Ons mannetje mag niet bij ons komen wonen...

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door me24, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Wij hebben het verschrikkelijke bericht gekregen, na de 20 wkn echo, dat ons kindje een ernstige hartafwijking heeft waarmee niet tot nauwelijks te leven valt.
    Wij hebben met heel veel verdriet en pijn besloten dat we de zwangerschap gaan beeindigen. We worden door het ziekenhuis en de verloskundige super begeleid.
    Maandag gaat het gebeuren. Nu is mijn vraag aan iemand die al eens in mijn schoenen gestaan heeft, wat kan ik verwachten na afloop?Hiermee bedoel ik lichaamelijk, is het bloedverlies hevig en lang, en krijg je ook stuwing en moet ik zorgen voor zoogkompressen. Het zijn misschien praktische zaken, maar toch is het fijn als we hier op voorbereid zijn.

Bedankt voor het meedenken.

2. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil jou en je partner heel veel sterkte wensen voor nu, maandag en ook in de toekomst.

Sandy

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    ik ben met 23 wk bevallen van mijn zoontje. Helaas was hij al overleden.
    Dus als je dingen wilt weten kun je me altijd pb en.

Meid ik wens je heel veel sterkte toe. Je gaat een heftige tijd tegemoet.

4. Wat een verschrikkelijk rot nieuws.Ik wil jullie heel veel sterkte wensen want het zal een zware tijd worden.
    Uit eigen ervaring heb ik wel een aantal tips waar je misschien iets mee kan.

-Mandje-kistje
    -kleertjes(deze hebben wij via Welkom bij Kindermandjes.nl besteld.Als je deze mensen zou bellen kunnen ze misschien nog iets voor jullie beteken)
    -Maak foto's en zorg voor extra batterijen.
    -Zeer persoonlijk maar wij hebben een stukje gefilmd
    -Voordat ze de bevalling op gingen wekken wilde ik persee weten of ons kindje nog leefde en toen hebben ze een aller laatste echo gemaakt(hij is tijdens de bevalling overleden)
    -Vraag om een ruggenprik als de pijn te veel word.Ik heb een tip van iemand gekregen om geen morfine spuit te kiezen omdat je daar erg duf van word.
    -Ik was bang om te kijken naar mijn zoontje en heb een arts gevraagd om te omschrijven wat hij zag..................achter af gezien had ik deze keus niet hoeven maken want je eigen kindje is altijd prachtig!
    -Hand en voet afdrukjes maken ze in het ziekenhuis maar misschien een idee om zachte klei te kopen en op die manier ook nog afdrukjes te maken.
    -Maandverband krijg je in het ziekenhuis en zoogcompressen heb ik niet gebruikt.
    -Misschien een rare tip maar zorg voor koekjes,broodjes,iets lekkers....mijn vriend viel vlak voor de geboorte van ons zoontje flauw omdat hij al heel lang niks gegeten had.

Wat mij heel veel geholpen heeft is het schrijven op onze vlinder site.Ik had geen behoefte aan 10 tallen telefoontjes en steeds het zelfde verhaal.Via die site kon iedereen ons verdriet en grote verlies volgen en nu 3 jaar later heb ik nog steeds steun aan deze site.
    Ook een goede tip is www.lieve-engeltjes.nl ....dit zijn lotgenoten waar je mee kan mailen die het zelfde mee maken.Het is een besloten mail groep.

Als je nog meer vragen hebt mag jij altijd een pb sturen.
    Ik wil jullie nog maals heel veel sterkte toe wensen.

5. De tips hierboven zijn heel goed! Ik zou ook een strakke bh meenemen. Ik had namelijk veel last van stuwing.

Wat ontzettend verschrikkelijk dat jullie dit moeten meemaken! Ik wens jullie dan ook ontzettend veel sterkte en succes! Probeer, hioe gek het misschien nu ook klinkt, vooral ook heel erg te genieten straks van jullie oh zo lieve kleine kindje!

Ook ik heb geschreven op een vlindersite (www.onzeluna.vlindersite.nl) en heb me aangemeld bij Lieve Engeltjes. Daar heb ik veel steun uit gehaald! Ook mij mag je altijd bpen! Heel veel sterkte en succes de komende tijd...Ik zal aan je denken!

