Aan vrouwen met PCOs

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Debsy, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Ik hoop dat ik met mijn verhaal wat mensen kan helepn.
    Ik had/heb? ook PCO.
    Ik heb ook natuurgeneeskunde gestudeerd (2 jar) en doe al jaren onderzoek naar de relatie voeding en gezondheid.En begin binnenkort met een orthomoluculaire opleiding. En zet veel vraagtekens bij medische therapieen mbt chronische en welvaartsziektes.

Toen het bij mij geconstateerd was (na 1.5/2 jr gestopt te zijn met de pil) deed ik de opleiding natuurgeneeskunde. Nu 2.5 jaar geleden. Ze zeiden t beste wat ik kon doen is weer aan de pil te gaan. De Diane 35 die ik vanaf mijn 16e al had gebruikt tot en met mijn 24e.

TOen ik 16 was vond ik mezelf overbehaard en kreeg ik die pil voorgeschreven met gemak.

Na al mijn onderzoek weet ik dat de pil gewoon heel slecht is (kijk eens naar de artikelen op de site van jan kraak)en was ook niet blij met het advies. Die zaterdag ging ik naar school en was gehaast. Mijn lievelingsdocent gaf die dag les gaf in fytotherapie. Andere leerlingen maakten een grapje over me en mijn docent zei; Deborah met d`r diepbruine ogen. Zwakte in d`r klieren en hormonen. OMdat ik net een paar dagen daarvoor dus naar t ziekenhuis was geweest deed ik mijn verhaal.

Hij legde me uit dat ik de pil moest zien als aller aller aller laatste middel. Omdat dat gwaarschijnlijk de hoofdveroorzaker was.
    Iedereen heeft een zwakte in zijn lichaam. Als je de pil gebruikt reguleert deze je menstruatie en neemt dit over van je lichaam. Na jarenlange anticonceptie kan je lichaam dan zeggen, Tabbee! IK weet niet meer hoe het moet. HIj zei dat ie mij wle kon behandelen en dat er veel goede fytotherapeutische middelen zijn die je lichaam t aanzetje kunnen geven.

Hij heeft me behandeld met tincturen die werkte op mijn baarmoeder en op mijn hypofyse en ook gewoon met tincturen die goed waren voor mijn type.
    Na een 3 maanden kwam mijn menstruatie terug en na 9 maanden had ik weer een goede cyclus. Wel vroeg ik me nog steeds af of ik nog wel vruchtbaar zou zijn.

Vorig jaar kreeg ik een relatie met mijn huisige vriend in mei. Omdat ik niet meer aan de pil wilde ging ik de Nuva-ring (de geeft alleen plaatselijk wat hormonen af, ook niet goed maar wel de beste optie)gebruiken. In november was ik hem 1x vergeten en omdat ik nog steeds met de gedachte liep niet echt vruchtbaar te zullen zijn. Maar t was raak hoor in december kwam ik erachter dat ik al 6 weken zwanger was. Het was niet gepland maar ik was echt superblij en mijn vriend ook. Inmiddels ben ik 31 weken zwanger.

Voeding kan ook heel wat doen. Dat kun je vooral lezen op PCOS sites. Algehele gezondheid is ook belangrijk om een stoornis/syndroom weer in balans te krijgen. Juist vrouwen met PCOS moeten erg mateigen met koolhydraten vooral de slechte (suiker/geraffineerde witmeel producten/tarwe). Vertrouw niet alleen op wat de medici je vertellen(al denk ik ook dat ze in gevallen veel kunnen betekenen daar niet van) maar neem zelf ook de verantwoordelijkheid voor je gezondheid. Want ieder mens kan gezonder worden.
    Groetjes Deborah

2. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Debsy,

Ik vind het zeer interessant wat je hier neerschrijft. Ik ben ook 4 jaar aan de pil geweest en daarvoor was ik gewoon altijd ongesteld. Na het stoppen kwam mijn cyclus weer opgang maar na 6 keer ongesteld te zijn geweest, kwam het niet meer.
    In mijn geval heb ik alleen volgens mij geen PCO, maar is het om een andere reden weggebleven (ik was door stress te veel afgevallen). Nu ben ik aan de duphaston en de clomid en hoop hier ook weer vanaf te kunnen komen en natuurlijk er zwanger van te raken. Ben nu weer goed op gewicht, 51/52 kg, 1.62 lag.

Misschien kun je iets meer nog vertellen over die fytotherapie? Wat zit er in de tincturen? Weet je ook waar ik hier in Belgie daar info over kan vinden?

Ik eet uit mezelf wel gewoon volkoren/meergranen brood en pasta, aardappels, vlees en fruit en groente enzo.

