het zal allemaal wel, tis triest genoeg, dan nog had de fokker normaal gesproken moeten proberen (als het een goede fokker is zou hij genoeg kennissen hebben gehad) waarbij hij een surogaat moeder zou hebben gezocht voor de hondjes...tot ze groot genoeg waren om verkocht te worden.....maar goed dat is gelukkig blijkbaar allemaal goed gegaan, begrijp ik enkel niet waarom je nooit (je zult ongetwijfeld foto's hebben gezien van de moederhond lijkt mij) je toen of kort erna toen je er achterkwam niet wat geprobeerd hebt wbt stamboom? nogmaals succes
ik wou je even bedanken vind het heel lief van je en ben al een beetje aan het zoeken op internet en deze site ben ik nu aan het lezen.heb al van alles uitgeprint om te weten te komen of ik mijn hond terug krijg.
Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Ook al zijn ze niet bewezen agressief. Ik moet er niet aan denken dat mijn hond en/of kind aangevallen wordt door een agressieve hond. Ik vind het erg verdrietig voor je en je hond, maar het is natuurlijk niet slim om zo'n hond te kopen zonder papieren.
ik ben gewoon heel stom geweest met alles dacht dat het allemaal wel mee viel omdat we hem gewoon binnen hadden nooit problemen met hem hadden gewoon een schatje was,achteraf heb ik nu wel zoiets van ja ik had wat moeten doen maar dat is jammer genoeg allemaal achteraf,ik was jong toen ik hem kreeg gelijk verliefd en niet veel op internet erover gezocht
tis idd achteraf stom geweest, maar goed nu niets meer aan te doen, het enige wat je kunt doen is hopen dat je iemand te pakken krijgt die je kan helpen en dat je toch (denk het eerlijk gezegd niet) de hond alsnog terug krijgt meid....tis al triest genoeg.... wens je veel succes en hoop later te lezen dat je de hond terug hebt...mocht je in de toekomst toch weer zo'n schatje willen kopen (wat dat zijn ze gewoon) koop er dan echt 1 met stamboom dan maar wat meer geld kwijt maar dan ben je wel verzekerd dat je deze ellende niet meer mee hoeft te maken, moet er niet aan denken zeg... succes http://www.cybercomm.nl/~milo/allerleitjes/de_mag_test.htm
ik wil jullie allemaal bedanken wist niet dat je zoveel verdriet kon hebben van een hond,maar een hond geeft gewoon zoveel liefde onbegrijpenlijk,ik hoop natuurlijk ook dat ik goed nieuws hoor door jullie ga ik er namelijk echt wel voor vechten ikzelf had de moet al opgegeven omdat ze mij wijs probeerde te maken dat hij al een spuitje heeft gehad maar dat zou nog hellemaal niet mogen.
Dit klopt wat je zegt Siesje, deze honden moeten verplicht na inbeslagname officieel geschouwd worden om te zien of ze aan de kenmerken voldoen ja of nee tot die tijd zitten ze in laserasiels op geheime locaties, waar ze trouwens erg slecht behandeld worden. Esthertje ik denk dat je hond al in een asiel zit ik heb je pb gestuurd inmiddels, maar nogmaals ik ga heel hard voor jullie duimen veel sterkte !
ja wij kennen ook iemand die er één heeft zonder papieren. Ze moeten ook erg uitkijken om geen politie tegen te komen. Ik zelf had nooit één genomen zonder papieren. Ik vind eigenlijk dat ze gewoon testen moeten doen met die hond en kijken of hij agressief is ja of nee. (dat doen ze toch ook vaak met honden in het asiel) en zo worden er niet onnodig honden afgemaakt. Ik vind het heel erg voor je meid! Wij zelf hebben trouwens een jackie en die doet geen vlieg kwaad oh dat lieg ik.. ze zit altijd achter de vliegen aan
haha sorry hoor, ik zit hier helemaal te shaken en zag allemaal e-tjes in de naam dus vandaar dat ik me vergis
Ik hoop dat je de volgende keer niet zo dom bent om een Staff zonder papieren te kopen. Arme hond.......
Wat is de RAD-test? Alleen de American Staffordshire Terrier hoeft de MAG-test te ondergaan, een staff.bull niet.
ik ben maar al te blij dat ik hem na ander halve week uit dat huis heb gehaalt hij heeft het heel goed bij mij gehad en de dokters dachten dat hij het niet zou halen zonder moeder dus was ten doode opgeschreven,dan boeit mij op dat moment niet echt of er een papiertje bij zit nu eigenlijk nog steeds niet is een schat van een hond die voor mij geen papier nodig heeft maar goed vind nl wel.
een MAG-test zal ze inderdaad bedoelen die moeten Amerikaanse én Engelse staffords doen alvorens er mee gefokt mag worden en niet alleen dat, ze hebben ook eerst nog gezondheidstesten nodig helaas zijn er nog steeds mensen die fokken met deze honden zonder stamboom en zonder testen en al deze pups hebben de dood al boven hun hoofd hangen voordat ze uberhaupt geboren zijn, het is te triest voor woorden
Nou, en door zo`n hondje te kopen, hou je het fokken van stamboomloze RAD-hondjes instand... Toen je er na een week of twee achter kwam dat het een stamboomloze Staff betrof ,had je het hondje meteen moeten plaatsen bij iemand iemand in belgie. Trouwens, ik snap niet dat mensen zich niet eerst verdiepen in het ras ,waar ze hun oog op hebben laten vallen .Een pup van een Bullterrier ziet er anders uit dan een pup van een Staff.bull. Maar het blijft dieptriest dat je hondje nu de dupe is.
Ik denk dat Engeltje nu inmiddels wel weet dat het niet slim is geweest om zo'n hond zonder stamboom aan te schaffen. Het gaat er nu om dat ze 'm kwijt is en daar heel veel verdriet om heeft. Engeltje, veel sterkte en ik hoop dat je nog wat bereikt met de tips van andere mensen.
inderdaad maar goed zijn er altijd wel een paar bij die nog nooit een hond hebben gehad maar er toch over mee praten die weten niet hoe het voelt allemaal.en trouwens als ik hem niet had genomen was hij met een leeftijd van misschien 2 weken al dood gegaan hij heeft nu een super leven gehad en misschien krijg ik hem nog terug dan gaat zijn mooie leventje gewoon verder .
Dat is niet waar, alleen de Amstaff moet een MAG-TEST doen alvorens er mee gefokt mag worden. http://www.kennelclub.nl/index.php?id=541
Ik heb Amstaffs en een Staff.bull gehad. Ik weet dus goed waar ik over praat. Hoe triest ook , ik denk dat je je moet realiseren datzolang jij geen stamboom kunt overleggen of kan bewijzen dat het om een raszuivere Staff.bull met stamboom betreft , jij je hond waarschijnlijk nooit meer terugziet. Ik hoop dat " Dogs With Spirit " je verder kan helpen met het zoeken naar een omlossing en een plekje in het buitenland.