Dit is gewoon goed voer zonder vul producten. Meeste kattenvoer bestaat alleen uit vulmiddel. Als je de brokken van royal canin even in water legt zet het uit, pak een brok van orijen en dat zet niet uit. Een kat is misschien een vlees eter, maar als ik eten op tafel laat staan bij mijn binnenkatten vreten ze het op. Zo is 1 van onze katten verzot op galia meloen. Dus wat dat betreft maakt het allemaal niet uit.
Zonder granen en laag koohlydraat gehalte.. Geloof mij beter kun je je kat niet voeren. Juist door de toevoeging van een hoog koohlydraat gehalte in het voer is waar de meeste katten ziek van worden.
Ik heb twee ex-zwerfkatten, die blijven ook de hele dag zeuren om eten. Kan ze ook echt niet onbeperkt eten geven want dan eten ze zich helemaal kapot. Ik werd er ook gek van, iedere keer dat ik opstond om naar de keuken te gaan werden ze helemaal gek en struikelde ik zowat over ze. Ik heb toen een voerautomaat aangeschaft. Nu krijgen ze drie keer per dag een ingestelde hoeveelheid brokken en verder helemaal niets! Dat werkt super! Ze weten nu precies wanneer dat ding aangaat en ze gaan er al voor zitten. Verder zou ik inderdaad overstappen op een hoogwaardige brok en geen natvoer meer geven.
Ik had vroeger ook een kat die altijd om eten zeurde (en hij was wel ook dik!). We zijn toen op aanraden van de dierenarts overgestapt op speciale brokken die extra groot waren, zodat hij langer moest kauwen en dus zodoende meer voldoening haalde. Daarnaast moesten we hem meer laten jagen op zijn eten, dus niet de brokjes netjes in een bakje maar door de kamer gooien Hopelijk heb je hier wat aan!