als je kind iets doet wat niet mag en hard leers is leer je hem het toch ook niet af met een klein stroomstootje ?
Dat het voor geiten en schapen afgezet wordt met stroomdraad is voor hun eigen veiligheid zodat ze niet de weg op rennen ed. En buitendat hebben ze een mega wei om te lopen dus worden niet direct geconfronteerd met een stroomdraad.. Jou hond wordt daar direct mee geconfronteerd dat vind ik echt heel erg FOUT! want het is niet ivm zijn veiligheid maar dat jullie zelf te laks zijn een andere oplossing te zoeken die WEL werkt. En ja soms kost dat even moeite omdat niet elke methode direct werkt maar stroomdraad, kom op zeg! Je kunt je hond ongewenst gedrag afleren zonder hem pijn te doen.
PARDON ben ik te laks!?!?!?! Je kent me niet eens wil je daar aub geen uitspraak over doen!!!!!!!!!!!!! Wat maak je mij boos zeg! Je kent me niet en oordeelt dan pas! Onze hond heeft allemaal cursussen gehad en hij is echt lid van de familie. Het is geen hond maar een kind in dat geval maar doordat hij op de bank ging moest dat afgeleerd worden, het blijft een hond en geen KIND!! Wat een debiele vergelijking! Moest dit afgeleerd worden, na alles geprobeerd te hebben kwamen we bij dat uit. Het is zo zacht dat ik het gewoon vast kan houden en niet voelt als een stroomschokJE.. Je voelt er niet echt iets van, hij schrok veel meer van de Aluminium folie en zelfs bij het geluid van het weggooien dat we over moesten op iets anders. Toen dat en dat hielp heel goed! Snoepjes etc werkt niet bij onze hond
@Gien: leuk dat je ouders er twee hebben! Ze zijn ook echt heel leuk.Net varkentjes Zou het dan toch aandacht vragen zijn? @Missymaaike: lekker hoor! Ik snoep de laatste tijd toch al erg veel
dat jij het oke vind wilt toch nog niet zegen dat wij daar geen mening over mogen hebben !?! ik zou dan ook nooit maar dan ook nooit mijn hond iets op die manier afleren.... denk zelfs al bij de stichting waar daisy vandaan komt ten oren komt dat ik daisy afgeleerd heb om op de bank te liggen doormiddel van schrikdraad dat ze die zelfde dag nog hier staan om daisy op te halen ! ik mag hopen dat niemand dit idee gebruikt ..... want ik vind het een vreslijke manier ...... krijg het er gewoon koud van
je kunt ook (wij vonden dat toen een heel gedoe) om die er steeds op te leggen die alu folie) schrikdraad voor katten kopen. dat hebben ze bijv bij cranenbroek (weet niet waar je woont) dat is eigelijk voor op de schutting ofzo zodat de katten van de buurt niet in je tuin komen Lees hierboven nog eens je eigen woorden terug dan..
Ik ben het absoluut met je eens dat een hond geen kind is en daarom ook anders behandeld moet worden, onze hond mag ook niet op de bank.. die MOET altijd laag blijven vanuit zijn dominantie gezien.. heb hier namelijk OOK een kind rondlopen. Je toontje staat me totaal niet aan, jij plaatst zo'n antwoord, logisch dat andere mensen daar tegen in gaan.. je kunt een hond ook NORMAAL behandelen.. en normaal is vanuit mijn mening gezien NIET met stroomdraad!