Door een allergietest ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor huisstofmijten.... Vreselijk, gisteren de slaapkamers schoongemaakt en vandaag kun je me weer opvegen. niezen, loopneus, om gek van te worden, de hele dag door. Ik heb een spray gehaald bij de apotheek, ben nu alles op ons bed op 60 graden aan het wassen... Nog vaker schoonmaken, stofzuigen, dweilen, wassen, kamers luchten enz.... Als er mensen zijn met tips of ervaringen, ze zijn érg welkom....! Groetjes...
Matten buitengooien, alles synthetisch (gordijnen, overgordijnen, lakens, donsdeken, enz enz), knuffels van de kids in de diepvries steken voor 24 uur en dit toch 1X/maand, steeds afstoffen met een vochtige doek (vergeet die beloftes van swiffer afstoffers maar!) en idd kookwas. Ben al sinds kleinsaf allergisch aan huisstofmijt en behalve medicatie nemen, is dit zowat het enige wat eraan te doen valt. Oh! Dit kan misschien raar klinken, maar je bed zo weinig mogelijk luchten. De zuurstof zet aan tot kweken (vermenigvuldigen) van de huisstofmijt Dus vaak verschonen is de boodschap...
Hier nog 1 die allergisch is voor huisstofmijt. Wij hebben daarom speciale kussens en dekbedden op ons bed liggen. 's Nachts heb ik dus in ieder geval nergens last van. Misschien een idee? Manouk
Ik heb een tijdje er last van gehad, heb toen medicijnen gehad en dan had ik er geen last van. Nu heb ik er geen last meer van, tenzij ik echt in een stoffige ruimte kom of iets aan het uitpakken ben... Je kan er dus ook weer overheen groeien, je creeert een allergie, en kan dus ook weer overgaan... succes
Ik heb het ook heel erg. Speciale hoezen om je matras en kussen brengt echt verlichting 's nachts. Ik kan geen nacht op een ander kussen slapen. En altijd stoffen met een nat doekje. Heel vaak de ramen open (ook als het koud is).
Die hoezen voor je matras kun je eventueel voorgeschreven krijgen via de huisarts en dan krijg je ze vergoed.
Gisteren bij Oprah hadden ze t over de Neti-pot, ik had er nog nooit van gehoord, maar volgens veel artsen kon t bij dagelijks gebruik allergieklachten enorm doen verminderen. Ik heb een site gevonden waar je er een goedkoop kan kopen, baat t niet dan schaad t niet zou ik zeggen: http://www.fascinerend.nl/index.php?menu_id=174
Ik heb ook huisstofmijtallergie. Ik gebruik anti-allergeen hoezen op het bed. Idd kan je die via de huisarts vergoed krijgen. Door het hele huis, behalve in één kamer, gladde vloerbedekking. Waar tapijt ligt, is het laagpolig. Regelmatig stoffen en stofzuigen, ook knuffelbeesten. Weinig stofvangende prulletjes enzo overal neerzetten. Bed open leggen: onder een deken vermenigvildigd huisstofmijt zich veel makkelijker dan wanneer je het bed gewoon open laat liggen.
Bedankt meiden, voor al jullie antwoorden! Ik heb zeker wat aan jullie tips. Ga de matrashoezen iig bestellen. Kan alleen helaas nog niet alle medicatie gebruiken, aangezien ik bv geef.... Nog even wachten dus.. Bedankt!
je moet als je die hoezen wil bestellen even een brief vragen van je huisarts,dan regelt de leverancier het met je verzekering.
Ja, die hoezen moet je echt via de huisarts bestellen, anders zijn ze wel heel duur, hoor. En van de verzekering krijg je ze gewoon volledig vergoed, maar dan dus wel als je ze via de huisarts hebt.
Geen planten op je slaapkamer! Dit zijn ook van die stof nesten! En zoals eerder gezegd alles zo leeg mogelijk houden. Dus geen rommeltjes en dingetjes op nachtkastje enzo.