je moet hem dus negeren als hij iets verkeerds doet en als hij iets goed doet moet je hem belonen of een dikke knuffel geven(is ook een beloning) dan weet de hond van als ik wat goed doe krijg ik aandacht. liefs san.
Ik zou toch proberen om van de bench een "feestje" te maken. En als je nou ziet dat ze iets kapot wil gaan maken, haar onopvallend met de plantenspuit een straal op haar spuiten. Hier lagen ook kussentjes op de bank, en ook gesloopt. Dan meer geen kussentjes meer
hoi hoi ze is 11 maanden toch misschien komen haar grote tanden door dan wil ze overal aan knagen dat hebben wij ook gehad met onze hond senna die sloopte ook echt alles ook al had ze veel speelgoed want haar grote tanden kwamen door dus ze moest overal aan kauwen ze heeft alles te grazen genomen de traptreden, het kozijn, keuken stoelen, schoenen enz. toen hebben we maar extra kauwspullen voor haar gekocht en toen was het een beetje over en nou heeft ze nergens meer last van ze sloopt nou helemaal niks meer en ze heeft nou naast haar eigen mand een mand staan met allemaal speelgoed erin en dat vind ze echt geweldig vooral om alles er uit te halen zodat vrouwtje alles er weer in kan doen liefs samantha die kauwbotjes hebben ze wel bij die dierenwinkel van die hard rubberen botjes in drie kleuren blauw, rood en geel
Zou wel eens door de zwangerschap kunnen komen nu ik dat zo lees. Onze hond (bijna 6 jaar) word nu ineens terug onzindelijk. Ze is door vroegere problemen nooit helemaal zindelijk geweest maar nu word het ook terug erg! Wij wonen in een huis en onze trap komt uit in de woonkamer dus een open huis eigenlijk...en dan gaat ze steeds naar boven (ik doe de kamers wel toe) maar Jonas zwiert die dan soms open en dan gaat Kiya steeds in onzer kamer haar behoefte doen! Heb haar al meermaals onder haar voeten gegeven want buiten wil ze niet en eens we terug binnen komen doet ze haar behoefte.
Bij onze jongste hond was het af en toe ook heel diep zuchten. Maar nu hij 2 is, lijkt al het harde werk eindelijk zijn vruchten af te werpen, want hij gedraagd zich voorbeeldig. Wees concequent en inderdaad, beloon positieve aandacht. strekte ermee!
Onze hond is dan geen slopen maar sinds dat ik zwanger ben poept en plast hij alles onder ook alleen als we thuis zijn en vooral 's nachts. Nu moet hij 's nachts en als we weg zijn in de keuken en leggen we een hoop krante neer want dan doet ie het niet. Als je hond op vast plaatsen of dingen iets sloopt peper erop smeren
Het kan vanalles zijn.. zwangerschap, te veel aan energie, aandacht vragen (negatieve aandacht is ook aandacht), ras, enz.. mijn hond deed het in het begin ook..zeker toen hij begon te wisselen, de tafelpoten, ook kussentjes die vol met dons zaten.. maar dat was het.. Oja, tuinieren was zijn hobby tijdens zijn puberteit..en toen heb ik hem betrapt en zijn neus een keertje in het zwarte zand gedrukt (niet te hard), hij heeft het nooit meer gedaan.. Wel corrigeren als je de hond op heterdaad betrapt, want achteraf heeft het geen zin, omdat hij niet meer weet wat hij nu "verkeerd"gedaan heeft.. Zeker met een jonge hond zou ik het aanraden om een cursus te gaan volgen bij een hondenschool bij je in de buurt..zij kunnen je ook beter helpen met deze vragen. vaak moeten ze een hond zien als ze advies willen geven..(gedrag). Zo'n cursus is niet alleen goed en leuk voor de hond, maar ook voor het baasje. Succes!
Jee, wat lastig zeg! Het kan heel goed puberen zijn hoor! dan zijn ze echt spontaan alles wat ze geleerd hebben vergeten....Ze zijn dan echt om achter het behang te plakken!! Je zegt dat je je hond heel veel aandacht geeft. Maar krijgt ie bijvoorbeeld ook genoeg beweging? Kan hij zich uitleven? Een hond die zijn energie niet voldoende kwijt kan, kan ook heel lastig worden. Ik weet ook niet wat voor een hond het is, maar als het een 'werk ras' is, kan verveling natuurlijk snel toe slaan en vernielen is dan een leuke en welkome afleiding voor de hond. Misschien kan een een Kong ook nog helpen als je weggaat. Dat biedt afleiding en het is een veilig speeltje en lekkernij in een! Een bot zou ook een optie kunnen zijn, maar ik zou dat niet snel geven als je 'm alleen laat. Er zijn al vaker honden gestikt in een bot(je). Succes....
