Wij hebben deze druppels voor ons katten en werken denk wel goed ze hebben in elk geval nog nooit vlooien gehad, deze druppels zijn met aloe vera en ruikt ook wel lekker
Oke, bedankt voor alles adviezen! Raar dat de dierenarts het wel aanbied als het giftig is. Ik bel morgen nog wel weer. Zijn er ervaringen met beaphar omgevingsspray? Ik heb gisteren de slaapkamer helemaal gedaan (stofzuigen, boxspring helemaal uit elkaar gehaald) en alles behandeld maar ik ben net toch echt 2x gebeten. Irritante is dat ik ze dus niet zie dus heb ook het gevoel alsof ik gek word hier hahaha.
Ik heb in het verleden van alles geprobeerd maar bij ons slaat de vectra heel goed aan. (verkrijgbaar bij de dierenarts) en verder spuit ik regelmatig in het huis met schoonmaakazijn. Ik giet dat gewoon over in een flesje.. Waar katten vaak raar van worden dat merk was volgens mij petplan.. Zelf geen ervaring mee hoor. Maar zijn niet al te beste resencies over..
Er is extra onderzoek hiernaar gedaan omdat er over Bravecto zoveel berichten rondgingen, en dat is door een onafhankelijke instantie gedaan, waar alle meldingen van bijwerkingen die ook maar iets of niets met een middel te maken hebben vandaan komen.. En daar is geen enkel verband aangetoond, of dat er ook maar 1 dier aan is doodgegaan.. En er zijn wereldwijd echt al miljarden van die tabletten verkocht.. Comfortis is een totaal ander middel e werkt maar 1 maand. Met alle nieuwe medicatie heb je dit soort verhalen.. Wil niet zeggen dat er ook maar iets van klopt.. (En nee, ik heb geen aandelen )
Dan heeft dat een andere oorzaak, bijv. dat je nu langduriger aan het behandelen bent, er gewoon minder vlooien in de omgeving zijn, het beter aangebracht wordt enz.. Want de werkzame stof is gewoon precies hetzelfde
Heb je een link van dat onderzoek? Ben er wel benieuwd na. Op Facebook heb je een groep is bravecto veilig? Hier lees je echt hele andere verhalen. In mijn ogen 1 + 1 is 2. Als jij een gezonde hond hebt, die binnen een paar dagen dood is nadat het beestje bravecto heeft gehad dan zou ik het nooit geven. Er zit landbouw gif in. Wat opgeslagen wordt in de organen van je hond, want het werkt minimaal drie maanden door. Onze hond had een auto immuun ziekte, onze dierenarts dacht eerst aan vlooien. En raadde ook die rommel aan. Ik weigerde omdat ik het simpelweg niet durfde, daarnaast nog een hond thuis met epilepsie. Die ik dus echt bijna niks kan geven. We kregen een discussie en hij gaf na een tijdje discussiëren toe dat honden met neurologische problemen dus nooit zo'n pil mogen hebben om wat er in zit. Maar hoe weet je dat een dier zoiets heeft? Wij weten dus dat onze andere hond epilepsie heeft. Als ik haar zo'n pil had gegeven had het dus op de kop verkeerd kunnen komen.
Omdat ik rode bultjes rondom mijn enkel heb. Ik heb even een plaatje op Google opgezocht, ik heb maar 4 bultjes in totaal dus het zijn er niet zoveel als op het plaatje: De reactie die ik krijg is dat de huid gaat jeuken (nadat ik een prikje voelde), die zet op doordat ik krab en niet heel veel later voel ik een klein bultje die er vervolgens uit gaat zien zoals op het plaatje.
Vind het wel lastig hoor dat er zooo ontzettend veel wisselende verhalen zijn. Zoals hier, in de dierenwinkel en de dierenarts. Hij heeft nu Frontline en Comfortis gehad (in overleg met de dierenarts, Ik klooi zelf niet zomaar wat aan). Voor volgende maand kijken we wel even verder welk middel we gaan gebruiken. Ik wil in ieder geval wel dat het werkt, heb nu zo ontzettend veel negatieve reviews over Frontline gelezen dat ik hier volgende maand niet voor kies. Dat het voor sommigen wel werkt is natuurlijk harstikke fijn!!