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Heel, heel, heel veel sterkte de komende dagen!!

De eerder genoemde tips zijn super. Ik heb nog wel iets voor evt borstvoeding. Ik heb na de bevalling van Luuk speciaal gevraagd om medicatie om mijn borstvoeding te stoppen. Mocht jij last krijgen van stuwing of melkproductie, vraag dan ook om deze medicijnen (Dostinex). Dit remt de melkproducte een behoorlijk eind (ik had wel nog een tijdje lekkende borsten....)
    De tip om hand- en voetafdrukjes te maken is een hele goede. Ik ben erg blij met het voetafdrukje (een stempel-afdruk) van Luuk. Met de afdrukjes kun je in een later stadium bijv hele mooie sieraden laten maken. Pb me maar als je die adressen wil. Ik heb vind het zelf heel jammer dat we maar van 1 voetje een afdruk hebben, het andere voetje en zijn handjes had ik ook graag gehad.
    Vragen om pijnstilling is idd geen overbodige luxe, zeker doen als het je teveel wordt!!!

En heel dubbel maar oh zo belangrijk: bedenk alvast hoe je afscheid van jullie kindje wil nemen. Je mag hem of haar op de officiële manier begraven of cremeren, maar dat hoeft niet. Als jullie daar wel voor kiezen, probeer ook alvast te bedenken hoe je dat wil gaan doen: Wil je je kindje thuis nog een tijdje opbaren zodat je thuis afscheid kunt nemen, of juist niet, welke muziek, veel of weinig genodigden, welk kistje of mandje vinden jullie mooi etc etc. Wij hebben na de crematie met de mensen die daarbij waren beschuit met muisjes gegeten bij de koffie. Hoe je het ook wendt of keert; je wordt met de geboorte van een kindje toch ouder!!
    En daarnaast moet je ook van te voren bedenken of je jullie kindje aan wil geven bij de gemeente. Tussen de 16 en 24 weken zwangerschap is het niet verplicht, daarna wel.
    Mijn man heeft het zelf gedaan 2 dagen na de geboorte (samen met iemand van het uitvaartcentrum) en dat was voor hem een heel belangrijk moment.

Nogmaals ontzettend veel sterkte de komende tijd. Mocht je vragen hebben, dingen willen weten of adressen nodig hebben van het een of het ander, stuur me gerust een pb!!!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte.

Ik kreeg in het ziekenhuis pilletjes mee die ik de volgende ochtend kon innemen tegen de stuwing. Helaas hielpen die niet 100%.

8. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil jullie heel heel veel sterkte wensen.

Liefs

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    :( kan niet meer doen dan jullie heel veel sterkte wensen, wat een klap moet dit zijn.
    zorg goed voor elkaar...

10. Mariska88

Mariska88 Lid

16 apr 2010
    25
    0
    0
    Ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd!

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Jeetje meid, wat verschrikkelijk erg moet dit voor julie zijn. Waarom is het leven toch zo verschrikkelijk oneerlijk? Heb echt met tranen in mijn ogen je verhaal zitten lezen. Wat moet dit gigantisch moeilijk voor jullie zijn. Ik wens jullie heel erg veel sterkte toe de komende tijd!

Dikke knuffel en ik zal aan jullie denken.

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Bij ons is er vorige week geconstateerd dat ons lieve meisje een open schedeltje had, gister met 17 weken zwangerschap is de bevalling opgewekt en gelukkig hebben we niet lang hoeven wachten.. onze Eliza is om 14.48 uur geboren..

Bij ons heeft t ziekenhuis voor een mandje gezorgd waar ze kon liggen,kleertjes zijn moeilijk te krijgen, ze zijn nog zo klein... We hebben eergister bij de prenatal een mooie omslagdoek gehaald en die zelf verkleind..

Afscheid was heel moeilijk maar ook heel vredig..

lichamelijk had ik met de weeen op zich minder pijn dan ik had verwacht, maar das sowieso verschillend per persoon en jij bent iets verder als ik.. t moment dat ik medicijnen wilde tegen de pijn merkte ik dat onze meid er klaar voor was en wilde komen dus ik heb geen pijnstilling gehad..

