mijn hondje afgemaakt 7-7-7

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje22, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    hoe oud is je hond nu?
    Hij wordt nu naar een laserasiel gebracht, daar zal hij nu al zitten
    of heb je al officieel bericht gehad dat hij een spuitje heeft gehad?

Neem contact op met G. Kuiper, hij helpt deze honden:
    dit is de website
    Hij kan je helpen met alles wat je nu moet doen.
    Veel kans geef ik je niet maar als er iemand is die je kan helpen dan moet je echt hier zijn!
    Veel succes en zet alles op alles!

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Maar wat zeiden die politie agenten bij jou dan ?

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind it soort mensen echt super dat die zich zo inzetten hiervoor!

4. Niet meer actief

Niet gevraagd, als het niet in Utrecht is, kunnen hun ook weinig betekenen...

Ik zal het zo wel ff vragen als ik koffie ga halen...

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie

maar als hij is afgemaakt heeft ze toch nog niet eens de kans gehad om een stamboom voor te leggen?
    nu ze heeft er geen maar bedoel maar als ze er nu wel een zou hebben gehad was ze het beestje nog kwijt.

veel sterkte is echt moeilijk om iets te verliezen waar je zoveel om geeft.

6. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Chipnummers van FCI stamboom houdende honden beginnen altijd met 52814.

Bij honden die geboren zijn voor 1998 is een tatoeage in het oor aangebracht door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland, een tatoeage van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland begint altijd met een "E". Honden die geboren zijn in het jaar 1998 kunnen zowel getatoeëerd als gechipped zijn, voor deze honden bestond er een overgangsregeling. Na deze controle worden de gegevens geverifieerd bij de Raad van Beheer op Kynologisch gebied.

7. Niet meer actief

Ik heb het aan 1 collega gevraagd en zij wist het niet...

We zei ze dat je het beste even 09008844 kan bellen en vragen aan het bureau daar of er iets bekend is over je hondje.

Ook of je zijn lichaampje mag komen ophalen en als het nog niet is gebeurd ze je misschien kunnen helpen aan een advocaat, omdat jij op zondag niks kan bereiken...

Wel wil ik dan als tip daarbij geven dat je moet proberen rustig te blijven. Als je boos wordt, bereik je vaak het tegenovergestelde.
    Ik hoop dat dit je helpt meis....

8. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Talia, ze kunnen aan de chip van de hond zien of hij een stamboom heeft. Het is een ander nummer dan voor het paspoort. Als hij al een chip heeft.
    Inderdaad is het verboden deze dieren te houden.
    Het is triest als je zo'n hond hebt en het niet weet. Een harde manier om hierachter te komen op deze manier.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het is helemaal niet verboden die honden, alleen als ze geen stamboom hebben is het verboden maar anders mag je ze gewoon hebben hoor.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ten eerste vindt ik het schandalig te lezen dat je en hondje mee krijgt van nog geen 2 wkn oud, die horen nog bij de moeder te blijven, pas vanaf een week of 7-8 kun je een hondje pas bij de moeder weg halen weet niet wat de reden is geweest dat jullie de hond al met anderhalve week meenamen?

maar dan nog weet iedereen dat je een stamboom hoort te hebben en heb je die niet tja dan is de kans er als er iets gebeurd dat ze je de hond afnemen en in 9 van de 10 gevallen (10e is met stamboom) de hond afmaken...je wist kort erna wel dat het een stafford was, waarom heb je toen dan geen stamboom aangevraagd? kost wel wat maar goed dan loop je dit risico dus ook niet....

dat is het stomme vaak met mensen die "goedkoop" een stafford kopen die later om welke reden dan ook in beslag wordt genomen die zijn terecht heel verdrietig maar hadden beter wat meer geld uit kunnen geven om te zorgen voor een staffie met stamboom, wij hebben ze zelf ok gehad (en nestjes) en altijd met stamboom om dit soort dingen te voorkomen...de regels zijn er niet voor niets, en zijn er ook niet sinds kort...

wat ik wel heel vervelend vindt te lezen dat jij jack russels gelijk erbij haalt, jij hebt dan misschien ervaring met jackies die wat feller zijn, maar die staan niet in verhouding tot wat er gebeurd als een stafford grijpt, die laat niet meer los en heb je en brakestick nodig om die kaken los te maken.... :(

ook jackies zijn heel erg lief mits je ze goed opvoed en dat geld voor welke hond van welk ras dan ook....

