Mijn 'instinct' zegt dat ik een tweeling krijg...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leeuwtje83, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hoi meiden,

Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ik weer zwanger ben (hoera! :D) heb ik heel sterk het gevoel dat het een tweeling is. En dan bedoel ik ook echt dat ik bijna ABSOLUUT hiervan overtuigd ben. Toch is de kans daarop erg klein, ik ben pas 28 (dus niet oud genoeg om in de 'risico' groep te vallen), ben via de natuurlijke weg zwanger geworden (dus geen meerdere eitjes teruggeplaatst o.i.d.) en zowel bij mijn man en mij komen er geen tweelingen in de familie voor.

Nu heb ik vandaag de VK gebeld, en zij zorgt ervoor dat ik een vroege echo krijg, dit i.v.m. de VMK's die ik heb gehad voordat ik mijn dochter kreeg. Hopelijk kom ik er dus snel achter of het er nou 1 of 2 zijn :p

Mijn vraag aan jullie: wie had nog meer zo'n 'instinct', en bij wie bleek het ook daadwerkelijk zo te zijn?

2. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Ik had dat gevoel ook heel erg, ik was me al helemaal mentaal aan het voorbereiden. Maar wat bleek op de echo, toch maar eentje :) (Ben er wel nog steeds van overtuigd dat het volgende een tweeling wordt :p weet niet hoe het komt, gewoon een sterk gevoel)

3. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik heb dat gevoel niet geha. Maar weet wel dat een groot percentage zwangerschappen in het begin een tweelingzwangerschap is. Maar dat voor de twaalf weken bij een groot deel daarvan een van de twee afsterft. Dus de kans dat je gevoel goed is, is redelijk groot.
    Dat je niet aan de 'risicofactoren' voldoet, tja dat zegt iets over een kans, dat houdt niet in dat het onmogelijk is he.

4. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik had het gevoel ook heel sterk maar het is er echt maar eentje!

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Dat noemen we wishful thinking :) je kunt het niet weten, zo vroeg. En soms zal het kloppen als vrouwen dat 'zeker weten', maar de kans dat het niet klopt is groter.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had een heel sterk instinct dat ik een meisje zou krijgen. Had bij wijze van al een pony voor haar gekocht. Toen de VK zei dat het een jongen werd ben ik daar echt drie dagen van van de wijs geweest. Niet teleurgesteld, zéker niet. Maar ik was er ZO van overtuigd dat het een meisje was, ik voelde het in mijn hele lichaam zeg maar. Mis dus, stoere vent gekregen!

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb wel 3 keer gedacht dat t vast een tweeling was.
    mooi niet, gewoon 1 hoor!

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hoor van heel veel andere dames dat ze ook een soort instinct gevoel hadden dat zei 'het zijn er twee'.
    Maar 9 van de 10 keer is het er gewoon eentje, ook bij mijn dochtertje. :p

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik had het ook! Wist het zeker! En het klopte máár een vruchtje is nooit verder gekomen dan een stipje in een vruchtzakje worden. Dus mijn gevoel klopte wel maar uiteindelijk geen twee kindjes in mijn buik.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hihi, hij mag toch ook wel een pony?

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ons instinct klopte... het kon niet anders dan een meid zijn en dat klopte ook.
    Mijn man was overtuigd van een jongen, maar een week voor de 20 echo kwam hij ineens binnen met de mededeling 'ik geloof toch dat we een meisje krijgen'. En hij vertelde zijn verhaal over het beeld van een klein meisje dat hij voor zich kreeg dat achter onze hond aan aan het rennen was :)

Mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus waren ook overtuigd van een meid. Net zoals dat wij 4en er ook van overtuigd waren dat het mis ging toen bij mijn miskraam. En ieder had dat gevoel afzonderlijk gehad, maar het werd wel al uitgesproken voor het echt mis ging. Dus het klopte.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    1 op de 8 zwangerschappen begint als tweeling maw 12,5% kans dat je gevoel klopt ;). Helaas zijn een hoop tweelingzwangerschappen voor de 1e echo al een eenlingzwangerschap geworden.

(Hoewel ik er toch echt niet aan had moeten denken, maar das persoonlijk)

Maar wel spannend! Wanneer heb je de echo?

13. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gevoel klopte ook. Dacht ook vanaf het begin dat ik zwanger was van een tweeling en idd nu 31 weken zwanger van een tweeling. Ook dacht ik al meteen dat het een jongen en een meisje zou zijn en ook dit keer klopt mn gevoel. Nu zegt mn gevoel dat ze met 36 weken geboren gaan worden dus nu nog ff afwachten of ook deze keer mn gevoel me niet in de steek laat.;)

14. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Mijn 'instinct' zei beide zwangerschappen heel sterk: meisje. Terwijl we nu toch echt onze tweede jongen verwachten. De eerste keer was het zelfs zo erg, dat ik zelfs na de bevalling nog wel eens 'kleine meid' tegen mijn knulletje zei :D

15. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik had ook sterk het gevoel dat wij een tweeling zouden krijgen
    Mijn opa, ooms en neefjes zijn tweeling
    Mijn vriend en broertje en zusje zijn tweeling
    Ik ben gelijk zwanger geworden na het stoppen met de pil en dan schijn je
    Ook meer kans te hebben op een tweeling..
    Hoe sterk mijn gevoel ook was en hoeveel kans wij er ook op hadden.. het is er echt maar 1 :D

16. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik had ook sterk het gevoel dat wij een tweeling zouden krijgen
    Mijn opa, ooms en neefjes zijn tweeling
    Mijn vriend en broertje en zusje zijn tweeling
    Ik ben gelijk zwanger geworden na het stoppen met de pil en dan schijn je
    Ook meer kans te hebben op een tweeling..
    Hoe sterk mijn gevoel ook was en hoeveel kans wij er ook op hadden.. het is er echt maar 1 :D

17. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Mijn man heeft heel sterkt het gevoel dat wij nu een tweeling verwachten.. Hij kan het niet omschrijven.. het is een gevoel.

We zullen het volgende week zien, als we voor de eerste echo mogen..

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik denk ookal klopt je gevoel dat dit gewoon toeval is.
    je kunt nu eenmaal niet "voelen" of het er 2 zijn of dat het een jongen of een meisje is.
    Ook kun je niet voelen of je met 36wk bevalt of met 42 wordt ingeleid...allemaal puur toeval.
    maar DENKEN kunnen we allemaal, tenminste dat hoop ik. hahahaha

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat een hoop zwangerschappen als meerlingen beginnen, dat wist ik. Ik denk er liever niet al teveel over na... Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben met 'tweeling-paranoia' :D

@jola81: Da's ook frappant! Arm jochie, hij is nu vast erg in de war ;)

@Echo: Hopelijk deze week :)

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wat grappig ik had dat gevoel ook heeeeeel sterk. ik had mijn man er al op voorbereid dat we er waarschijnlijk 2 kindjes zouden zien op de echo. bij ons beiden komt het niet voor in de familie. met de echo was de vk eerst druk bezig met bekijken van het vruchtje dat ze vind en na een paar minuten ging ze nog eens even mijn hele baarmoeder bekijken en hop daar kwam nummer 2 in beeld. inmiddels dus 22 weken zwanger van 2 mannekes. spannend meid ik houd je in de gaten.

bij onze zoon wost ik trouwens ook 100% zeker dat het een zoon zou zijn na de 1e echo bij 8 weken.

Deel Deze Pagina