Onze border was ook een sloper, een hele hoek van mn mooie grenen meidenkast heeft ie aangevreten, en 2 vierkanten meter zeil aangevreten enz.We hebben toen een eigen plekje voor 'm gemaakt in de gang, en sindsdien is het over. Hij heeft daar z'n mand, z'n bak met water, z'n speeltjes enz, en als we weg gaan gaat hij gewoon op zijn plaats. In de kamer gaat hij altijd onder de tafel liggen en soms als het meneer te druk is in huis gaat hij bij de deur zitten om vervolgens lekker z'n mand in de gang in te duiken. Een eigen plek heeft 'm goed gedaan! Nies
Hoi Allemaal, We hebben 2 cursussen met d'r gelopen en tot 3 weken terug was het een voorbeeldige hond.Ze heeft een eigen plek, eigen speelgoed enz. Ze weet ook dondersgoed wat ze fout doet, de laatste keer tuin spitten lag ik te slapen en zat ze heel schattig naast me op bed, bij iedere aanraking deed ze gewoon d'r ogen dicht zo lekker vond ze het! Dus ik had al in de gaten dat ze iets goed fout had gedaan!!! Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze een verlate pubertijd heeft. En dat het snel over is! (hahaha) Bedankt voor alle reacties en ik zal er zeker wat mee gaan doen. (behalve met de verhalen over een bench dan he? liefs Mo
Pubergedrag kan altijd nog een keer terugkomen bij sommige honden. Wij hebben twee honden, de ene is 6 de jongste is 3. Hier hebben wij altijd wat dingen waar we altijd rekening meehouden. Afstandsbediening ver op tafel leggen, op het aanrecht alles ver naar achteren zetten, geen schoen laten slingeren, want het kan zomaar gesloopt worden
bij ons is de kat ineens begonnen met de trap trede kaal te krabben terwijl ze al 3 jaar gewoon aan de krabpaal hangt, en wil ineens zeer geintresserd de babykamer in terwijl ze daar nooit heeft mogen komen en ook niet naar taalde. ze gaat ook elke keer dicht bij mijn buik liggen. Bij mijn schoonszusje kwam haar kat allemaal bij haar in de buurt toen ze ging bevallen terwijl ze normaal veel buiten was, en haar hond liep bij evt. drijgend gevaar allemaal rondjes rond haar bij het uitlaten terwijl ze hoog zwanger was en begon tegen iedereen buiten die in de buurt kwam te blaffen om het vrouwtje te beschermen, ik heb begrepen dat je als zwangere en barende een bepaalde geur uitstoot die hun alert maken en ook zo merken dat er iets gaat veranderen
over dat botje bedoel ik een uirgeholde bot. die kan je kopen bij verschillende tuincentras en dierenwinkel en die zijn keihard en er zit wat lekkers in en nu is hij leeg en doe er wel leverworst in en een kong gebruik ik ook (ik heb een zwarte en die is niet kapot te krijgen) wij hebben een mechelaar en verder krijgt hij alle speeltje kapot behalve een kong. mijn vriend gaat ook vaak fietsen met hem en dan is hij ook lekker moe of we gaan een lange wandeling maken. onze hond deed het ook toen hij wat jonger was dingen kapot maken. ik had nog iets van de hondenschool gekregen zodat hij dan ook bezig was en dat was een grote holle plastic bal met 2 gaten erin en daat moet je brokjes of kleine snackjes in doen en dan loopt hij erachteraan en elke keer valt er een brokje uit en daar moet hij zelfs bij nadenken hoe hij ze eruit krijgt. onze hond is niet echt moe te krijgen, want het is een werkhond. je kan hem moe krijgen door hem dingen te laten doen waar hij bij na moet denken en dan word hij geestelijk moe en dat is het zelfde met een kong hij moet nadenken hoe krijgt hij dat lekkers eruit. en dat heeft onze cursusinstructeur ons verteld. liefs san.
Klinkt goed hoor! En zo'n bot is inderdaad hartstikke leuk. Sommige honden hebben dat inderdaad echt heel hard nodig! Een blokje om is niet voldoende, die moeten echt veel beweging en afleiding krijgen....en nadenken maakt ze idd ook moe.
dat nadenken heb ik gehoord bij de cursus. ik verstop ook wel eens dingen en onze hond weet het voorwerp bij naam en dan zeg ik b.v. zoek je kong of zoek je bot en dan zoekt hij net zolang door tot hij het gevonden heeft. liefs san.
Hihi, ja leuk zeg! Behendigheid ofzo is ook super leuk om te doen....en dat vinden ze vaak ook erg leuk. Lekker werken met de baas!
ja. wij hebben een mechelaar en dat is ook een werkhond. die moet je soms bezighouden en hij wil alles voor mij doen. liefs san.