wens je in ieder geval heel heel veel succes en hoop dat het nog niet te laat is, en er nog wat gedaan kan worden waardoor je je hond toch terug krijgt....

liefs smoekie

11. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Smoekie. Je kunt achteraf geen stamboom meer aanvragen. Dit moest tot vorig jaar binnen 8 dagen na de geboorte.
    Momenteel moet ik binnen drie weken na de dekking al de aangifte doen.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @smoekie hier sluit ik mij helemaal bij aan!

13. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland

Zucht. Deze stamboomloze dieren!

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    neem me niet kwalijk hoor!

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het echt verschrikkelijk voor je, wat een verdriet zal je ervan hebben! En ik vind het ook vergaan dat ze dit doen ook bij een hond die niet eens bewezen agressief is... maar toch geldt die regel in NL en had je dat dus kunnen weten, hoe hard het ook is. Een bull zonder papieren is ten dode opgeschreven in dit land, ook als je hem uitlaat kunnen ze je zonder reden aanhouden en om de papieren vragen, heb je die niet... dan ben je hem kwijt. Je moet ze zelfs op zak hebben heb ik begrepen...

Neemt niet weg dat het heel erg is dat dit gebeurd ook bij onschuldige honden, alleen maar vanwege het ontbreken van een papier. Laat het een harde maar wijze les voor je zijn, koop er de volgende keer een MET papieren, dan kunnen ze je hem ook niet afnemen!

Sterkte...

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    @Smoekie,toppie gezegd,ben het helemaal met je eens,vooral dat stukje over jackies ;)

17. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    En daarbij moeten de ouderhonden beiden een FCI-stamboom hebben en een RAD-test goed hebben doorlopen... Kan me niet voorstellen dat een "fokker" die een pup met 1,5 week weg doet, daaraan heeft voldaan.

Ik zou het heel vreemd vinden als de hond nu al een spuitje heeft gekregen, volgens mij gaat het niet om de beslissing van een agent, maar moet dat van hoger af besloten worden.
    Desalniettemin zal je met een stafford zonder stamboom of kruising die veel uiterlijke kenmerken heeft, zeer weinig kans maken dat je je hondje terugkrijgt. Helaas is deze wet nou eenmaal zo in NL, hoe krom ook! En ook al vanaf 1991 of 1993 ofzo.... Waarom leren mensen nou niet eens dat het niet om het lieve hondje zelf gaat?! Zou zelf nooit een staff zonder stamboom kopen, da's vragen om problemen!

Toch wens ik je alle sterkte... het is verschrikkelijk een dier te moeten missen...

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ok dat wist ik niet tis voor ons al jaren geleden dat we nestjes hebben gehad....de stafford en west highland terriër zijn bij de scheiding met mijn moeder mee gegaan en de pit bul (met stamboom) is bij mijn vader achtergebleven (hadden we zelf gehouden uit het laatste nest van de pit) dus tja hoe de regels inmiddels zijn weet ik niet....(inmiddels alle overleden..ouderdom en ziekte) en nu in trotse bezit van 3 jackies (ik 1tje, en mijn moeder ander zusje en een ander jackie) ;)

tis gewoon jammer zulke verhalen elke keer weer te moeten lezen, doet gewoon zeer, zeer omdat er weer een mooie lieve hond voor jan l*l wordt afgemaakt, en zeer omdat je weet dat mensen die zo'n hond in bezit hebben dondersgoed weten hoe de regels zijn maar vaak denken dat overkomt mij niet.. :(

19. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    En zo zie je, het gebeurd helaas nog steeds :(

20. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    ten eerste vindt ik het schandalig te lezen dat je en hondje mee krijgt van nog geen 2 wkn oud, die horen nog bij de moeder te blijven, pas vanaf een week of 7-8 kun je een hondje pas bij de moeder weg halen weet niet wat de reden is geweest dat jullie de hond al met anderhalve week meenamen?

de reden was dat de moeder is ondergereden naar een week en hun met 12 hondjes zaten daarom hebben wij er 1 gekocht van hun zodat hij niet overleed.

Deel Deze Pagina