mijn hond viel aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Een hond valt nooit zomaar aan. Er zal iets zijn geweest wat je hond heeft doen aanvallen. Wat het is kan je niet achter komen maar word nu niet paniekerig. Dat voelt je hond zeker en zal hem sterken in zijn gedrag. Loop gewoon zelfverzekerd door en als hij gromt oid gewoon negeren.
    Schoppen doe ik nooit. Tenzij het gevecht zo uit de hand loopt dat er bloed vloeit. Ik heb een Beagle die echt niet altijd lief is maar als hij vecht zoeken ze het samen maar uit. Hoe meer je er tussen komt hoe meer de hond zal denken dat hij goed doet. Je geeft hem aandacht en beloont hem dus, en dat vergeet je hond echt niet.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hoogst waarschijnlijk wel, we hebben een jackrussel en die is hoofdzakelijk wit.
    Wat mij meer stoorde was de reactie van de eigenaar, die dus gewoon doorliep met de mededeling : "wat een rot hond heb ik he!" Terwijl wij druk in de weer waren onze hond uit zijn bek te krijgen :rolleyes:

Wij komen ook regelmatig honden tegen die niet aangelijnd zijn en waarvan de eigenaar van verre al roept HIJ DOET NIETS HOOR !
    Ik roep dan altijd terug NEE MAAR DE MIJNE WEL !

groetjes anita

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Eerst fietste ik ook regelmatig met de hond en kreeg dan ook van die loslopende honden achter me aan die op onze hond gingen springen etc., terwijl die vast zit. En dan roepen dat hij niets doet! Nee, je lazert ter plekke van je fiets af, half over je hond heen. Dat snap ik niet hoor, houd dat beest dan toch vast! Doe dat nu ook al een paar maanden niet meer, mij te riskant.
    Onze hond loopt over het algemeen vast, maar niet in losloopgebieden. Is hij in een wilde bui ofzo, dan houd ik hem wel vast als er bijv. kleine kinderen of mensen die slecht ter been zijn aankomen. In zijn enthousiasme wil hij die anders nog wel eens omver lopen.

4. Niet meer actief

door een hond te schoppen of tegen hem te schreeuwen moedig je hem alleen maar aan om door te gaan, oh zo fout!

Vind het trouwens wel erg ver gaan een hond schoppen, die honden reageren vanuit hun instinct, dan moet je je hond gewoon vasthouden, klaar, een hond hoort niet onaangelijnd te lopen want het is en blijven dieren.
    en dieren denken nu eenmaal niet als mensen.

Onze hond loopt in het buitengebied wel los en ja soms krijgt ze een hap van een ander, ik loop ook gewoon door, ga echt geen honden schoppen hierom.
    Dan had ik mn hond maar niet los moeten laten denk ik dan, eigen schuld..

Gelukkig zie je vaak dat als mensen zich er niet mee bemoeien, het probleem zichzelf oplost.
    Over het algemeen zullen honden elkaar echt niet doden, het is een machtsstrijd en is vaak snel weer afgelopen.
    Maar juist omdat mensen gaan gillen en schoppen moedig je de honden aan om door te gaan, fout he?

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    als ik mijn hond niet geschopt had terwijl ik die andere opgetild had dan had ze die andere hond wel uit mijn armen gebeten, ik moest wel om haar op afstand te houden. ik schop mijn hond echt nooit ook thuis niet als zij iets doet wat niet mag dan stuur ik haar naar haar mand en dan is het klaar. dit was mijn reactie omdat ik dat andere hondje beschermde. ik laat haar nu ook niet meer los, maar het probleem is dat op het veld alle honden loslopen en als die van mij dan aan de riem zit ben ik bang dat het misschien alleen maar erger wordt.

6. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    dan moet je niet naar het veld gaan

honden zijn dieren en die reageren vanuit instinct, die kun je nooit 100 % vertrouwen.

en warom zou je een kind niet met een dier mogen vergelijken

je dier is afhankelijk van jou, jij moet voor hem zorgen, geeft hem eten zorgt dat ie uitgelaten word, brengt hem naar die dierenarts als ie ziek is, bepaald wat hij wel en niet mag, bepaald wat hij eet, bepaald waneer en waar hij mag spelen.

een hond reageerd zoals ik al eerder zij uit instinct, in zijn ogen is dat niet fout. jij schopt hem, geeft hem straf voor iets dat je zelf had moeten voorkomen dat is krom.

het was jou fout dus als je iemand een "rot" schop moest geven was het jezelf en niet je hond

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    beetje kinderachtig om zo te reageren dat ik die rotschop nodig heb!
    van mij mag dit topic gesloten worden! ik wou alleen even mijn verhaal kwijt omdat ik me klote voelde, maar zo ga ik mij alleen nog rotter voelen jammer dat mensen zo reageren.
    dus mag een slotje op heb geen behoeftes aan verdere reacties!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ja en in dit geval reageerde een mens instictief door het beestje met haar been/voet dmv een schop op afstand te krijgen.
    Haar handen kon ze niet gebruiken want daarin had ze tenminste een andere hond en doorlopen heeft ze gelukkig ook niet gedaan.

Heb je enig idee hoe het voelt als jouw hond aangevallen wordt door een andere hond en de eigenaar loopt door. ?
    Nou ik kan je vertellen dat je je dan behoorlijk belabbert voelt.
    Zij is er in ieder geval tussen gegaan en heeft het doen stoppen, oke misschien verdient de manier waarop geen schoonheidsprijs maar om nu dit

te zeggen vind ik onnodig.

Denk je nou zelf niet dat ze zich al rottig genoeg voelt na dit gebeuren.

Groetjes Anita

9. Nou nou....wat zijn we erg aardig tegen elkaar.
    Volgens mij was er maar 1 iemand uit dit topic aanwezig bij de gebeurtenis en dat was de topic starter.
    Vind het een beetje laag om iemand nu te gaan beschuldigen over een situatie waar we niet eens bij waren.
    In mijn ogen heeft niks fout gedaan.

Helaas ken ik de andere kant van een verhaal dat het dus wel fout kan aflopen als je er niet tussen springt.
    Mijn oma HAD een heel lief maar kefferig maltezer hondje en die was altijd aangelijnd en helaas was de grote herders hond dat niet en zijn ze gaan vechten en herdershond beet maltezerhondje dood.

Zelf heb ik een gedrags gestoorde jack-russel gehad waar ik alles aan geprobeerd heb om het vechten te stoppen.
    Lees door hondengedrags-mevrouw in huis te halen en honden cursus voor honden met een gedrags probleem.
    De uitslag was helaas dat hij het deed omdat hij het vechten leuk vond.
    Dit is natuurlijk een extreme situatie en niet vergelijkbaar met het verhaal van de topic starter.
    Maar snap goed dat het je eerste reactie is om de hond te laten stoppen.

Wat had ze volgens jullie dan moeten doen?
    Ze heeft dus het kleine hondje in haar armen en haar hond gaat gewoon door.....hoe zouden jullie hem dan stoppen?

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    iedere honden eigenaar weet dat het verplicht is in nederland om je hond aan te lijnen
    dus als je dat bewust niet doet zijn daar uit voortvloeiende problemen je eigen schuld,

en hond kan niet logisch nadenken, een mens wel dus is het schoppen van je hond geen excuus

in principe had zij de andere hond niet moeten oppakken maar in plaats daarvan haar eigen hond gelijk moeten aanlijnen
    maar het blijft een fijt dat als de hond was aangelijnt zoals het hoort dit niet was gebeurt.

Je kunt niet verchten dat je alleen goede reacties krijgt als je zelf een fout hebt gemaakt.

mijn hond heeft ook wel eens honden aangevallen alleen is het verschil dat mijn hond vast zit en die andere honden los. dus bijt mijn hond een andere hond dood dan ligt de schuld bij het baasje die de regels aan zijn laars lapt en niet bij mij.

11. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    meis, niet meer naar dat veldje gaan en ga lekker naar het veldje bij de BP of bij de kerk.
    'ben je al een beetje van de schik bekomen?

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En MENSEN maken wel s fouten ja.. Belachelijk hoe hier gereageert word op de topicstarter hoor! Tjongejonge, ze heeft van dr fouten geleerd. En als er n panieksituatie ís. Reageer je ALTIJD anders dan je zelf denkt.

