Ik was er zelf niet bij, waren op vakantie mijn schoonzus paste op maar zowel zij als eigenaar van de herder vertellen dat dit is wat er is gebeurd De verklaring van de eigenaren van de herder was wel dat hun 3 herders bij zich hadden.. ( allemaal aangelijnd) en daar 1 pup tussen zat en de oudste herder zich daar verantwoordelijk voor voelde En dat toen onze hond langs liep hij blijkbaar uit et niets kwam voor die herder en hij uit bescherming voor die pup is gaan aanvallen Maar goed wat ook maar de reden mag zijn , ik was bijna mijn hondje kwijt ! Maar gelukkig gaat het nu weer goed en is haar kaak 6 weken later weer goed aan het helen ze kan weer zacht voedsel eten en ze loopt weer dus dat is super, en de eigenaren van de herder werken ook goed mee tot dusver die waren gelukkig niet zo als de mevrouw in ts haar bericht
Ja inderdaad Ik heb dit ook eens gehad met een labrador. Onze hond werd zomaar uit het niets door dat beest aangevallen ( wij hebben een soort jack russel op langere poten, boerenfox) Zegt de eigenaar: tja dat doet ie nooit en labradors zijn nooit zo...dus jou hond ruikt vast agressief Maar goed, als er 1 hond niet agressief is.... Ik ben haar ook gevolgd en weet nu waar ze woont. Mocht ik er ooit weer mee te maken krijgen geef ik haar aan TS, hoop dat het goed gaat met je hond. Je zal zelf ook wel geschrokken zijn...bah. Ook heel naief van de eigenaar van de aanvallende hond. Dat hij dat doet bij alle mannetjes is echt niet normaal gedrag
Bah, ik heb altijd een gruwelijke hekel aan zulke hondeneigenaren! Sowieso snap ik al niet dat ze altijd hun hond los moeten laten lopen, maar al helemaal niet als je weet dat je hond zo kan reageren. Doe hem lekker aan de lijn... Mijn hond mocht alleen maar los als hij even bij het meer ging spelen met andere honden. Tijdens het wandelen zat hij altijd vast...
Ach wat sneu voor jullie hondje! Onze hond zou zoiets ook doen bij andere mannetjes, 1 van de redenen dat hij niet los mag lopen. Echt belachelijk dat ze hem gewoon los laat lopen.
arm hondje. heb ik ook mee gemaakt heb een grote sullige hond die nog niet bijt als hij gebeten wordt
Heb ook en soort gelijk geval meegemaakt. Hadden ook een grote lobbes. Een bull mastiff. Een schat van een hond! Liep (gelukkig) samen met mijn man langs een grasveld met onze hond aan de lijn. En daar stond een vrouw met twee honden los. Komt een van die honden opeens aangerend. Dachten eerst dat deze wilde komen spelen want hij kwam niet agressief aangerend. Voor we het wisten vloog deze hond naar de nek van onze hond en beet! We hebben dat beest gechopt geslagen maar hij bleef aanvallen en onze hond deed niets! Ja omdraaien om hem te ontwijken. Uiteindelijk kwam de eigenaresse op haar dooie gemak aangelopen. Jullie hond heeft toch niets he? Nou wel degelijk! Meerdere diepe bijtwonden in haar nek en flank. Later bleek dat de hond nt langs de belangrijke aders/ slagaders had gebeten! Bijten om te doden dus! In eerste instantie wilde deze muts ook nog zo aan lopen met haar hond. Dat hadden we ff tegen gehouden. Adres gevraagd en afgesproken dat we de rekening voor de dierenarts op zaterdagavond bij haar zouden claimen. Was geen probleem. Hij had dit gedrag al eerder laten zien vertelde ze erbij. Was ooit gebeten en sindsdien agressief geworden!! En dan toch nog los laten lopen?? Nu komt het mooie nog geen week later had haar hond nog een hond gegrepen! Alleen had deze hond zo'n dikke vacht dat hij alleen de haren te pakken had gekregen alvorens de eigenaresse van de aangevallen hond met haar riem had geslagen waarop de hond wegvluchtte. Wat ik heb begrepen heeft ze de hond daarna weggedaan. Maar blijf het ongelofelijk vinden dat als je weet dat je hond kan bijten dat je hem los laat lopen. En dat als je hond een hond heeft gebeten je hem weer gewoon laat loslopen! Nb de rekening van de dierenarts had ze wel meteen betaald!
Ik was achter die vrouw aangelopen of haar aangesproken, had zeker de politie ingelicht! Als dit 'normaal' voor die hond is had ze hem ten eerste nooit los mogen laten lopen en ten tweede eens naar een gedragstherapeute moeten gaan!
Oh wat erg Heeft jouw hond verder niks? Kom je die vrouw of hond vaker tegen? Ik zou haar daar echt op aan spreken de volgende keer! Had het sowieso niet gepikt maar ik snap dat je even overdondert was. Sjesus wat een mens, laat je hond dan niet los :x