ik zit heel erg te twijfelen.... ik ga een complete babykamer kopen (ledikant/kast/ commode) maar nu wil ik daarnaast misschien ook een wiegje kopen wat ik naast mijn bed kan zetten, ik zit alleen te denken waarom zou ik nou wel een extra wieg kopen en maar ook waarom niet......ik heb namelijk geen ervaring met die dingen ik ga dan geen 2e hands wieg kopen maar een nieuwe en dan tel je toch gauw rond de 300 a 400 euro neer (ten minste degene die ik op het oog heb) ik wist niet dat die dingen zo prijzig konden zijn.. maar wie kan met mij wat ervaringen (goede of slechte) delen zodat ik eindelijk eens een beslissing kan maken
Kan je niet je kinderwagenbak bij je zetten, die heb je toch in huis! Scheelt weer 300-400 euries! Gr tamar
Baby's liggen gemiddeld 5 à 6 maanden in een wiegje,dus dat is vrij kort.Inderdaad de kinderwagenbak een idee.Ik heb wel een wiegje maar dat is een oude van mijn man en die hebben we helemaal opgeknapt.Ik zou er niet zoveel geld voor uitgeven als je ook een ledikantje hebt.Maar als er nog meer kindjes komen wordt het natuurlijk wel weer meer gebruikt.Moeilijk..Succes! (Het is wel heel schattig zo'n wiegje..)
Ik heb een leuke wieg (vind ik zelf dan he hahaha) gekocht bij de baby super store voor iets van 139 euro dacht ik. De bekleding vond ik lelijk dus die heb ik eraf gehaald en heb er zelf een sluiertje bij gemaakt van dezelfde stof als de gordijnen. Er staat een foto van in mijn album. Ik twijfelde eerst ook maar heb het toch maar gedaan omdat het me wel handig leek ivm borstvoeding. En omdat ik zo redeneer; als je hem nu nieuw koopt kun je hem straks via marktplaats weer verkopen en heb je een gedeelte weer terug van het geld Uiteindelijk had ik dan toch een goedkope gevonden dus denk niet dat ik hem straks verkoop hoor, maar gewoon bewaar voor de volgende Maar stel dat jij een wieg koopt van 300 euro dan kun je die straks toch te koop aanbieden op marktplaats In een kinderwagenbak laten slapen vind ik niets, maar dat is ieders persoonlijke keuze. Mij lijkt het niet veilig ivm wiegendood. Zolang de een zegt dat het geen kwaad kan en de ander van wel zou ik er niet voor kiezen, maar goed, dat is ieder zijn keus! Je kunt als je de ruimte hebt trouwens in het begin ook gewoon het ledikantje naast je bed zetten.
Ik zou het wel doen. Wij hebben dan toevallig een familie wiegje, maar anders had ik er wel eentje gehaald. Een voor pasgeboren baby is het erg fijn om nog dicht bij de moeder( en vader natuurlijk) te zijn. Dat is de natuur. Waarom zou je het niet doen.
dames alvast bedankt voor jullie reacties @marionM, ik vindt dat een goed idee wat jij zegt over marktplaats (nog zo'n fenomeen wat mij weinig zegt omdat ik altijd alles weg geef) en het is inderdaad veel schattiger dan een kinderwagenbak (dat ziet er zo kil uit) ik bijna al weer wat overtuigder maar ik wacht nog even andere reacties af
dankzij dat woord WIEGENdood ik wil weten ook hoe veilig zo'n wieg is naast dat het er schattig uitziet
merijn heeft enkel de 1e 3 weken bij ons op de kamer geslapen in een wiegje ( 99 euro bij prenatal, strak wit model). Wij sliepen alle 3 zo onrustig dat we besloten om hem in zijn eigen ledikant te leggen en hij sliep gelijk beter. En wij dus ook! Maar het kindje wat er nu komt gaat weer de eerste weken op onze kamer slapen .. Is wel zo handig met voeden enzo
Er zijn sites waar je precies kan kijken waar een wiegje aan moet voldoen qua veiligheidseisen om wiegendood zoveel mogelijk te voorkomen. Zo gebruik je het liefste geen bekleding langs de zijwanden en in ieder geval geen bekleding waar van dat spul in zit om het stevig te houden. Dus puur voor de sier een katoenen lapje ofzo zou wel mogen, maar ik heb het toch maar niet gedaan. Dit adviseerde mijn kraamverzorgster mij toen ze op huisbezoek kwam.
Wiegendood heeft trouwens niet zozeer met een wieg te maken hoor, het heet toevallig WIEGENdood maar betekent het onverklaarbaar sterven van een baby in het bedje of dat nu wieg of ledikant is