Mijn zoon heeft denk ik een stukje bot of misschien gewoon steen gevonden op het strand. Is er iemand die daar verstand van heeft en er even naar wilt kijken? Af en toe hebben we wel haaientanden gevonden maar daar lijkt dit niet op.
Denk je aan menselijk bot of van een dier of zo? Ik heb wel wat verstand van menselijke botten/anatomie, weet niet of dat je verder helpt?
Wat is je vraag precies? Ik heb genoeg menselijke botten gezien. Maar zonder echt onderzoek is dit niet van een dierlijk bot te onderscheiden.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar het van zou kunnen zijn. Dank je wel voor je reactie, misschien dat je het herkend?
Moeilijk te zeggen aan de hand van je foto. Ik zou zeggen een stuk rib van een walvis Maar mijn fantasie neemt nogal eens een loopje met me
Ik denk een middenhandsbeen van een rund of een paard. Niet fossiel zo te zien. Wel vrijwel zeker een bot van een zoogdier. Maar ik ben geen professional .
Het lijkt inderdaad botweefsel, maar ken geen menselijk bot met die vormen. Lijkt me idd dierlijk (geen vogel, eerder zoogdier)
Ik denk dat iemand spareribs gegeten heeft op het strand. Een rib dus. Je kunt op de foto niet goed zien hoe groot het is.
Ik dacht dat je misschien een roggentand had gevonden, die liggen net als haaientanden voor het oprapen op het strand
Het is inderdaad bot, dat zie je aan de structuur binnenin (het sponzige, maar dan hard). Iets menselijks zie ik er niet meteen in, tenzij het aan de kant die tegen het zand aan ligt niet compleet zou zijn dan zou het nog een stuk tibia (scheenbeen) kunnen zijn. Of natuurlijk van een ander zoogdier. Ik vind het niet op een rib lijken. De grootte is ook wat lastig in te schatten...
Ja is een bot, om te beoordelen waarvan heb je wel meer informatie / foto's nodig. Als uiteinde heel is zou je misschien soort gewicht kunnen herleiden.
Dan moet het wel een groot beest zijn, aangezien dit zo groot is als een markeerstift. Maar ik snap waarom je het zegt. Voor een rib oogt het op de foto te dik. Maar ik sluit me aan bij de rest: bot, dier.