Huisstofmijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Door een allergietest ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor huisstofmijten.... Vreselijk, gisteren de slaapkamers schoongemaakt en vandaag kun je me weer opvegen. niezen, loopneus, om gek van te worden, de hele dag door.

Ik heb een spray gehaald bij de apotheek, ben nu alles op ons bed op 60 graden aan het wassen... Nog vaker schoonmaken, stofzuigen, dweilen, wassen, kamers luchten enz....

Als er mensen zijn met tips of ervaringen, ze zijn érg welkom....!

Groetjes...

2. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Matten buitengooien, alles synthetisch (gordijnen, overgordijnen, lakens, donsdeken, enz enz), knuffels van de kids in de diepvries steken voor 24 uur en dit toch 1X/maand, steeds afstoffen met een vochtige doek (vergeet die beloftes van swiffer afstoffers maar!) en idd kookwas.
    Ben al sinds kleinsaf allergisch aan huisstofmijt en behalve medicatie nemen, is dit zowat het enige wat eraan te doen valt.
    Oh! Dit kan misschien raar klinken, maar je bed zo weinig mogelijk luchten. De zuurstof zet aan tot kweken (vermenigvuldigen) van de huisstofmijt :(
    Dus vaak verschonen is de boodschap...

3. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Hier nog 1 die allergisch is voor huisstofmijt. Wij hebben daarom speciale kussens en dekbedden op ons bed liggen. 's Nachts heb ik dus in ieder geval nergens last van. Misschien een idee?

Manouk

4. Ik heb een tijdje er last van gehad, heb toen medicijnen gehad en dan had ik er geen last van.

Nu heb ik er geen last meer van, tenzij ik echt in een stoffige ruimte kom of iets aan het uitpakken ben...

Je kan er dus ook weer overheen groeien,
    je creeert een allergie, en kan dus ook weer overgaan...

succes

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb het ook heel erg. Speciale hoezen om je matras en kussen brengt echt verlichting 's nachts. Ik kan geen nacht op een ander kussen slapen.

En altijd stoffen met een nat doekje. Heel vaak de ramen open (ook als het koud is).

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Geen vloerbedekking! Zeker niet op je slaapkamer. Ook niet laagpollig.

7. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Naar de huisarts gaan en elke dag een Xyzal nemen, dit werkt bij mij uitstekend.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Die hoezen voor je matras kun je eventueel voorgeschreven krijgen via de huisarts en dan krijg je ze vergoed.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Gisteren bij Oprah hadden ze t over de Neti-pot, ik had er nog nooit van gehoord, maar volgens veel artsen kon t bij dagelijks gebruik allergieklachten enorm doen verminderen. Ik heb een site gevonden waar je er een goedkoop kan kopen, baat t niet dan schaad t niet zou ik zeggen:

http://www.fascinerend.nl/index.php?menu_id=174

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb ook huisstofmijtallergie. Ik gebruik anti-allergeen hoezen op het bed. Idd kan je die via de huisarts vergoed krijgen.
    Door het hele huis, behalve in één kamer, gladde vloerbedekking. Waar tapijt ligt, is het laagpolig. Regelmatig stoffen en stofzuigen, ook knuffelbeesten.
    Weinig stofvangende prulletjes enzo overal neerzetten.
    Bed open leggen: onder een deken vermenigvildigd huisstofmijt zich veel makkelijker dan wanneer je het bed gewoon open laat liggen.

11. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden, voor al jullie antwoorden! Ik heb zeker wat aan jullie tips. Ga de matrashoezen iig bestellen. Kan alleen helaas nog niet alle medicatie gebruiken, aangezien ik bv geef.... Nog even wachten dus.. Bedankt! :D

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    je moet als je die hoezen wil bestellen even een brief vragen van je huisarts,dan regelt de leverancier het met je verzekering.

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, die hoezen moet je echt via de huisarts bestellen, anders zijn ze wel heel duur, hoor. En van de verzekering krijg je ze gewoon volledig vergoed, maar dan dus wel als je ze via de huisarts hebt.

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Geen planten op je slaapkamer! Dit zijn ook van die stof nesten!
    En zoals eerder gezegd alles zo leeg mogelijk houden. Dus geen rommeltjes en dingetjes op nachtkastje enzo.

Deel Deze Pagina