mijn kat

Discussie in 'De lounge' gestart door kimmetjuh1981, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    oke dit word misschien een lang verhaal maar weet niet meer wat ik nu moet doen
    ik woonde samen met mijn ex en heb al 8 jaar een kat die ooit een ongelukje heeft gehad en daardoor de helft van zijn staart mist
    we hebben in een apartement gewoond en daar liep hij geregeld over de ballustrade naar de buurman, maar is ook heel vaak naar beneden gevallen,
    nu was dit niet hoog en kon ik hem gewoon weer ophalen.
    daarna hebben we een huis gekocht en daar ging meneer meer naar buiten dan hij binnen was
    nu zijn mijn ex en ik uit elkaar, en mijn ex zou jimmy eerst houden, maar toen zijn moedertje zei dat hij geen kattenmens was wilde hij het ineens niet meer.
    ik zit nu op een flat op 3 hoog en durf het niet aan om hem hier buiten te laten want als hij daar zijn evenwicht verliest overleeft hij het denk ik niet
    jimmy zit nu bij mijn ouders op de boerderij, maar kan daar niet naar binnen omdat mijn ouders al 2 poezen hebben en die gaan echt niet samen.
    we hebben een heerlijk mandje met dikke wolle deken voor hem gemaakt waar hij lekker in kan liggen s nachts en dat doet hij ook maar hij zit nu steeds vaker voor het raam
    en wil naar binnen.
    nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen,
    moet ik het toch met hem proberen? vind het zo zielig maar als hij zo niet meer naar buiten kan ben ik bang dat hij ook ongelukkig word
    ik heb ook al met pijn in mn hart naar een anders baasje voor hem gezocht maar tevergeefs
    hebben er hier mensen ervaring met een jagende buitenkat die een binnenkat geworden is
    ik weet t niet meer
     
  2. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik had ook 2 katten en ik zocht een dekkater, maar die leefde met 13 honden, dus ik mocht hem houden en ze wilde hem niet meer terug. lang verhaal ik had 2 katten van 5 en de nieuwe is 6. ik heb ze langzaam aan elkaar laten wennen. 2 kattenbakken.
    1 in de woonkamer met de nieuwe kat, 1 in de hal en de slaapkamers voor mijn 2 katten. 3 dagen zo gehouden, toen omgedraaid zodat we aan elkaars geur konden wennen. Toen na een week ging de tussendeur open op de momenten dat ik thuis was. klein kiertje en de nieuwe kon naar binnen, maar ik liet de andere niet naar de hal. zo kwam hij steeds een stukje dichterbij en de andere accepteerde het steeds meer. Dus nu zijn het alle 3 mijn poezels.... ik heb er nu 5 haha. Een lang traject. Nu kunnen ze met elkaar in1 huis leven heel af en toe ruzie, maar gaat nu echt heel goed. Heeft echt gewerkt. Het heeft ongeveer 3 weken bij elkaar geduurd, maar ik ben blij met elke minuut die ik erin gestopt heb.

    en misschien gaas spannen zodat hij niet op de railing kan springen. Mijn zusje doet het ook met gaas en werkt prima, dan heeft hij toch de buitenlucht, niet echt helemaal buiten, maar katten passen zich meestal redelijk aan. Niet allemaal hoor, ik heb er 1 die werd echt heel depri toen hij niet meer naar buiten mocht. gelukkig was het tijdelijk, maar die ging er bijna aan onderdoor.
     
  3. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    ja ik heb geen andere kat, teminste nog niet
    ik zou morgen bij 1 gaan kijken, maar nu ik dit hoor twijfel ik daar zo aan
    vind als je voor een beest gaat moet je er ook vol voor gaan
    maar ja dit is best lastig waar doe ik hem het meeste plezier mee
    kan niet in zn lieve koppie kijken

    fijn dat het met jou katten zo goed opgelost kon worden
     
  4. susy26

    susy26 Niet meer actief

    ach gut, das moeilijk zoiets...

    Zou je niet wat meijtje zegt, iets van gaas spannen...zodat tie er niet over/af kan vallen? En miss, als tie merkt dat het niet gaat, zich aanpast, om binnen te blijven. En als het niet lukt, ja...miss even kijken wat dan het beste is voor hem..

    succes
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou een gaas spannen.. Bijv. van het kippengaas. Heb het ook geregeld gezien bij flats en snapte nooit goed waar het voor was totdat we zelf een kat hadden en ik doodsangsten uitstond dat ze eraf zou vallen ;) Gebeurde gelukkig nooit, en hebben dus ook geen gaas gespannen, maar bij het verleden van jou kat en de behoefte om buiten te zijn zou ik dat denk ik doen.
     
  6. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    ja er zit nog wel een randje gaas van de vorige bewoners, maar deze meneer kan onwijs hoog springen:(

    dit is mn lieve schat
     
  7. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    aan de ene kant denk ik het zou mooi zijn als hij een goed nieuw onderkomen zou krijgen waar hij naar binnen en buiten kan
    maar aan de andere kant moeilijk moeilijk moeilijk
     
  8. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ahh wat een droppie! :) Is natuurlijk ook wel weer moeilijk een beestje dat zo lang bij je is 'weg te doen'..

    Weet niet hoe lang je balkon is.. Maar zou het dus echt 'dicht' maken zodat hij er ook niet over heen kan springen.. Of een deel afzetten? Pfoe.. Lastig hoor!

    Of een raster als vangnet ;)
     
  9. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    met liefde, maar ik heb er al 5 en 6 wordt echt teveel. wat een stoere kat :) lijkt op Draakje van mij haha.
    Probeer het eerst even met gaas. als de kat echt niet wil, dan weet je dat met een week of 3. Je kent hem zelf het beste en als hij ongelukkig is merk je dat. De kat moet ook kiezen waar hij meer op gesteld is, zijn vrijheid of aan jou. Meestal passen ze zich redelijk aan, probeer het, het kan nooit kwaad.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewoon helemaal dichtmaken, of een doorzichtig net spannen.
     
  11. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik heb een heeel groot balkon haha is de lengte van de woonkamer en 2 slaapkamers maar ik ga het denk ik dan idd maar helemaal dichtmaken
    en nu het toch koud word kan ik het proberen
    idd ik zou me eeuwig schuldig voelen als ik het niet geprobeerd heb
    en voor een ander zou gaan
    thx meiden
     

Deel Deze Pagina