Gister had ik vrij veel bloedverlies, verder geen pijn meer ofzo, voelde alleen dat mn baarmoeder aan t krimpen was.. vandaag is t bloed alweer een stuk minder.. merk dat na de boodschappen ik wel mn baarmoeder wat meer voel dus eigenlijk had ikdat nog niet moeten doen..

T is raar he, onbegrijpelijk... hoe je van de ene week op een wolke zittend nar de ander week je al afscheid moet gaan nemen..

Neem er in t ziekenhuis de tijd voor, dit is de enigste tijd die je met je kleine hebt... Wij hebben ook veel foto's genomen en we hebben een voetafdruk en handafdrukje gekregen..

Ik wens je heeel heel veel sterkte... ik hoop dat jullie ook de rust kunnen vinden zoals wij die hebben gevonden.. en dat je je verdriet gewoon laat gaan, je hebt recht om te rouwen lieverd..

dikke knuf meid.. leef met je mee..

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik zal later langer reageren, nu even geen tijd. Wij hebben van *Jurre foto'slaten maken van stichting make a memory. Een heel bijzonder aandenken. Misschien is dat ook wat voor jullie.

Nu even snel heel veel sterkte. Ik denk aan je

14. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik kan je geen tips of advies geven, maar vind het verschrikkelijk dat je zoiets mee moet maken en wil je daarom ook heel erg veel sterkte wensen.
    Laat jullie tranen lopen...

15. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    heel veel sterkte wil ik jullie wensen, verschrikkelijk dat jullie dit mee moeten maken

dikke knuf.

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Heel veel is al verteld. Ook ik kreeg medicatie tegen de borstvoeding en die is gelukkig niet op gang gekomen. Zorg wel voro een superstrakke bh en draag die ook snachts.

Misschien moet je er rekening mee houden dat de placenta niet vanzelf geboren word. Ik moest daarvoor naar de ok maar kon gelukkig het uur dat *Jurre nog leefde bij hem blijven.

Maak foto's zoveel als je kunt en geniet van je kleine mannetje. ZOals iemand al eerder zei: hij is maar zo kort bij je en je kunt het nooit meer terugroepen.

Ook ik schrijf mee op Lieve engeltjes en het is zo fijn omdat je daar zo ontzettend goed begrepen wordt. Je omgeving doet dat lang niet altijd. Maar dat is voor later zorg.

Probeer te genieten van de laatste schopjes en plopjes van je mannetje. Want pijn doet het toch maandag... dan kun je maar beter nu nog even genieten ook al steekt je hart aan alle kanten.

Ik en ik weet zeker alle lotgenootjes ook op ZP willen er graag voor je zijn. Hele hele hele dikke knuffel voor jou en Me24man

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Deze stichting doet dit jammer genoeg pas vanaf 24 weken...

maar zoals je bij mijn avatar kan zien kan je met zelfgemaakte foto's en een beetje bewerking ook hele mooie foto's hebben..

nomgaals superveel sterkte meid, ik weet hoe moeilijk t is..

18. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Over make a memmory:
    Mijn mannetje was eigenlijk nog geen 24 wk en ze hebben toch foto`s gemaakt.
    Ik zou gewoon ff bellen.

19. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie's. Dat doet me goed. Zwaar worden gaat het zeker, maar met deze tip's en ervaringen kunnen we wel alles doen wat nodig is voor een goede verwerking.
    Iedereen die hetzelfde meegemaakt heeft, wil ik heel veel sterkte wensen met het verwerken en plaatsen van dit verdriet.

Morgen wordt denk ik de moeilijkste dag uit mijn leven tot nu toe, maar we gaan toch ook proberen te genieten ondanks het verdriet.

Nogmaals dank en ik laat zeker wat van me horen over hoe het geweest is etc.

Liefs me24

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heel veel sterkte lieve meid... t zal morgenochtend denk ik wel ff raar voelen om naar t ziekenhuis te moeten...

dikke knuf!

Deel Deze Pagina