Mijn hondje word nog eens doodgebeten!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Heeft u overlast van loslopende honden?
    Bijzonderheden

Honden mogen alleen los lopen op speciaal daartoe aangewezen plaatsen. Het standaardtarief van een boete voor het laten lopen/verblijven van een hond:

terwijl deze niet is aangelijnd op een weg binnen de bebouwde kom waar dat verplicht is, bedraagt 50 euro
    op een publiek toegankelijke en als zodanig ingerichte speelplaats, speelweide, zandbak en op andere aangewezen plaatsen, bedraagt: 75 euro.
    De strafbepaling moet per gemeente zijn vastgelegd in een plaatselijke regelgeving bijvoorbeeld in de Algemene Plaatselijke Verordening ( APV). Mocht dit niet het geval zijn, dan is de handeling in de desbetreffende gemeente in principe niet strafbaar. De tarieven van de boete worden wel landelijk vastgesteld.

Let wel: het betreft hier een standaardtarief. Er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor de boete hoger uitvalt.

Wat doet de politie?
    De politie en/of de door de gemeente aangewezen personen (toezichthouders/opsporingsambtenaren) zijn belast met toezicht op de naleving van de door de gemeente afgekondigde regels.

Subonderdeel
    ALGEMEEN > Communicatie
    Datum ter publicatie
    Datum ter publicatie
    4 mei 2007

Dit is wat de site van de politie erover zegt.

Misschien heb je er wat aan,

Groetjes Anita

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hup naar de pollitie zou ik zeggen! Ik haat het ook als mensen hun hond niet aangelijnd houden en de honden luieteren niet!

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hier is het ook zo'n probleem, weet alleen niet wat de regels hier zijn, weet dat ze die niet zo serieus nemen....Word er kriegel van, Labradors die in mijn hond hangen, drie kleine keffertjes van de buren die de hele dag tegen mijn huis aan piesen en loppen te krijsen als er ook maar iets voorbijkomt en dan nog het andere hondje van de andere buren...Die laten ze de hele dag loslopen voor hun huis, maar dan is ie weg en dan roepen ze hem...De hele dag door...Boeli, Boelie!Kan die naam niet meer horen..;Is hetzelfde met hun kind van vier, loopt na de douche naakt de straat op en zo als zn moeder buiten zit, die mensen leven op de straat voor de deur, terwijl ze een huis hebben van 300m2...Pfff

Ik moest even mijn frustratie kwijt ;) :) ...Enneh, ik zou ook de politie informeren als ik jou was...

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik wil beginnen met vertellen dat ik het niet goedpraat dat die hond losloopt of dat die andere honden aanvalt.

Maar als een hond aangelijnd is dan voelt ie zich erg stoer, want hij wordt beschermd door zijn baasje... Dus dan willen ze nog welleens gaan uitlokken (heb ervaring met een maltezer die dat dus erg goed kan). Ook hebben kleine hondjes geen benul dat ze kleiner zijn dan andere honden, dus ze letten daar ook niet op.

Ik denk dat je de instanties moet inschakelen zodat ze wat vaker controleren en ook daadwerkelijk de boetes kunnen uitschrijven.

Deel Deze Pagina