Heb je het eerlijk verteld over je IVF traject? Wij beginnen volgend jaar namelijk aan KID, donorbehandelingen om zwanger te worden... daar weten ze niks vanaf.. is ook niet iets wat ik aan de grote klok wil hangen..
Ik heb het net na mijn proeftijd verteld. Ik wilde niet mijn eigen glazen ingooien. Nu had ik een jaarcontract en in elk geval een jaar de tijd mijzelf te bewijzgen. Over de rest, alle behandelingen, zwangerschap etc. ben ik wel altijd direct open en eerlijk geweest. Ze begrepen het heel goed hoor, dat ik gewacht had tot ik een jaarcontract had. In die 3 maanden hebben we ook geen behandelingen oid gehad hoor, ik stond nog op de wachtlijst.
Ik sta ook op de wachtlijst, we zijn pas volgend jaar april aan de beurt. Ik ben trouwens erg bang dat ze me weg gaan sturen om al dit gedoe... en dan zit ik financieel echt met een groot probleem ( te dure hypotheek)
misschien zeggen dat je het graag zelf doet en dat je anders zenuwachtig word er van en alsnog blijft zeggen. gewoon eerlijk zeggen hoor anders krijg je steeds hetzelfde tehoren.
dat gebeurd al. Ik heb ook al aangegeven dat ik het zelf wil doen, maar toen zei ze: Iedereen die hier binnekomt en ingewerkt wordt krijgt dezelfde behandeling. Wij leggen het een paar keer uit en daarna mag je het zelf proberen.. :S
Wat een vervelende situatie zeg! Hopelijk durf je er met haar over te praten en komen jullie eruit. Elmo: Ik kan mij goed voorstellen dat je hart voor de zaak nu erg groot is! Maar zo hoort het toch ook gewoon? Als werknemers goed hun werk doen is het toch belangrijk dat zij de kans krijgen om iets belangrijks als IVF of wat voor medische handeling dan ook te ondergaan?
@nikita, daar ben ik het ook mee eens! Daarom hoop ik op begrip dat ik een paar dagen vrij heb genomen voor familie omstandigheden.. al vrees ik het ergste :S
nee mijn werk zat toen in leidschendam.... maar hebben ze tijdens je sollicitatie-gesprek dan niet verteld dat je als telefoniste aan het werk zou gaan??? ik bedoel ze hebben het toch wel gehad over je werkzaamheden??? ik zou het niet pikken hoor en ondertussen lekker opzoek gaan naar iets anders (uitzendburo want daar krijg je vaak ook een contract) enne ik heb je topic gelezen over je nichtje.. heel erg heftig... als ze als bedrijf daar geen rekening mee kunnen houden (ookal is het tijdens je proefperiode) dan zou ik daar niet kunnen werken... onmenselijk!!! en als die miep zegt dat het een paar keer uitgelegd wordt betekend dat toch niet 1,5 week iedere dag tig keer weer??? zo maak je de mensen alleen maar zenuwachtig en gaan ze juist fouten maken.... zelfstandig doen en leren van je fouten
Vervelend zeg. Mischien toch even bespreekbaar maken , zo is het voor jou niet fijn werken. Maar wat ik me afvraag, waarom mag je niet zeggen ik verbind je EVEN door, zo is het toch netjes gezegd?
Wat is er mis met het woord 'even'? Dat vind ik juist heel vriendelijk klinken. "Ik verbind u even door" ipv "Ik verbind u door" vind ik vriendelijker staan.
ja ik vind dat ook netjes genoeg djamila en waardevol .....maar goed... Ik heb een functieomschrijving gehad met andere taken, stond nieteens telefoon in..
mijn man zei al : je moet tegen haar zeggen: ' Dat je er nu EVEN genoeg van hebt dat ze je elke keer EVEN op de vingers tikt als je EVEN een verkeerd woordje aan de telefoon zegt, dat ik wel weet hoe ik nederlands moet praten en ik me niet EVEN de les wil laten lezen door haar.. whahahhaa ik lag helemaal dubbel van zijn sms gister
Dan zou het u zijn he Ik vind "even" ook juist vriendelijk klinken maargoed, je hebt nou eenmaal te maken met bedrijfsregels. Bij ons zijn ze juist wel te losjes vind ik. Ik ben de enige die: goedemorgen / -middag / bedrijfsnaam en eigen naam zegt. Terwijl dit een basisregel is. Het ligt er natuurlijk aan wat voor bedrijf het is. Dat ze het je goed uit wil leggen is natuurlijk ook helemaal oke, maar ze overdrijft blijkbaar nogal. Omdat dit een regel is... Ze zijn gek op regeltjes
ja vind ik ook... ze moet zich niet aanstellen! We mogen op werk nieteens onze prive mail checken... zelfs niet in de pauze!!! want tja.. ze controleren alles. :S big brother is watching you...
Ik vrees ook dat als die miep naast je normaal gaat doen..er nog genoeg over blijft waardoor jij je draai er niet zal vinden.
ja ik zou wel willen maar er is zo weinig werk.. heb geen recht op ww denk ik.. al heb ik bij mijn vorige baas 4 maanden gewerkt..