TS: die spullen werken echt niet meteen. Het kan wel een paar weken duren voordat alle vlooien dood zijn. Betekend NIET dat het spul niet werkt en ik zou ook zeker niet te snel naar andere middelen grijpen. Dat werkt resistentie in de hand. Het kost je ook nog eens een hoop geld EN het is niet gezond voor je dier en voor jezelf. De reden ook dat ik die rotzooi nooit preventief aan mn dieren geef. In 8 jaar tijd 1x vlooien gehad. Moet je nagaan wat ik dan onnodig aan kosten had gemaakt en aan gif jn/op mn beest had gedaan Het is logisch dat je nog levende vlooien ziet. Die op je kat komen in aanraking met hwt spul. In de omgeving zitten nog levende. Die moeten eerst op je kat springen en het spul binnen krijgen voordat ze dood gaan. En dan nog zitten er in allerlei kiertjes enz eitjes verstopt die de komende tijd uit kunnen komen. Doe ook even een stuk vlooienband in je stofzuigerzak of gooi na elkestofzuigerbeurt de zak in de kliko.
Bedankt voor je reactie! Ik heb gewoon geen ervaring hiermee dus paniek paniek We zijn dagelijks bezig met heel grondig stofzuigen en hiermee blijf ik bezig totdat we de hele cyclus van de vlo doorlopen hebben. Dus ik ben nog wel eventjes zoet. Omdat ik al die negatieve verhalen las over Frontline en van een vriendin een tip kreeg over Comfortis dacht ik, Ik bel de dierenarts eens om advies in te winnen. Maar jij geeft je kat dus niets preventiefs? Mijn kat is sinds 4 maanden ongeveer een buitenkat, hiervoor was hij een binnenkat dus hield ik me hier ook niet mee bezig. Maargoed in zo'n korte tijd heeft hij dus wel vlooien opgelopen, waardoor ik nu denk; Ja preventief had ik hem eigenlijk wat moeten geven. Maar ik begrijp jouw redenatie ook. Het mag wat kosten inderdaad en het is ook gewoon gif!
Heb ik ook. Schijnt hetzelfde te zijn als iets wat ze bij de dierenarts verkopen onder een andere naam, geloof Advantage ofzo, hoorde ik eens van een student diergeneeskunde. Verder hebben de hond en de kat het 2 jaar geleden heel erg gehad in een tijd dat ik niet had gedruppeld. Toen hebben we ze eerst met vlooienshampoo gewassen. De dode vlooien zag je zo uit hun vacht spoelen. Daarna pipetje, goed stofzuigen, ook extra bij je plinten enzo. Kleedjes in de was. We waren er wel snel van af. Ik geef ze 2 x per jaar ofzo een pipetje, eind voorjaar en halverwege de zomer.
Brrr, mijn twee katten hadden laatst ook vlooien! Heb ze behandeld geloof met frontline en bank, tapijt uitgezogen. Ook alles even opzij gehad en goed de plinten en alles gezogen en met doek afgenomen. Alle fleece plaids en kleedje van de kattenmand gewassen, evenals beddengoed, ze liggen soms op bed. Alles heet gewassen en verder geen last meer gehad gelukkig! Geen spray gekocht want durf dat niet zo goed nu ivm zwangerschap!
Oh naar he! Krijg er echt de kriebels van haha! Hier hetzelfde als jou gedaan, Ben nog steeds elke dag aan het stofzuigen en wil straks even met schoonmaak azijn alles afnemen. Ik heb niet zelf gespoten hoor, heeft mijn vriend gedaan en daarna minimaal 5 uur laten luchten. Vond het zelf ook niet fijn hoor ivm zwangerschap, maar kon er verder ook niets over vinden op internet dus toch maar gebruikt. Hoop dat we er gauw vanaf zijn! Geef jij je kat preventief anti vlooien spul?
Ok een buitenkat. Dat had ik niet gelezen. Ik heb 2 binnenkatten. Alleen de 2 honden komen dan buiten. Kom regelmatig bij mensen over de vloer waar ze vlooien hebben maar in al die tijd dus 1x hier vlooien gehad.
Ja ik snap je hoor! Het is zo vies! En als je vriend spuit kan het eigenlijk ook best. Als ik weer vlooien signaleer ga ik ook zo een spray kopen. Eigenlijk behandel ik mijn katten nooit tegen vlooien, ze hebben ze eigenlijk nooit! Wel altijd ontwormen doe ik. Maar ik denk dat ik nu voor de zekerheid over een maandje nog maar een pipetje bij ze zet!