Het is toch interessant om eens een mening vanuit een andere hoek te krijgen (in plaats van al dat medische). Ik ga ook pas na 3 maand weer naar de gyn ik moet nu 3 maand die medicijnen nemen (duphsaton en clomid).

Groetjes

Fiorentina

3. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Foutje kunnen jullie deze weghalen?

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik vind het zeer interesant wat je neer hebt geschreven, maar hoe komen wij bijvoorbeeld aan die middelen? want als het zou werken, bijv. bij mij, dan wil ik dat ook wel proberen!
    weet niet hoe anderen hierover denken, maar mij lijkt het best de moeite waard om te proberen.

5. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Precies, zou er ook graag meer over weten!

6. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Debsy wil je wat van je laten horen? We zijn allemaal nieuwsgierig!

Groetjes

Fiorentina

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hoi Debsy,,

ook ik ben erg benieuwd hoe en waar je deze behandelingen /tincturen kan laten doen.
    Ik heb namelijk ook pco en heb jaren de diane35 pil geslikt!

Voor die tijd had ik een menstruatie van 4 a 3 weken en vervolgens 1 of 2 weken niet zeer onregelmatig dus.
    daarna eerst meliane pil geslikt en vervolgens 4 a 5 jaar de diane 35
    zou je mij dit kunnen doorgeven?

Groetjes Nannie

ps gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

en hoe zit dat dan als je pco hebt door erfelijkheid en niet door pilgebruik of overgewicht?

want dan is het toch anders neem ik aan

9. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Sorry voor de nieuwschierigen...!

Fytotherapie kun je beter niet zelf mee aan de slag gaan maar laten doen door een "erkend" fytotherapeut.
    Die vind je op http://www.nwp-natuurgeneeskunde.nl
    Ik ben zelf behandeld door Jaap Slegt uit Edam.
    Als je aanvullend verzekerd bent krijg je de consulten vergoed.

Ik moet ook zeggen dat ik destijds ook steeds gezonder ben gaan eten. Zorg dat je lichaam schoon wordt. SChoon wil zeggen, dus door voedingsmiddelen met zo min mogelijk additieven. (chemische E-nummers, hormonen en antibiotica in vlees, suiker, ASPARTAAM (cola light ed). Eet zuivel bij voorkeur van biologisch is niet eens zo veel duurder maar vrij van hormonen en antibiotica en de koeien eten omega 3.

Als je het je kan veroorloven laat je dan daarbij behandelen door een erkend orthomoluculair therapeut.(Goede supplementen zijn duur, maar met voeding kan ook een heleboel En lees op het internet, lees lees,lees over voeding/gezondheid, zoek in t nederlands en engels op PCOS en bv alternative therapies of voeding en pcos.

Veel groente fruit, kiemetje zoals alfalfa ed. Geen bewerkte boters smeer/bak en braad,die claimen dat ze zo gezond zijn. Maar gewoon puur roomboter. Ik ben ook geen heilige hoor maar voeding is VEEL te belangrijk en zwaar onderschat.
    Als je iedere dag bv al 4 bakken koffie met suiker en koffiemelk/poeder drinkt, snoept, bakt in chemsiche boters en zogenaamd "gezond" brood eet van de supermarkt belegd met hormoonvleeswaren dan zal je dus niet gezonder worden. En niemand wordt gezonder/beter van chemische middelen.

hier nog een artikel
    http://natuurlijkgezond.skynetblogs.be/post/4096700/pcos-vaak-verward-met-pms

Groetjes Deborah

10. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Fytotherapie is op besis van kruiden getrokken in een alcohol waardoor een tinctuur ontstaat. De hele plant of een gedeelte (werkzame deel) wordt gebruikt.
    Een simpel alledaags vb is bv brandnetelthee. Die bekend staat om zijn nierzuiverende werking. Tincturen werken natuurlijk veel krachtiger.

11. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik heb een paar jaar geleden van die tinctuur gebruikt, maar heeft bij mij helaas niks geholpen

12. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Ik zou t eerlijk gezegd niet zeker weten.

13. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Debsy,

Volgens mij is de conclusie wel: baadt het niet dan schaadt het niet. Ik bedoel het is altijd de moeite van het proberen waard voor de meiden hier op het forum. Ik wacht eerst zelf mijn volgende afspraak met de gyn af en wat ze gaat zeggen. Maar als het dan nog niet goed is is het zeker iets wat ik wil overwegen.

