mijn hondje afgemaakt 7-7-7

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje22, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    He meid,Ik wil je nog ff sterkte wensen en ik hoop ook dat ze je kunnen helpen je hondje alsnog terug te krijgen!
    En dat ze die hond niet had moeten kopen zonder stamboom dat weet ze nu ook wel alleen heeft ze daar nu niks meer aan het leed is al geschiet

Sterkte meid!

Liefs,Claudia

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja nu weet ze het onderhand wel (na 4 pagina's) dat het niet al te slim is geweest om een staff te kopen zonder papieren, dat hoeft nu niet nog eens een keer vet gedrukt te worden gezegd :(

tis te hopen dat ze de hond nog terug krijgt, ze zal nu al verdriet genoeg hebben en dit is voor haar nu al een heel dure (niet in de zin van geld) les geweest om dit nooit meer te doen als ze besluit ooit eens een andere hond(staff) te kopen als dit verkeerd gaat aflopen :(

3. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik zie het, je hebt gelijk

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

kruisingen zijn ook verboden. Alles wat volgens de wet lijkt op een pitt (daar zijn standaard regels voor) en geen stamboom heeft, wordt in beslag genomen. Ze zijn nu zelfs zo ver dat het met de amerikaanse bulldog ook gebeurt en daar zitten wij als AB bezitters niet op te wachten!

Het is jammer dat de mensen die voor het eerst zo'n hond kopen niet zich erin verdiepen en een hond alleen aanschaffen omdat hij bv stoer, goedkoop, zielig enz.
    Geloof me, de honden die in beslag worden genomen komen niet leuk aan hun eind. Ze gaan daar niet zo vriendelijk om met hondjes.
    LET OP KAN SCHOKKEND ZIJN!
    http://www.dogs-with-spirit.com/index2.html

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verlies. Ik kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als mijn hondje weggenomen zou worden. Heb je al een advocaat in handen genomen? Misschien dat er nog wat aan te redden valt. Ik hoop het voor je...

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    een engelse moet de RAD test ondergaan.
    want die valt onder de RAD (Regeling Agressieve Dieren) oftewel de Pitbull wet....of dat nu nog (wat haar hond betreft) van toepassing is? wie zal het zeggen vaak kan het tot wel 6 mnd duren voor er een uitspraak gedaan wordt over wat er beslist wordt over de hond...in de tussentijd mag hij op een kl*te manier zijn einde uitzitten want zo goed worden ze niet behandeld :(

6. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    sorry meid om dit te lezen vor je maar ik kan je alleen vertellen dat je nul komma nul kans hebt om je hond terug te krijgen...

ik zelf heb helaas ook afscheid moeten nemen van mijn amerikaanse staf.
    ik heb werkelijk alles maar dan ook alles er aan gedaan om mijn hond terug te krijgen, inclusief mijn advocaat maar het heeft helaas niet mogen baten.
    ik ben er in geluisd door de fokker die mij beloofde het stamboom na te sturen maar achteraf bleek dus dat mijn hond geen stamboom had.
    ik heb mijn best gedaan om hem te plaatsen in belgie maar voordat mij dat was gelukt kreeg ik een inval in mijn huis en hebben ze mijn hond meegenomen.
    hij heeft de MAG test goed door staan maar dat werd al verteld dat hij toch wordt afgemaakt om dat hij onder de pitbull wet valt.

het enigste wat mijn advocaat voor mekaar heb gekregen is dat we hem na zijn dood hebben terug gekregen(bij mijn dierenarts) en we hem een waardig afscheid hebben kunnen geven.

ik hoop voor je dat je het ooit een plekje kan geven en dat voor je hondje het maar snel gebeurd mag zijn, hoe cru dat ook klink.

sterkte meid!

7. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

een engelse moet de RAD test ondergaan.
    want die valt onder de RAD (Regeling Agressieve Dieren) oftewel de Pitbull wet....of dat nu nog (wat haar hond betreft) van toepassing is? wie zal het zeggen vaak kan het tot wel 6 mnd duren voor er een uitspraak gedaan wordt over wat er beslist wordt over de hond...in de tussentijd mag hij op een kl*te manier zijn einde uitzitten want zo goed worden ze niet behandeld :([/quo

bij mijn hond werd na de test ,binnen 2 weken mijn hond afgemaakt, maar inderdaad dankzij mijn advocaat anders kan het inderdaad heeel lang duren.
    dat gun je je hond toch ook niet.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de hond krijg je altijd nadat hij ingeslapen is terug zodat je hem zelf kunt laten cremeren of begraven daar heeft ze geen advocaat voor nodig, maar wat ik persoonlijk erg vindt is dat je er op geen enkele manier bij mag in de tussentijd zelfs niet als ze de hond een spuitje geven :(

dat is toch het minste wat ze zouden kunnen doen, de eigenaren in ieder geval nog even de tijd en ruimte geven afscheid te kunnen nemen van hun hond... :(

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Smoekie je bedoelt de MAG-test, er bestaat geen RAD-test ;)
    Engelsen vallen wel onder de RAD maar hoeven geen MAG-test te doen, Amerikanen wel

10. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    bij mijn hond werd er vereld dat we hem niet terug zouden krijgen, maar wij stonden erop dat we hem zelf zouden laten cremeren....

maar je voelt je inderdaad machteloos, ik heb zo geprobeerd om bij hem te zijn als hij werd afgemaakt , maar dat mag dus echt niet.

kan me er wel iets bij voorstellen, wat moet zo`n dierenarst dan zich niet schuldig voelen?

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de RAD test bestaat wel degelijk meid (dat is de zogeheette pitbulwet) die is er al sinds 1990 (of later of eerder weet het niet precies meer)

en die test is van toepassing op elke hond (waaronder de engelse of kruisingen wat dan ook) die (uiterlijke) kenmerken heeft van een pitbull :(

destijds is er nog een grote ophef geweest omdat ze een hond (kruising) in beslag hadden genomen die niets met een stafford of wat dan ook te maken had, maar wel uiterlijke kenmerken van een pitbull dat deze ook onder die RAD viel en hebben ze de hond in laten slapen :(

12. Niet meer actief

Misschien dat ik er overheen gelezen heb... :oops:

Maar leeft je hond nog... :(:

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Vind dit heel erg, tja, het zijn de regels, maar als mij zoiets zou overkomen zou ik radeloos zijn...Heel veel sterkte, hoop dat er een goede afloop aan dit verhaal zit!

Even een vraagje beetje off topic(snap de NL regelgeving niet goed), ik heb een kruising tussen een Bull Terrier en een AmStaff, zonder stamboom, maar alle papieren in orde + tattoo+ chip etc...Moet ik me nu zorgen gaan maken als ik naar NL ga? Hij heeft trouwens een Internationaal Paspoort en is geadopteerd bij de dierenbescherming hier...

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zoals je zelf al aangeeft is het een kruising tussen een bull en een am.staff..

dus ja ook voor deze hond heb je een stamboom nodig meid....

het kan ook jou dus overkomen dat als jij naar NL gaat hij in beslag kan worden genomen en ook zal worden afgemaakt (jammer genoeg)

15. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ja daar weet ik (bijna) alles van
    de MAG-test is de test die voortgekomen is uit de RAD-wet voor amerikaanse staffords,
    maar hoe je het ook noemt, het is dezelfde test
    (in 1993 was dat, toen heb ik mijn eerste Am. stafford moeten laten registreren voor deze wet, dat was toen de optie die ze hebben gegeven voor alle honden die er toen waren zonder stamboom)

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    sorrie meissie,

heb zelf 2 staffords gehad,en als ze geen stamboom hebben worden ze altijd afgemaakt.die testen is allemaal oor de schijn.maar als ze hun uiterlijk tegen hebben is het gewoon einde verhaal.hoe pijnlijk het ook is.
    je kan wel een advocaat nemen en het daarmee rekken.maar voorkomen kun je het niet.

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

Zorg dat je ten alle tijden een muilkorf bij je hebt! Aangezien jij in het buitenland woont zullen ze daar weinig aan kunnen doen, want de hond woont niet in nederland (denk ik hoor, hetzelfde is wel zo voor duitsland). Als ze je aanhouden moet je gewoon lekker frans praten ;)

18. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0

zoals wat ik overal lees gaat hij naar een onbekende plek waar ze hem niks geen aandacht geven tot de rechter heeft bepaalt maar hoe kun je nou dieren naar zoiets heen brengen en zelf niet weten dat ze zo behandelt worden ik kan daar met me kop niet bij ik heb dan nog lieverd dat ze hem gisteren een spuitje hebben gegeven dan dat hij daar een paar maand moeten zitten dit kan toch niet.......

19. Kejay

Kejay Niet meer actief

Zoals een amerikaanse bulldog

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

maar de RAD test bestaat dus wel degelijk en gaat niet alleen maar op voor engelse staffords maar voor elke hond met pit bull achtige kenmerken.... ;)

Deel Deze Pagina