mijn hond doet raar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aurin, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Inderdaad, eerst uitsluiten dat het iets lichamelijks is, wie weet heeft hij wel pijn of iets. Als dat het niet is een gedragsdeskundige inschakelen.

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @jolan, mijn hond is hetzelfde opgevoed.. ik mag alles bij hem doen hij zal mij nooit bijten, al trek ik aan zijn staart, sta ik op zijn poten, leg ik mijn hand in zijn voerbak ga ik in zijn mand liggen alles is prima. Ook mijn vader, of vriendinnen van mij kunnen dat allemaal doen. Hij luistert ook uitmuntend. Heb dit allemaal expres zo goed geleerd omdat ik niet wilde dat mijn hond later ging bijten of voeder nijd kreeg zoals mijn oude hond!

Daarom vind ik dit gedrag ook zo apart, hij is helemaal niet agressief of gevaarlijk naar niemand toe ooit geweest.

Ik ga morgen beginnen met de DA bellen :) thanks voor de tips iig

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou ermee naar de dierenarts gaan,zeker omdat hij het doet bij je zoontje/poezen waarbij hij het normaal gesproken niet doet!
    Misschien wel ergens pijn,of wat anders!
    Ik zou hem ook zeker niet meer alleen laten met jullie kindje of katten!
    Sterkte ermee meid!

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zou even langs de DA gaan en laten checken of hij niet erngens pijn heeft. Daarnaast zou ik hem niet in 1x op gaan sluiten, hij heeft toch gewaarschuwd toch niet gebeten???

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ons vorige hondje deed dit ook.. hadden toen ons zoontje nog niet, maar hij had een splinter in zn pootje en die was bezig met ontsteken.. toen de splinter eruit was heeft hij het nooit weer gedaan..

We hebben ook een andere hond en die vind tot nu toe ook alles prima met ons zoontje.. L. heeft haar per ongeluk al geschopt haha.. ze kwam net op de bank liggen toen ik L. aan het voeden was, volop in haar gezicht.. ze zucht en ze gaat liggen... Als het niks lichamelijks is even een deskundigde in de arm nemen..
    Succes meid..

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou ook even langs de dierenarts gaan voor een controle, lijkt wel of hij ergens last van heeft :(

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    pijn lijkt me ook een hele logische verklaring...
    ik ben benieuwd...laat je het ons even weten als je contact hebt gehad met de da.

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zou het niet kunnen dat pim ergens van schrok... als je weer zo'n voorval heb zou ik proberen om te kijken met een gedrags therapeute wat er mis is
    eerst zou ik toch even afwachten en die 2 samen goed in de gaten houden en zeker niet alleen laten
    ook zou een cursus misschien leuk zijn ook voor de hond dat ie specifiek alleen even de aandacht krijgt of even met je hond een lekkere lange bos of strand wandeling maken en dan je zoontje even bij je man of ouders laten, zodat de hond even alleen alle aandacht krijgt

heb hier 3 grote honden en ze hebben af en toe de aandacht even apart van elkaar nodig... ons zoontje is bijna 1 jaar en ze zijn alledrie dol op hem en als het te druk voor de honden word kunnen ze altijd naar boven gaan

misschien is dat ook een idee dat als het te druk voor pim word dat ie ergens anders in huis rustig plekje kan zoeken
    ik denk dat het in de gang opsluiten het jaloerse gedrag juist aanwakkerd, zou ik persoonlijk echt niet doen... dan zelf maar nog beter opletten
    als je je hond gaat afzonderen krijg je helemaal een kloof tussen je kindje en de hond

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @iggy, Pim kan overal in huis een rustig plekje zoeken, hij zoekt Collin juist steeds op.
    Ik ga sowieso 1x per dag een stuk lopen met Pim zonder Collin.
    En hij krijgt savonds als Collin slaapt alle aandacht van mij.
    Ik heb alle cursussen al gedaan met Pim t enige wat nog zou kunnen is een behendigheids cursus dat ie kan zwemmen rennen etc, maar daar heb ik op het moment geen geld en tijd voor (ben alleenstaand mama)

Ik heb de dierenarts gebeld hij denkt niet dat het aan pijn of iets dergelijks ligt, hij raad me aan contact te zoeken met een gedrags deskundige, heb haar een mail gestuurd.

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

een kennis van me toen ze haar kind kreeg verbergde ze de baby alleen maar voor de hond hond moch niet in de buurt komen hij werd opgegeven moment vals omdat hij minder aandacht kreeg toen zij ik al wil jij je hond hoden betrek je hond met wat je kind doet ga samen met je kind een balletje gooien of als de lekker wil gaan aaien zet je kindje er ook bij zodat de hond ook kennis kan maken met je kind geef hem ook wat vaker een aai over zijn bol want het is geen wonder dat haar hond iets had van nou vreemdeling komt hier in huis en pikt al mijn baasje in

ik denk dat het voor jou hond ook werkt ik heb een bull terrier en als hier kinderen en baby´s zijn dan helpt hij kinderen mee vallen ze om dan gaat hij naast ze staan van steun je maar aan mij balletje gooien hij komt ze terug brengen bij mij echt niet hoor

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @noukie, ik heb Pim ook overal bij betrokken, en doe dat nog steeds. Collin gooit ook al regelmatig de bal (samen met mij dan) en pim legt ook vaak de bal naast Collin neer als Collin op de grond ligt, zo van spelen? Maja Collin stopt de bal alleen maar in zijn mond :p
    Daarom snap ik zijn gedrag ook niet, het staat zo haaks op elkaar, t ene moment wil hij er bij zijn, ook als Collin in bad gaat, ligt hij er bij etc etc. En t andere moment doet ie lelijk.. Tis ook geen constant gedrag zeg maar.