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja ben al bijgekomen, ben al op het veld geweest heb alleen mandy niet meer losgelaten. maar ik ga ook wel naar het veld bij de kerk daar komen niet zoveel honden.

14. Niet meer actief

oh ik loop wel door als mijn hond word aangevallen, hallo ik ga er echt niet tussen staan zeg!
    ze lossen het zelf maar op, enne een schop onder zn kont voor degene die een hond durft te schoppen!

15. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Volgens mij zit het probleem niet in de topicstartster maar juist in al die mensen die hun honden los laten lopen en zeggen 'dat het vanzelf wel oplost' of 'dat de hond heus niks doet'. Ik vind het heel goed dat ze heeft ingegrepen, zij is verantwoordelijk voor het gedrag van haar hond en heeft ingegrepen.
    Ja, ik vind dat honden aangelijnd moeten zijn (wettelijk ook). Maar, de situatie was nu eenmaal zo dat ze dat niet deed en daar behoorlijk van is geschrokken. Ze heeft ervan geleerd en zal hem voortaan aanlijnen. Maar gevolg is wel dat haar hond aangelijnd is tussen al die anderen die hun hond los laten lopen. Je kan honden natuurlijk noemen en beesten die hun instinct volgen... Feit is wel dat honden direct in een ongelijke situatie komen wanneer de ene losloopt en de ander niet.
    En over dat schoppen: ja, tuurlijk moet je dat niet doen, maar in paniek doen mensen wel meer gekke dingen. Het zal ook vast niet meer voorkomen als haar hond voortaan vast is.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjongejonge wat wordt er weer heerlijk gereageerd zeg! :(

In een paniek situatie doe je vreemde dingen. Als ik een hond had en die viel een andere hond aan, wil ik mijn hond daar zo snel mogelijk bij vandaan hebben. En hoe ik dat doe, daar denk ik op dat moment niet aan. Dat sommige mensen eerst Martin Gaus gaan raadplegen wil niet zeggen dat iedereen dat doet :rolleyes:

Meis, het zijn en blijven beesten. Voortaan gewoon aangelijnd houden toch? Niemand is gewond geraakt en alles leeft nog. Hier leer je weer wat van voor de volgende keer, zo moet je het maar zien ;)

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik kan eigenlijk alleen maar neidig worden op mensen de hun hond los laten lopen daar waar het NIET is toegestaan.
    Ik heb zelf een hoogpotige Jack gehad en die was ook al 2 keer aangevallen door loslopende honden...op plekken waar je hond toch echt aangeleid hoort te zijn.
    Door dit heb ik mijn hond nooit meer los kunnen laten lopen.
    Hij werd al meteen bij zicht van een andere hond agresief.
    Hij beet nooit andere honden...maar begon wel heel agresief te blaffen en te springen waardoor andere honden uitgelokt werden.
    Ik heb ook een keer een hond moeten schoppen.
    En dit deed ik toch echt niet voor mijn plezier.
    Het was een franse bulldog......hij had mijn hond in een houdgreep in zijn bek (bij z'n nek) en wat die jongen (baasje van de hond) ook deed....die hond liet niet los.
    En mijn hond maar janken voor z'n leven.
    Nou geloof me...dat beessie heeft wat trappen gehad.
    Maar moet zeggen...achteraf had ik het baassie een paar rot trappen moeten geven.
    Hij liet zijn hond los lopen op een plek waar het totaal niet was toegestaan.
    Mijn hond liep keurig aan de lijn.
    Ik kan de hond niet kwalijk nemen....elke hond reageerd weer anders.
    Ik vind het heel vervelend wat de topicstartster moest mee maken.
    Want dit is nooit haar bedoeling geweest.
    Maar helaas zijn er nog steeds mensen die er weinig om geven en hun hond toch los laten lopen ondanks dat ze van hun hond z'n gedrag af weten.
    (dit geld overigens niet voor de topicstartster hoor!)

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    nogmaals hier kan een slotje op!

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mandy, handiger is op de reportpost knop hier voor te gebruiken, we kunnen niet alles lezen. Rechts boven in je berichtje. Zo krijgen wij een melding en weten we waar me moeten kijken.
    Bedankt Lucia voor de report post ;)

Deel Deze Pagina