Niet op de weegschaal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondi, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het natuurlijk helemaal geen probleem en zal er vooral ook niet over klagen... :D

    Maar ik ben nu 3x bij de vk geweest en nog geen 1x op de weegschaal gezet. Nu vragen mijn moeder en schoonmoeder steeds hoeveel ik aangekomen ben maar ik heb thuis ook geen weegschaal dus heb geen flauw idee.
    Zij vinden het maar raar dat de vk dat niet doet.
    Is dat raar of zijn er meer meiden die niet gewogen worden?

    Mij interesseert het eigenlijk niet hoeveel ik aankom, vandaar dat ik ook geen weegschaal ga kopen. :)

    Merk straks wel aan mijn kleding of ik daar weer in pas na de bevalling, ken me lichaam goed zat om het in te kunnen schatten ;)
     
  2. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier ook nog geen enkele keer bij de vk op de weegschaal geweest! Mij maakt het ook niet zoveel uit: Ik eet gezond en denk dat dat veel meer zegt dan de kilo's die je aankomt...
     
  3. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    bij mijn vorige zwangerschap deed de vk dat ook niet maar bij deze wel
    het is natuurlijk een andere vk maar ik vind het maar niks de weegschaal is mijn grootste vijand nu heb geen behoefte om em te bezoeken
     
  4. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    hahah de weegschaal is dus ook mijn grootste vijand!
    de laatste keer dat ik erop gestaan heb is vorig jaar januari geweest omdat ik toen geopereerd werd.. :)
    heb dat gewicht ook maar doorgegeven met de intake omdat ik anders geen flauw idee had!

    ik vind dat je aan je lichaam wel in kan schatten of je weinig of veel weegt en weinig of veel aankomt.. toch? ;)
     
  5. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Mijn VK weegt ook niet.

    En daar ben ik heel blij om, want ik WIL niet eens weten hoeveel ik aankom! Ik weeg mijzelf thuis dan ook niet. Wat doet het er toe? Dik wordt ik toch wel....
    Wordt er alleen maar onzeker door als ik de wijzer omhoog zie gaan!
     
  6. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Nee hier ook niet. Zowel bij Izaak (andere vk) als bij deze zwangerschap heb ik geeneens een weegschaal in de kamer gezien bij de vk. Ik denk dat ze dat alleen doen als je opeens veel lijkt te zijn aangekomen of zo... Of als je voor de zwangerschap al overgewicht / ondergewicht had zodat je niet teveel mag aankomen / afvallen.

    Vindt het ook niet erg haha
     
  7. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ben ook bij de vk nog niet gewogen hoor.. Gaan ze ook niet doen.
     
  8. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Mijn vk of de assistente dan, die schrijft het wel iedere keer op..en ik hou het zelf ok bij..het enige verschil wel is dat de weegschaal bij de vk 3 kilo zwaarder weegt dan thuis..ben 21 kg aangekomen voorals nog goed voor mijn lengte..en was best slank van mezelf
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wij hebben thuis een weegschaal en ik weeg me altijd voordat ik naar de verloskundige moet. Ik mag zelf ook mijn gewicht op mijn zwangerschapskaart invullen.

    Mijn verloskundige vraagt altijd of ik me gewogen heb. Heb ik me niet gewogen, dan moet ik daar op de weegschaal staan.
     
  10. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hm toch vreemd dat de 1 het wel doet en de ander niet..
    Ik dacht de 1e keer dat ze het vergeten was of het nog niet nodig was maar nu na 3x denk ik dat het ook niet meer gaat gebeuren.

    Nu kan ik de mensen die erna vragen tenminste vertellen dat er wel vaker niet of op een andere manier gewogen wordt.
     
  11. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hier ook nog nooit gewogen bij de vk of gyn.

    Zelf weeg ik me wel thuis, sinds 12 weken zwangerschap en dan om de 2 weken.
    Ben nu 5,8kg aangekomen en morgen 23 weken zwanger. Dat is nog onder het gemiddelde qua aankomen bij mijn BMI, dus ik ben er blij mee.
    Ik moet erbij zeggen dat het wel mijn eigen obsessie is, de gyn vraagt er dus nooit naar!

    Groetjes,
    Caitlin
     
  12. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    De weegschaal is ook niet echt mijn vriend maar mag er toch steeds op bij de vk ;)
    Zit nu 5kg boven mijn startgewicht.
    Maar als ik echt niet op de weegschaal wil bij de vk dan hoeft het niet maar vind het voor mezelf wel goed om te kijken hoe/wat.
     
  13. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik had dus ook verwacht dat ik steeds mn gewicht door moest geven dus ik iedere keer heel netjes op de weegschaal thuis maar ze vraagt er nooit naar.

    ja de eerste x toen ik op intake kwam.
    ik wil wel graag bijhouden hoeveel ik weeg je doet er toch niks aan maar vind t interresant ik vul het dan in t babyboek die ik bijhoud leuk voor later
     
  14. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij mij doen ze dat normaal gesproken ook niet, maar ik vind het fijn om bij te houden. Dus ik vraag altijd even of ik op de weegschaal mag.
     
  15. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja het is heel verschillend. Bij mijn vorige zwangerschap werd ik elke keer gewogen, en nu weer (andere verloskundige). Ik vind het niet zo heel erg, vind het wel grappig om te zien hoeveel ik aankom, zeker omdat ik verder echt nooit op een weegschaal sta, we hebben er ook geen een thuis en dat wilde ik zo laten :)
     
  16. kjara

    kjara Actief lid

    7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook nog nooit op een weegschaal hoeven staan bij de verloskundigen. bij me eerste zwangerschap niet en nu bij de tweede en een andere verloskundige ook niet.
    ik weet wel van mijn moeder dat toen zij zwanger was van mij, je wel altijd gewogen werd.
    ik hou het nu zelf elke week bij omdat ik dat leuk vind.
     
  17. mamakarlien

    mamakarlien Actief lid

    31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige doet het één x aan het begin en aan het eind. Ik weet dat we het vroeger wel altijd deden maar het is een beetje achterhaald denk ik, wat heb je er ook eigenlijk aan? Ik ga het trouwens nooit vergeten: mijn schoonmoeder die aan me vroeg na een bezoek aan de verloskundige 'zei de verloskundige nog iets dat je al zoveel aangekomen bent?'... euh... pardon??? Ik kon alleen maar stamelen dat ze dat tegenwoordig niet meer meten.... zucht. Ik was trouwens 16 kilo aangekomen en dat vond ik zelf prima! Als je maar gezond bent toch?!
     
  18. kimlee82

    kimlee82 Actief lid

    18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,
    ik loop alleen bij de gyn. en daar wordt ook alleen de bloeddruk
    gemeten en heb dus ook gevraagt van moet het gewicht niet gewogen worden?Maar dat was medisch niet belangrijk was meer iets om voor jezelf bij te houden zeide ze....
    Omdat je ook gewoon heel veel vruchtwater in gewicht kan hebben....
    Alleen bij te zware patienten wordt het weleens gedaan ivm suiker maar verder niet.
    groetjes kim
     
  19. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik had de keuze of ik elke keer op de weegschaal wilde maar heb er voor gekozen puur voor mezelf de eerste afspraak en de laatste paar zodat ik weet hoeveel ik aangekomen ben en wil er ook op staan als ik bevallen ben.
     
  20. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bij mij wel wegen bij de gewone controles maar moet ik gewoon ff zelf erop stappen en zeggen wat er staat, komt niet bepaald over als een big deal.. denk dat je het vanzelf wel merkt als je bijv. veel te veel aankomt!
     

Deel Deze Pagina