mijn hormonen of zit ik er echt doorheen!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sunny03, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    Ik moet het echt even kwijt,ik kan niks anders doen dan huilen vandaag, sinds twee weken is wederom zwdiabetes vastgesteld had dit bij de eerste ook, moet om de dag 7 dagscurve doen, ben volop bezig met dieet en prikken, en contact met diabverpleegkundige, internist en dietiste om de halverklap. en moest rekening houden dat ik binnen een aantal weken aan de insuline moet.
    daarbij werk ik 28 uur per week en ik heb een dochtertje van 2 jaar, ik ben nu 15 weken zwanger.
    Er bekroop me vandaag een gevoel dat alles me teveel is, kan voor mijn gevoel niet genieten van mijn zwangerschap, werk alleen maar en werk ik niet ben ik alleen maar bezig met mijn gezondheid.(suikerwaardes en bekkenklachten beginnen nu ook al weer). Het is ontzettend druk op mijn werk, ik werk in de zorg.

Als ik klaar ben met werken ga ik mijn dochtertje halen en dan is het half 5, 5 uur voordat ik thuis ben en dan eten maken, mijn dochtertje verzorgen en nog dingen wat moeten gebeuren.
    Ben ontzettend moe lig iedere avond al voor half negen te slapen, met het gevolg dat ik iedere nacht standaard rond half 4 wakker wordt en mijn slaap niet meer goed kan nemen, en om half 6 loopt de wekker al weer af, ik ben erg prikkelbaar ik kan niks hebben want dat begin ik al te huilen.
    ik moet straks gaan werken en zie er zo tegenop ben zo moe, mijn huishouden ligt al een aantal dagen, kom nergens aan toe en dat is niks voor mij maar zal wel moeten anders trek ik het helemaal niet.Het weekend heb ik vrij en je raad het al dan word het boodschappen doen en poetsen want maandag begint mijn werkweek weer.
    Ik voelde me ontzettend goed maar sinds een aantal dagen zit ik er voor mijn gevoel helemaal doorheen.

Komt het door mijn hormonen of is dit een teken dat ik aan de bel moet gaan trekken en het rustiger aan moet gaan doen. Of het diabetes verhaal aant verwerken ben.
    Ergens weet ik het zelf ook wel dat ik rustiger aan moet gaan doen maar ik ben pas 15 weken en durf het niet aan te geven nu al.

sorry voor mijn lange verhaal maar moest het even kwijt:(

2. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ah meid wat ontzettend rot allemaal. Ik zou in jouw geval aan de bel trekken dat je rustiger aan moet gaan doen. Zwangerschapsdiabetes is niet niks en als je niet goed aan je nachtrust toekomt dan gaat dat opbreken. Je moet je absoluut niet bezwaard voelen om aan te geven dat je het niet trekt op je werk. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een schok is als je te horen krijgt dat je zwdiabetes hebt, tuurlijk moet je dat verwerken. Het is ook een hele opgave om je glucose waarden goed te krijgen en te houden. Daar ligt best druk op. Ik zou echt zeggen denk aan jezelf en de baby. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina