ben wel benieuwd waarom je er mee bent begonnen, met wie en wat? en hoevaak en wat je nu nog drinkt? heb op mn 16de 1x een half flesje bier op, ik meen heineken, maar man o man, wat was dat smerig! Wilde het ook weleens proeven... daarna nooit meer iets van alcohol op
Uhh ik was denk ik jaartje of 13.. en ik drink alles.. Voor mijn zwangerschap dronk ik altijd Jillz.. Moeten de hoeveelheden erbij? Doordeweeks denk ik een stuk of.. 5/6 en in de weekenden ongeveer 15 per avond.. veel he. En dat deed ik dan in de kroeg.. want thuis gebruikte ik iets anders haha. En ik heb 2x een alcoholvergiftiging gehad.. en eigenlijk schaam ik me dood nu ik dit alles typ. Maar nu drink ik niks meer..
Leeftijd: 15 Waar: sportkantine/clubhuis Met wie: team- en clubgenoten Wat: bier Waarom: waarom niet dacht ik als puber Hoevaak: bijna iedere zaterdag (in het clubhuis dus met clubgenoten) en erna in de kroeg Nu: thuis 's avonds geregeld een wijntje / in de sportkantine eens in de zoveel weken een biertje
Er mee begonnen toen ik 14 was, op een feestje. Begonnen om het uit te proberen. Was ook dronken toen. Tot m'n 18e dronk ik iedere vrijdag en zaterdag, tijdens het stappen. Ook tot ik dronken was, heel stom eigenlijk. Op mijn 18e leerde ik mijn man kennen, die heeft me wat geremd. Toen dronk ik alleen tijdens het stappen, zo'n 1 á 2 keer per maand. Sinds ik kinderen heb, bijna nooit meer, alleen als ze niet thuis slapen of soms in het weekend 1 wijntje. Toen ik nog geen kinderen had, dronk ik vaak sterke drank, zoals wodka, passoa, pisang, nu alleen wijn.
Toen ik een jaar of 15 was dronk ik tijdens het uitgaan altijd flugel of een bacardi breezer. Later o.a. ook apfelkorn, (dat vind ik zo smerig!) passoa, bacardi, goldstrike, dropshot en een of ander blauw smurfendrankje waar ik de naam niet meer van weet. Toen ik op mijn 17e ziek werd en bepaalde medicijnen kreeg, mocht ik geen alcohol meer en ik heb het ook nooit gemist. Sommige mensen zeggen dat ik dan iets mis of het minder gezellig heb, maar ik weet inmiddels niet meer beter en vind dat eigenlijk gigantische onzin!
13/14 jaar: klein schaaltje advocaat met slagroom ' meer slagroom dan advocaat. 15 jaar: met bier begonnen! en witte wijn met 7 up... daarna heel veel gedronken met scouting vooral nu drink ik bijna nooit meer..af en toe wit wijntje of martini
Ik ben begonnen toen ik een jaar of 14 was. Toen begon ik met stappen en dus ook met mixdrankjes en al die vieze zoete dingen. Inmiddels drink ik iedere avond 2 wijntjes en in het weekend soms wat meer. Als ik een avond aan het sporten ben drink ik ook weleens niet maar over het algemeen wel.
Ik dronk rond mijn 17e weleens een cola met rum en andere mix drankjes als we uit waren. Nu 1 fles wijn per week. Meestal do-vrij-zat-zo 1 glaasje op de avond. Heel soms een tweede. Ik drink rode wijn.
Ik ben rond mijn 15e begonnen met drinken. Toen dronken we altijd breezers of natuurlijk de bekende mixjes; passoa/jus pisang ambong/7up of wodka/redbull. Ik dronk toen heel veel en dat ben ik een tijdje blijven doen, tot mijn 21ste, toen ben ik eigenlijk helemaal gestopt met drinken, zo nu en dan een wijntje (als het 1 keer in de 3 maanden is, is het veel), maar daar houdt het echt wel op.
Beetje wijn op m'n 8e (mam en pap gaven het aan me omdat het goed voor me was). Beetje slokjes bier drinken op m'n 10e. We speelden bordspelletjes, poker en elke avond moest ik schaken (zat op jeugdschaken). Zo was de avond altijd gezellig.
jaartje of 14. Toen ging ik al regelmatig uit in amsterdam (ik was een super erge puber... ik sliep dan zogenaamd bij mijn vriendinnetje...). Toen dronk ik vooral mixjes (die ik dan van mijn vrienden kreeg, die hadden een hoop geld... ) Nu drink ik meestal wijn.
zo jij was er vroeg bij momeplientje.. ik weet het niet meer, volgens mij begon het samen met mn moeder en mn oma een advocaatje (tokkelroom) en veeel slagroom...borrelglaasje vol denk dat ik jaar of 12 was?? echt een glaasje drinken was ik 14?15? en nu....is het al een jaar geleden dat ik wat alcohol heb genuttigd..ik vind er niks aan. er is ook niet echt iets wat ik nou mega lekker vind om te denken ja laat ik daar eens een glaasje van nemen... ben wel meer van de zoetigheid (cocktails) en baileys lijkt me wel weer eens lekker en dan gewoo nippen want anders brand mijn keel weg haha
Sneeuwwitje bier met 7up was een jaar of 12. Sterkere drank rond me 15 tijdens bruiloft nicht. Ook voor het eerst dronken geworden Voor de rest drink ik verder nooit alcohol het kan me werkelijk waar niet boeien en meestal vind ik het niet lekker.
Sinds mij 15e geen alcohol meer gedronken. Ik vind het echt vies, of het nu breezers,pasoa,bier,wijn of wat dan ook is, ik lust het niet (eigelijk best handig )
Ik was 14... begonnen met een biertje. Als puber probeerde ik heel veel uit, bessen, apfelkorn, mixjes... sterk... hoefde niet altijd te drinken om een leuke avond te hebben, dus dat deed ik ook niet. Vanaf mijn 17e/18e ben ik meer wijnliefhebber geworden. Ik drink op dit moment even niet... maar als de kleine er weer uit is, zeker wel weer een glaasje wijn op een avond! Kan ik erg van genieten.
Mijn eerste herinnering aan drank? Ik denk dan aan het bakje chips en flesje shandy op de zaterdagavond op de bank, kijkend naar een familieshow Ben met 15/16 jaar in het uitgaansleven beland en dronk toen voornamelijk wodkajus en bessenjus. Ben ook heus wel eens aangeschoten geweest maar geen extreme dronkenschap, op een gegeven moment ben ik er gewoon klaar mee en stop ik. Daarnaast is de familie besmet met alcoholisme dus ik kijk ook wel uit. Ben nu van de rode wijn, elke avond een glaasje...m'n medicijntje....behalve nu natuurlijk
Ja sneeuwwitje! Nou dat kregen wij thuis al op erg jonge leeftijd, op zondag als de ouderen gingen kaarten en wij er als spek en bonen bij mochten en advocaat met slagroom ook na het eten van zondagse maaltijd met de hele familie. Met kerst zelfs een heel glas witte wijn en was denk 8? Ben in mijn tienerjaren ook echt dagelijks gaan drinken, zelfs stiekem. Het is allemaal goed gekomen hoor
pff ik denk dat ik 14 was ofzo, al die mixjes en bier, met vrienden en vriendinnen, toen effe een tijdje gek gedaan en al snel was de lol ervan af en kende ik mijn grenzen precies, toen was het meteen niet meer zo spannend haha Nu drink ik eigenlijk amper, als ik 2 keer per jaar drink is het veel, dan drink ik meestal een jillz of een wijntje.