Dit is altijd zo geweest! Dat je nu ook de dekking moet opgeven is om te zorgen dat de nieuwe pupeigenaar de stamboom al heeft voordat de pup 12 weken is. Althans die termijn is het streven. Lijkt me ook vreemd als je "zomaar"een stamboom zou kunnen aanvragen. Wordt inderdaad wel eens verteld. Voor bedrag x extra heb je een stamboom. NOT! De stamboom is aangevraagd door de eigenaar van de teef die pups ktijgt/heeft. Anders vergeet het maar. Ofwel: als je een pup koopt dan laat je niets wijsmaken. Hij heeft een stamboom of heeft hem niet, maar dan krijg je hem ook never nooit niet meer.
dat zeg ik dat wist ik niet, mijn ouders hebben nooit honden gehad zonder stamboom, en ook nooit puppies verkocht zonder stamboom dus hoe dat toen ging en hoe dat tegenwoordig gaat ja daar heb ik verder niet zo veel kaas van gegeten.. ik vond het in ieder geval altijd prachtig die pups, en jammer dat ze ooit eens een pup terug brachten na 6 wkn omdat ze zogenaamd niet bij de baby kon waren veel te bang dat de hond wat zou doen.... die hebben we toen ook zelf gehouden, liefste hond die er maar bestond en tevens ook mooiste maar idd mensen horen gewoon wat meer uit de zak te trekken als ze een hond willen kopen om ellende te voorkomen...maar ja soms scheelt het wel tot 500 euro soms nog meer, en dan maken ze dus toch de keuze voor die goekopere zonder stamboom....
PvdD-Kamerlid Ouwehand wil dat er geen pitbullachtigen meer in beslag worden genomen totdat de wet is geëvalueerd. Of een hond agressief is, moet volgens haar worden bepaald op basis van het gedrag en niet op basis van het uiterlijk. Zij wil ook dat honden die al in beslag zijn genomen aan de eigenaars worden teruggegeven als zij met goed gevolg een gedragstest hebben afgelegd. Minister Verburg (LNV) vindt het maatschappelijk niet verantwoord om met de inbeslagneming van pitbullachtigen te stoppen. Zij wijst erop dat het aantal bijtincidenten met dit soort honden de afgelopen tijd is toegenomen. Het afnemen van een test is volgens de minister geen oplossing, omdat de bestaande gedragstest niet geschikt is voor pitbullachtige honden. Zij laat onderzoeken of het mogelijk is om een gedragstest te ontwikkelen voor dit soort honden. zou ik hier iets mee kunnen om naar de politie te gaan ofzo?
ik ben trouwens heel diep in gesprek met al die mensen van dat forum ze zijn echt super lief en willen ook het beste want is hun allemaal zelf ook overkomen. BEDANKT IEDEREEN voor de steun
Sterkte, het blijft jammer dat er nog steeds stamboomloze RAD honden worden aangeboden en verkocht. Mn schoonzus werkt in het asiel en zodra ze daar een RAD hond binnen krijgen en er komt geen iegenaar met de papieren dan moeten ze hem afmaken van de wet. Ik vind het jammer dat het zo gaat want ik vind het hele mooie honden. Ik zou er zelf alleen nooit aan beginnen omdat ik niet wil dat ze mn hond afmaken alleen omdat iemand het uiterlijk niet aanstond.
om je een hart onder de riem te steken: hier in groningen hebben we een soort gelijk geval gehad en die hond heeft het overleefd! er is een schouwing geweest, daarna is het beestje op verschillende fronten gekeurd en vervolgens is het geheel voor de rechter gekomen. De eigenaresse hier heeft haar hond terug gekregen met een verklaring dat het dier mag blijven leven en niet opnieuw in beslag genomen mag worden! Als is het een klein kansje, het is nog niet een uitgekeken zaak!
inderdaad daar ben ik nu heel druk mee bezig ze hebben me gezegt wat ik allemaal moet doen we moeten contact op nemen met de advocaat,ukce voor de schouwing vragen aan de politie of er bewijs van leven is nog en een procesverbaal aan vragen of we het winnen is wat anders maar doe het graag voor hem hij heeft me te veel liefde gegeven om er niet eve hard voor te gaan werken. ik hou jullie op de hoogte. ze hebben me wel vertelt gaat heel moeilijk voor me worden ook al omdat ik het nu al moeilijk heb je moet toch alles alleen doen.
Joh op diverse anti RAD-wet websites lees je absurde verhalen. Honden die niets misdaan hebben maar wel in beslag genomen worden alleen maar doordat ze gespot zijn op straat. Zo ook een verhaal van een teefje, een kruising tussen een dobermann en een bordeauxdog... Leek niet eens op een RAD hond Nogmaals veel sterkte... je zal wel veel verdriet hebben, ik hoop dat het er toch nog inzit hem ervan te redden...
Het is verboden om zo'n hond mee naar NL te nemen, ook als toerist. Dus ook als je op vakantie bent, of voor wat voor ander kort bezoek ook, de hond kan hier in beslag genomen worden, hij mag namelijk niet in NL zijn
Hoi engeltje22 Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel erg voor je vind dat je hond is afgemaakt. Maar ik wil nog ff wat kwijt. Wij hebben een jack russel en die doet geen vlieg kwaad! Wat dat betreft kan je elke hond wel afmaken. Agressiviteit ligt aan de baas en niet aan de hond. Veel sterkte. Liefs
Engeltje, myn enige advies is: vechten voor je hondje! of hy nou een stamboom heeft ook niet, hy BLYFT jouw lieve schat, en kan me voorstelen dat je hem NIET kwyt wilt! heel veel suc6 met alles! Laat je weten hoe het verder gaat?
ik vind het heel erg voor je hoe het nu allemaal loopt. Maar ook ik baal van de opmerking over de jack russels! Alsof iedere jack russel agressief is, Nou de mijne doet zoals heeeeel veel andere jacks geen vlieg kwaad, dat ligt aan de opvoeding. en dan erbij is het zowiezo ook bekend wat betreft de staffords en dergelijke dat die niet zomaar gehouden mogen worden. Nogmaals ik vind het vreselijk voor je, maar dan moet je niet een andere ras zo over een kam scheren.
Ligt inderdaad gewoon aan het baasje en de opvoeding. Er bestaan schatten van vechthonden en loeders van Golden Retrievers. En zo is het net met Jack Russels. Helaas staan ze geloof ik op de eerste plaats wat betreft meest populaire honden in Nederland, ga maar eens kijken op marktplaats, ze hebben zelfs een aparte rubriek. En dan heb je natuurlijk genoeg mensen die zo'n hondje nemen, terwijl het totaal niet geschikt voor ze is, want het zijn pittige beestjes.
advocaat in schaken. als dit beestje geen mensen heeft aangevallen mogen ze dit nooit doen. Vindt het schandalig zeg!
tja het beest zal ongetwijfeld geen mens niks hebben aangevallen, maar jammer genoeg hebben ze wel het recht het beest straks te laten inslapen puur en alleen omdat de hond geen stamboom heeft.... dat zijn de regels in nederland als ze nou elke hond op zich die ze in beslag nemen zouden testen op agressie zouden er veel minder honden worden afgemaakt...