mijn hond doet raar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aurin, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @tyra, ja ik merk duidelijk aan pim dat hij heel veel aandacht van mij vraagt, hij volgt mij overal.. gaat naast me liggen janken.
    en idd hij komt minder vaak buiten, en loopt minder lang. Ik doe mijn best, maar idd hij is vaak de pineut, moet wat langer wachten voor hij naar buiten mag etc.

Als ik nu goed terug ga denken, is zijn gedrag veranderd al tijdens mijn zwangerschap, toen ging hij ineens raar doen tegen anderen honden buiten. Zomaar vanuit het niets vloog hij ze aan.. niet bijten, maar grommen snauwen happen. Maar dit was ook niet altijd. Ik heb hem toen gelijk laten castreren en sindsdien ging het beter, ik kan m nu wel weer los laten, maar er zijn een paar honden in de buurt die hij nog altijd niet tolereert.

Ook is hij onrustiger, blijft niet lang op 1 plek liggen, blaft ineens naar alles wat langs huis loopt of iets in de bus gooit. Deed ie ook nooit zo waaks zijn.

Ik merkte vanmorgen dat hij ook ineens bang is voor de stofzuiger en de dweil! Dat was ook nooit zo...
    Hij is ook bang als Collin in zijn loopauto door huis "rijdt"

Als ik zo denk denk ik idd dat hij zijn "plekje" kwijt is.. en er idd veel voor hem veranderd is de laatste tijd.

@Butterfly, collin lag al regelmatig op de grond, maar gaat zich nu verplaatsen..

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Misschien heeft ie 'iets' onder de leden waardoor hij zich niet lekker voelt en dat jij nog wel 'mag' stoeien enz maar anderen niet??

Ik heb t een paar keer gehoord dat honden ook bang worden en (bijvoorbaat) als van zich af bijten...

Zou toch voor de zekerheid gaan... maar dat is jou keuze

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier vroeger hetzelfde gehad..... toen mijn broertje en ik nog klein waren (3 en 4) hadden we een ontzettendddde lieve hond... Didi.. golden retriever, deed nooit een vlieg kwaad.....

Totdat wij er waren, en gingen kruipen etc..... Mijn broertje lag ook gewoon een keer naast Didi, en zo uit het niets, zonder dat mn broertje wat deed greep hij m in zn gezicht...... op, eerlijk waar, 1 haar na zn oog gemist.. hij heeft er nu nog een littekentje van, en een hap bij zn mond...

Mn moeder en wij waren enorm verdrietig, en hebben eerst nog even aangekeken hoe het verder ging, maar een tijdje later heeft hij mij in mn hand gebeten toen ik iets uit de kast pakte...

Toen hebben we hem met veel pijn in ons hart weg gedaan, naar heeele lieve andere baasjes, waar de honden een hele eigen speelkamer hadden en een mega tuin... Dit verzachtte de pijn ietsje, maar hebben flink lopen brullen met zn allen daar.

Het is enorm hard. maar als het te laat is en je kind wordt ernstig gegrepen, dan vergeef je het jezelf nooit meer! oppassen dus!!!

veel sterkte, liefs Muis

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @muis, ik ken het gevoel, mijn vorige hond (had ik vanaf mijn 7e, ook een golden retriever) had voeder nijd, en beet ook zomaar zonder aanleiding als ze ergens lag en jij haar ineens wilde aaien, of je eten van tafel wilde pakken en zij eronder lag dan viel ze ook aan.
    Wij hebben haar gehouden tot ze dood ging (ik was toen 21, ze is 14 geworden) maar bij verjaardagen of als er vrienden kwamen dan ging ze altijd naar boven. En wij leerden om gaan met haar gebruiksaanwijzing.
    Het rare was bij anderen thuis was t een schat, kon je bij dr in de mand, uit dr voerbak eten alles.. t was gewoon puur in ons huis, haar territorium. Is toen ook een gedragstherapeut bij geweest, en zij (onze hond) is een week op training geweest bij martin gaus.. maar t hielp niets.

Ben gister avond met Pim naar de dierenarts gegaan, blijkt dat ie vlooien heeft (en hij is allergisch voor vlooien, bijt zichzelf kapot, bultjes etc) Heb ik even gemist, was 1 maand vlooien spul vergeten en bingo.
    Maar goed volgens de dierenarts komt zijn gedrag daar echt niet vandaan, verder mankeerde hij niks.

Maandag belt de gedrags therapeut mij voor een afspraak.

5. Probeer je bij de hond ook de rangorde te bepalen?
    In de zin van, het moet duidelijk worden dat Pim onder jou zoontje in de rangorde staat. Het kan ook onzekerheid zijn of dominantie. De hond weet niet op welke plaats hij en de baby staan, zeker niet nu je zoontje over de grond komt.

Wat je kunt doen, en het klinkt in eerste instantie vies, is als jou zoontje zijn warme eten opheeft, dus de groente hap, is om Pim het bakje of bordje te laten leeg likken. Ja het klinkt vies, maar ik neem aan dat je na elke maaltijd de bordjes afwast, of met de hand of in de machine..

Doordat de hond dan eet NA de baby, kan voor de hond duidelijk worden waar hij nu staat in de rangorde. Want hij moet begrijpen dat jou zoontje boven hem staat!!

Ik weet natuurlijk niet of dit het probleem is, het is maar een gedachte..

Succes!!

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @ingrid, haha ik vind dat niet zo vies, zo gaat het hier regelmatig, hij krijgt de restjes van t eten in zijn bak. Hij mag nooit schaaltjes uit likken, en is ook niet in de buurt van t eten hij ligt dan in zijn mand. Dat weet ie.

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Joh wat schrikken dat je hond ineens zo reageert.
    Hopelijk kan een gedragsdeskundige er wat mee.

Ik had ook een hondje, superlief beessie, maar heeft toch 3 x mijn zoon gebeten in het gezicht en heeft nog een litteken bij het oog.
    Het ws steeds tijdens het vallen, dus waarschijnlijk schrikreactie, maar toch beek zij niet gezond.
    we wilden haar eerst weg doen, maar zijn dus eerst naar de da gegaan en toen bleek zij iets bij het hart longen te hebben en dus veel pijn, wat ze aan ons niet liet zien.

sterkte en hopelijk komt alles goed.

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    update..

heb t even op zijn beloop gelaten.. en heb t idee dat ie compleet bij draait.. collin kruipt nu alle kanten op.. en pim negeert hem gewoon! soms brengt ie zijn bal bij Collin maar doet niks als collin de bal pakt.

en als hij geen zin heeft gaat ie in zijn mand liggen. Hij heeft niks raars meer gedaan ook niet naar de katten.. en buiten is ie ook weer braaf naar andere hondjes...

Deel Deze Pagina