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik vind het wel raar dat de da gelijk al kan zeggen dat het niks lichamelijks is, onze hond ging opeens grommen en ik kon haar ineens niet meer aaien op haar buik want dan begon ze te grommen ze heeft nooit gebeten maar ik merkte wel dat ze niet lekker in haar vel zat, na onderzoek bleek ze een darmontsteking te hebben, nu heeft ze ander voer en is weer helemaal de oude.

succes

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @regi, de da vroeg wel of hij op mij anders reageerde, maar ik mag alles nog doen, tussen zijn kussentjes voelen alles. Het oogt bij mij ook niet alsof hij ergens pijn heeft. Ik mag gewoon met hem stoeien en hem overal aanraken.

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ok ja dan is het wel vreemd, ik ken wel een fokker van die honden hier in het dorp misschien kun je die eens bellen ik wil haar nr wel voor je opzoeken.

gr regi

15. danip

danip Niet meer actief

Dan zou ik nog even een andere dierenarts bellen, want als die van jou door de telefoon kan zien dat er niks lichamelijks mis is met Pim dan vind ik dat wel heel knap.

Veel honden vinden het heel gek als de baby die ze anders volledig accepteerden ineens gaat kruipen. Daar kan ook zulk gedrag vandaan komen. Maar plaats je vraag anders ook eens op het hondenforum. Daar zitten echt veel mensen die er erg veel van weten. Misschien krijg je daar nog wat goede tips.

Vind het wel goed van je dat je probeert er achter te komen waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen. En persoonlijk ben ik gek nova's :) Prachtige honden!

16. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Het is alweer een tijdje geleden dat er een stukje was bij, ik meen hart van nederland of editie NL, wat ging over kinderen die vaak met hondebeten op de eerste hulp belanden. Toen was er ook een gedragsdeskundige die over het één en ander uitleg gaf. Hij vertelde o.a. dat kinderen vaak een onverwachtse beweging kunnen maken die voor ons als normaal, onschuldig overkomen maar voor een hond heel bedreigend zijn waardoor ze van schrik een snauw geven of in het ergste geval van zich afbijten.
    Dus met andere woorden, een hond interpreteerd een bepaalde houding, beweging anders als wij mensen.

Een voorbeeld hiervan is dat mensen al gauw de neiging hebben om hun armen omhoog te doen als een hond tegen ze op wil springen omdat ze bang zijn. Een hond ziet dat juist als uitnodiging om dus inderdaad maar tegen ze op te springen. Zo kan het ook met kinderen zijn als ze b.v. een zwaaibeweging met hun armen maken, een hond kan dat als een dreiging zien en dus agressief reageren.
    Ik kan je niet vertellen welke bewegingen dit zijn maar dat zou je eventueel aan een gedragsdeskundige kunnen vragen.

Succes ermee.

17. noukie89

noukie89 Niet meer actief

mischien zou je contact op kunnen nemen met een gedrags terapeut voor honden die kan je vast verder helpen

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @noukie al gedaan, ze was telefonisch niet bereikbaar, dus heb haar gemaild.

19. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Het veranderen van gedrag van honden gaat over het algemeen in fases. Als er veranderingen zijn in de thuissituatie past een hond zijn gedrag hierop gelijkmatig aan. De kans is aanwezig dat vanuit Pim zijn oogpunt de situatie ongunstiger voor hem ervaart. Misschien gaat hij nu minder lang uit, of komt hij minder vaak in het bos dan vroeger. En het ballen met het vrouwtje is toch echt leuker dan ballen met kleine Collin. Eerst zal hij zich bij de veranderde situatie hebben neergelegd, maar is hij nu een beetje narrig geworden van de plotselinge wijzigingen. Ookal doe jij nog zo je best om iedereen te pleasen, kind en hond, je bent nou eenmaal beperkter nu je een kleintje hebt en dat zal Pim ook zo ervaren. Ik vermoed dat Pim gewoon narrig is. Het blijven dieren en je kunt er nooit je hand voor in het vuur steken dat er niets zal gebeuren omdat dit vroeger ook zo was. Ik denk dat Pim even duidelijk zijn rol zoekt in de nieuwe gezinssituatie, en de rol van leider is natuurlijk het leukst. Tipje van een hondenkenner, afstraffen en hem een poosje negeren. Neem geen risico's met dieren en kinderen. Blijf altijd in de buurt. Veel succes het komt vast goed tussen Pim en Collin!!

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat er in mij opkomt...
    Doet hij zo sinds je je zoontje op de grond hebt gehad?
    In dat geval komt je zoontje op zijn terrein.
    En omdat hij zo klein is kan dat natuurlijk voor je hond dreigend over komen. Mijn man had thuis ook een hond, de hond is er nog altijd maar bij mijn schoonmoeder. Een van zijn nichtjes is nu 10 jaar, maar jaaaren geleden is ze voor de hond gaan liggen en heeft naar hem liggen staren. De altijd lieve hond, die geen vlieg kwaad deed, gaf haar wel een allemachtige harde snauw.
    Ze is zo geschrokken. Maar de hond kon hier niet tegen en we zagen dit maar als een waarschuwing.

Deel Deze Pagina