Het is ook een lastig probleem, vlooien, en niet met 1 oplossing. Het duurt minimaal 3 maanden voordat je dieren vlo-vrij zijn, omdat alle stadia van de vlo, eitjes, larven, poppen en volwassen vlooien doorlopen moeten zijn. Resistentie is niet echt sprake van, maar er zit gewoon verschil in de tijd waarin een middel werkt. Frontline (fipronil, dus ook Broadline, Exil, enz) duurt na beet van de vlo 24-48 uur voor die vlo doodgaat. Nieuwere middelen zoals Bravecto -> 8 uur, Comfortis -> 4 uur, enz. Dus daar zit het verschil in werkzaamheid in. Met snellere middelen ben je eerder van het vlooienprobleem af, kunnen ze zich minder voortplanten en wordt je dier minder vaak gebeten. Dus bij een vlooienplaag is dat echt beter. Bij af en toe een verdwaalde vlo voldoen middelen als Frontline nog wel.
Die facebookgroep vind ik niet betrouwbaar. Er zijn zelfs praktijkvoorbeelden (een van de plaatjes van een dode hond uit Engeland die circuleert, waarbij de eigenaar zelfs nooit bravecto had gegeven aan zijn hond, maar die gewoon geld wilde..) Deze verhalen gaan nu in Europa rond, maar dit middel is in de VS al jaren op de markt.. Sinds een paar jaar in Europa, voordat het hier toegestaan wordt gaan er echt zoveel testen weer aan vooraf, ongeacht of het in de rest van de wereld al toegestaan is. Naar aanleiding van alle berichten de laatste tijd is er dus opnieuw onderzoek gedaan door de CVMP (Ik kopieer/typ wat over uit mijn werkmail..): De Committee for Veterinary Medicinal Products (CVMP) is de wetenschappelijke commissie die binnen de Europese registratieautoriteit (European Medicines Agency, EMA) de werkzaamheid, veiligheid en kwaliteit van Europees geregistreerde diergeneesmiddelen beoordeelt en bewaakt. De CVMP geeft hiermee aan dat BRAVECTO® voor wat betreft werkzaamheid, veiligheid en kwaliteit geschikt is om gebruikt te worden volgens de bijsluiter. Is er een verband tussen het gebruik van Bravecto® en een convulsie? Nee. Er is geen verband vastgesteld tussen het geven van Bravecto® en het optreden van een convulsie. Ook tijdens overdoseringsstudies met Bravecto® werd niets aangetroffen. De bijsluiter zal enkel vermelden dat er in zeer zeldzame gevallen (bij minder dan 1 op de 10.000 dieren) spontane meldingen van convulsies en sloomheid gemeld zijn. De EMA geeft aan dat een spontane melding niet betekent dat is aangetoond dat Bravecto de oorzaak van de vermoedelijke bijwerking was. Honden kunnen andere ziekten onder de leden hebben gehad, of (naast Bravecto®) ook andere medicatie hebben gekregen. De Europese toezichthouder voor diergeneesmiddelen (EMA) heeft na grondige analyse Bravecto® kauwtabletten opnieuw positief beoordeeld. Alle gemelde vermoedelijke ernstige bijwerkingen na gebruik van Bravecto® kauwtabletten zijn hierbij nog eens kritisch door hen beoordeeld. Ieder (dier)geneesmiddel in de EU wordt uitgebreid onderzocht voordat het op de markt komt. Ook daarna wordt het voortdurend gecontroleerd. Nieuwe informatie wordt onder de loep genomen. Indien nodig past de EMA de manier waarop het (dier)geneesmiddel gebruikt wordt aan. Een positieve beoordeling wordt alleen afgegeven wanneer de EMA het (dier)geneesmiddel geschikt vindt om volgens bijsluiter te gebruiken. Dat honden eraan doodgaan enz. is dus gewoon niet hard te maken. Uiteraard kan het best een keer voor komen, net zoals dat mensen allergisch zijn voor bepaalde antibiotica bijv. dat een dier ergens allergisch op reageert, maar dat ligt dan aan het individu en niet aan de werkzame stof, dat wil niet zeggen dat die stof dan voor alle dieren gevaarlijk is.. Tuurlijk is dat loze info als het jouw huisdier betreft, maar zoals ik al zei, er zijn al (ff weer in mijn mail opgezocht: In meer dan twee jaar na de introductie van BRAVECTO zijn meer dan 45 miljoen doses verkocht in meer dan 60 landen.) en dus nergens is er een verband aangetoond tussen de bijwerkingen en Bravecto zelf. (Sorry voor het lange verhaal! )