien over gaat op bijten ipv alleen grommen.

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Oei Mamasab dat is toch wel heel vervelend.
    Ik ben eigelijk ook best benieuwd hoe onze hond dadelijk gaat reageren als de kleine er is.
    Onze hond is normaal gesproken een hele lieve kindvriendelijke hond.
    Ze kan heel goed met kinderen omgaan, ze vindt het geweldig.
    Als mijn nichtjes hier zijn en die zijn lekker aan spelen dan gaat ze er gezellig bij liggen en ligt ze gewoon lekker te kijken, wat ze aan het doen zijn.
    Ze pakt niks af van de kinderen ze vindt kinderen duidelijk leuk.
    Maar dat zijn niet mijn kinderen, dus ik hoop niet dat het dadelijk gaat veranderen als onze kleine er is.
    Want nu krijgt zij alleen de aandacht, maar dadelijk moet ze het verdelen.

En wat ik zo erg vindt is dat sommige mensen zeggen, laat je de hond dadelijk gewoon binnen, die zal je toch wel buiten doen :$
    En een opmerking van mijn schoonmoeder, ik aaide onze hond en toen zei ze heel mooi, ja dat zal dadelijk niet meer gebeuren want ze krijgt dadelijk toch niet zoveel aandacht meer.
    Ik zei hoezo niet??? ik was laaiend toen ze dat zei ik heb haar vriendenlijk gevraagd nooit meer zo'n domme opmerking te maken.
    Ik ben gek op die hond en mijn man ook.
    Ze hoort er dadelijk net zo goed bij, en ik laat mijn hond zeker niet buiten de hele dag.
    Als het heel mooi weer is laat ik de buitendeur openstaan en dan kan ze lekker buiten of binnen gaan liggen, meestal is dat dan wel buiten, maar binnen is ze net zo goed welkom.

19. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    De hond van mijn ouders loopt me meestal gewoon voorbij (behalve een vriendelijke aai en kwispel) om dan onmiddellijk naar mijn vriend te lopen.
    Vorig weekend zag ik de hond terug (was alweer even geleden) en ze sprong zowaar op me.. Is helemaal van haar gewoonte niet.

Toen ik pas zwanger was (nog minder dan mijn 6 weken :)) was er een hond van kennissen die de hele tijd bij me zat en meeliep als ik even weg ging.

Ze zeggen dat honden dat 'voelen' als er iemand zwanger is en als die persoon moet bevallen.

kgeloof daar ook wel in eigenlijk :)

20. Skye

Skye Niet meer actief

Hier is de hond altijd druk en onrustig als we bnij mij ouders zijn. Daar ligt ze gewoon niet lekker ontspannen. Tot ik mijn weeen bvij mijn ouders thuis kreeg en de hond opeens extreem rustig was en niet meer van haar plaats wam

Deel Deze Pagina