Groetjes,

Fiorentina

Ps en over die voeding, je zet me wel aan het denken. Ik las stukjes op een website die je eerder gaf van die man van Tai Chi Tao, over dat magnetrons slecht zijn enzo. Ik ben zelf moslima, dus eet alleen halalvlees van een islamitische slager. Ik eet ook meergranen brood. Maar dingen zoals roomboter en rietsuiker dat ga ik ook zeker kopen ipv die andere producten (ik wist het eigenlijk wel van die rietsuiker dat dat beter is). Misschien heb je nog wat meer voedingstips? Zijn voor iedereen hier op het forum nuttig namelijk (en toepasbaar).

14. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hoi Debsy,

Heel herkenbaar wat je schrijft, zo denk ik er ook over. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat ik zo weinig mogelijk kunstmatige toevoegingen e.d. moet pakken. Ik val dan ook altijd af wanneer ik volledig biologisch eet. Bij mij werkt zowiezo vlees minderen ook heel goed, dus vaker een vegaschijf of vis. En ook minder brood. Ik hou het helaas niet altijd vol, langzaam aan komen dan vaak weer de 'gewone' producten er voor in de plaats. Maar na het lezen van dit stukje ga ik er weer aan hoor, ik weet ook zo goed dat het belangrijk is. Dus morgen even een wagentje vol laden bij de natuurvoedingswinkel ;)

Groetjes Bloemetje

15. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Maar het is niet zo dat iedereen een probleem heeft met aankomen. Ik wil juist op gewicht blijven (en niet lichter worden). En juist daarvoor moet ik veel meergranenproducten kopen en gezondere varianten, die overigens ook gewoon bij de supermarkt te krijgen zijn tegenwoordig.

Groetjes

Fiorentina

PS, Debsy heb je nog meer voedingstips?

16. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Die komen nog, ga er morgen ff voor zitten...

17. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Ik lees zelf al 10 jaar over voeding en gezondheid en kan niet alles voorkauwen wat ik in al die tijd heb geleerd. Er zijn ook heel veel deskundigen die elkaar tegenspreken, en je kunt zelf proberen je weg daarin te vinden. Wat voor de een werkt werkt ook niet voor de ander en je moet zelf willen investeren in je gezondheid. Er zijn zoveel deuren in de gezondheid maar als je alleen leunt op de medische wereld die werkt met middelen die ALTIJD giftig zijn dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Iedereen kent wel de algemene gezondheidstips. Groente fruit bla bla bla.
    Laat je alleen niet voor de gek houden door de voedingsindustrie door zogenaamd aangeprijste gezondheidsproducten. Zo puur en onbewerkt mogelijk is het beste. En nog een tip wees niet bang voor vetten, zoals room (zonder suiker) creme frache, kokosolie ed. Deze zijn wel degelijk essentieel voor onze gezondheid. Niet alles moet mager zijn.
    Kiemetjes zijn heel gezond (natuurwinkel) of alfalfa of broccocress is ook goede optie.. Avocado`s, kruidentheeen(tuinen en natuurwinkel hebben heel arsenaal).
    Drink geen plastic (flataten)flessenwater maar uit de kraan en filter het met een filterkan. De eisen voor kraanwater zijn veeeeeeel strenger in Nederland. Vermijd zoveel mogelijk suiker en bewerkt voedsel.
    Zorg voor inname van probiotica.(karnemelk/yoghurt/molkosan van dr Vogel)zuurkoolsap. Of een probioticakuur (potje supplementen 1 maand gebruiken. Orthica heeft een goede).
    Maak linzensoepen met kokosmelk.
    broccolisoep met cremefrache
    trek je eigen bouillon van kip

Maak smoothies van diepfriefruit, bananen, youghurt, kiwis, avocado`s. Eet niet alleen bananen en appekls maar varieer. Iedere groente en fruit heeft zo weer zijn eigen arsenaal aan antioxidanten en vitamines mineralen

Maar heb een verzameling van goede en bruikzame websites uitgezocht en hieronder neergezet die de geinteresseerden zelf kunnen gaan lezen.

over pcos en vruchtbaarheid/vrouwen
    http://www.ortholon.nl/voedingssupplement/supplementen/vrouwenklachten-door-hormonale-disbalans-1.html
    http://www.ortholon.nl/voedingssupplement/supplementen/vrouwenklachten-door-hormonale-disbalans-1.html
    http://www.smeetsengraas.nl/pakketten/pakket_12_vruchtbaar.php

goede infosites over voeding en leefstijl
    http://www.newtreatments.org/dutchindex
    http://www.geocities.com/lucasvo/
    http://www.fonteine.com
    http://www.westonaprice.org/translations.html#nl

darmspoelingen
    http://www.colonhydrotherapie.nl/

energy healing
    http://www.ngcenergyhealing.com/

Succes!
    Deb