Mijn hond doet de laatste dagen raar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gusam, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    leuk topic, ons teckeltje is ook erg aanhankelijk aan mij de laatste dagen. Komt continue bij me op de bank liggen slapen met haar kopje op mijn buik. Alleen afgelopen 2 nachten heeft ze gewoon onderaan de trap zitten janken omdat ze naar boven wilde. (erg apart).
    Toen mijn moeder van mij ging bevallen is de hond toendertijd naar boven gelopen en die krijgen ze gewoon niet meer onder het bed uit. (ook erg apart, en achteraf leuk om te horen).
    Je hond hoort tenslotte ook bij de familie. Bij ons in ieder geval wel...hoop ook echt dat het goed gaat straks.
    veel liefs rensje

2. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Toen de bevalling vorig jaar naderde aten mijn honden heel slecht.
    De laatste tijd eten ze ook weer slechter, en is 1 van mijn honden erg knuffelig en wil graag bij me liggen. Daardoor hadden we al het vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn. En ja hoor.... ZWANGER!
    De beste zwangerschapsteken is het maffe gedrag van onze honden!

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier een engelse bulldog reu die zich er niks van aantrekt en een kruisting herder/fox teefje die niet weg te slaan is. Ze vindt het zo interressant om op de babykamer te gaan liggen. Er ligt daar een kleedje van schapenvacht die nu al helemaal vies is van het liggen erop. Ook als we de kamer laten zien gaat ze er middenin zitten en echt zo kijken van. Ja mooi hé! En nu weer allemaal opzouten hier. haha.
    Verder loopt ze de HELE dag achter me aan waar ik ook ga of sta. Soms kijk ik naast me en dan denk ik och, staat ze weer hoor. Ze slaapt vlak naast me en als ik s'nachts moet plassen loopt ze ook mee.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze hond doet ook zo.. wil alleen maar bij me liggen als ik languit op de bank lig.. luisterd slecht trouwens laatste dagen.. normaal gaat ze in haar mand als ik haar dat zeg, maar dat wil ze niet meer.. loopt constant achter me aan... als ik maar naar de andere kant van de kamer loop komt ze er ook bij.. mag nergens meer alleen heen..als mn vriend thuis is kijkt ze me na en zit ze in de aanval zeg maar, zodat ze gelijk bij kan als er iets gebeurt... volgens mij denkt ze dat ik aangevallen kan worden ofzo haha... nouja zo kan ik nog wel even doorgaan... ze ligt wel altijd met haar koppie op mn buik... lijkt elke week meer te worden, denk omdat mn buik natuurlijk ook behoorlijk groeit ineens... ze volgt de baby ook trouwens als hij schopt..dat kun je goed zien, dus dan volgt ze het bobbelt met haar koppie en begint druk te snuffelen..

soms word ik er ontzettend gestoord van, maar eigenlijk is het ook wel weer onwijs lief.. haha..

5. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Onze hond viel de avond voor mijn bevalling bijna de hond van de buren aan terwijl dat hele goede vriendjes zijn, de hond van de buren kwam bij mij zitten en onze hond jaagde hem direct weg.
    Wij hebben een engelse staffordshire, iedereen zei als dat maar goed gaat met die kleine erbij?

Wij hebben na de geboorte het mutsje van de kleine laten ruiken en toen wij thuiskwamen uit het ziekenhuis zijn wij midden in de woonkamer gaan zitten met de kleine in de maxi cosi en hebben hem toen laten snuffelen en likken aan haar.

Het zijn tot op de dag van vandaag elkaars beste vrienden, hij waakt zelfs over haar en ze mag echt alles met hem doen.

6. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Die van ons doet dat ook (een beaglevrouwtje van een jaar)!

Ze houdt me constant in de gaten en is nog aanhankelijker dan eerst...

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Fantastische verhalen zie het helemaal voor me :D
    Wil ook een hond!

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik heb echt het prototype labrador..zodra ik de fles geef aan Ryan, zit ie er bij..hopend dat er een druppeltje melk valt..verder boeit t hem niet zo, ook niet toen ik zwanger was..hij heeft een keer zijn kop op mijn buik gelegd en kreeg toen een schop van Ryan en sindsdien heeft ie mijn buik ontweken hahaha

9. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ze zeggen dat honden en katten aanvoelen dat er iets te gebeuren staat, dus het zou heel goed kunnen dat je hond voelt dat je kindje binnen een paar dagen gaat komen.

10. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    JEEEE wat ben ik blij jullie verhalen te lezen (word soms gek van onze hond) hij is altijd een schat sinds ik zwanger ben is hij niet bij me weg te slaan.. word er nou een beetje simpel van dus sluit ik de deur en laat ik hem heel even alleen in de huiskamer PLAST HIJ TEGEN DE DEUR!!! of tegen de tafel :O ik maar denken dat hij gek is geworden maar misschien doet hij dit wel ivm mijn zwangerschap :) (wat een opluchting, dit gaat ook weer over)

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Onze hond was (en is nog steeds) niet weg te slaan bij ons haha :D
    Ze is altijd al erg knuffelig en aanhankelijk geweest en volgt je overal naar toe tot je er gek van word!! Tijdens mijn zwangerschap kwam ze af en toe ff snuffelen aan mijn buik, maar meer ook niet.

De eerste week dat de kleine was geboren en in huis was werd onze hond wel ergggg druk en hyper (was ze hiervoor ook al maar niet zo!) maar nu is ze weer de oude en rustiger. Al blijft ze een hyper, ze vertoont geen gek gedrag meer zoals de eerste week niet luisteren, wild doen, druk doen, op en neer rennen in huis.

Honden voelen ook alles aan dus ja, wij geven haar zelfde aandacht als altijd en niet overdreven meer, anders went ze daar weer aan.

Word wel gek van opmerkingen van mensen grrr: wij hebben namelijk een rednose Pitbull teefje van 4,5 jr en ja de naam Pitbull is al genoeg voor mensen om t af te schrijven als een monster die je uit elkaar scheurt. Nou die van ons is net een poedel zonder de krullen zeggen we altijd :D en t is met elke hond oppassen, ongeacht t ras!

12. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Jazeker honden zijn echt zeer gevoelig wat dat betreft. Ik heb er zelf 2 een jack russel en een teckeltje. Die Jack Russel wil constant op de babykamer zijn, dan gaat ie in de hoek achter het ledikantje liggen waken ha ha en de teckel gaat altijd op mn buik liggen en dan begint ons mannetje ook altijd te trappelen zo mooi!!
    Bij ons horen die 2 ook echt bij het gezin, ik vind het echt lief.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Net iets meegemaakt met onze engelse bulldog.
    vriend pakte mij vast en wilde me een kus geven en de hond sprong ertussen en begon tegen hem te grommen. Dit heeft hij echt nog nooit gedaan! Hoop dat hij niet TE beschermend wordt straks :(

Deel Deze Pagina