Mijn katten zitten op andermans auto.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ehm de nagels van een kat gaan korten???? een kat scherpt en houd zijn nagels zelf op lengte door middel van krabben aan een krappaal boom deurmat noem maar op. daar moet je echt niet aan gaan knippen.. ik denk dat je in overleg met de buren misschien de autobanden kan inprayen met mispoes of andere verjaagerspray van katten... milleu en diervriendelijk.. alleen wel een kosteplaatje.... maar misschien dat het helpt

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    @JSVlinder; Eh ik snap je zin niet helemaal? maar doen ze dan lelijk als je dat probeert of weet je niet hoe je moet knippen?

Kattennagels groeien vrij snel dus zul je frequent moeten doen dus dat wordt een duur grapje :)
    Informeer anders bij de dierenarts of een trimsalon of ze het je uit kunnen leggen of tips kunnen geven als je het niet durft/kan.

3. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Tja, misschien moet ik me ook niet zo druk maken. Wil alleen niet volgend jaar bij het programma "Bonje met de buren zitten":p Geintje natuurlijk.

Nee het lijkt me gewoon heel vervelend als mijn katten de auto van de buren beschadigen. Alhoewel mijn broer echt een zeurpiet is wat betreft zijn auto, maar toen er een kat krassen had gemaakt moest hij alleen maar lachen:( Gekke broer:D

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dit maakt echt niets uit hoor?
    Ik knip de nagels van mij katten al jaren en ondervinden daar 0,0 last van.
    Kittens moet je inderdaad niet te snel knippen omdat het groeien van de nageltjes dan mis kan gaan.
    Daarnaast moet ik zelfs de nagels van mijn oudste kat knippen omdat ze last heeft van dat ze te lang worden en ze ze niet meer kan intrekken.
    Knippen is echt geen enkel probleem.

5. Jsvlinder

Hier een, zeer wazige, foto van die schooiers:D

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Whahahaha kiek ze kijken ook he.. arrogantjes :D :D :D

7. Jsvlinder

Ik bedoel dat ze dat waarschijnlijk niet rustig toe gaan laten en ze mij dan pijn gaan doen. Vorig jaar had mijn grijze een wondje op haar rug, mooi niet dat ik dat mocht verzorgen. Heb het wel gedaan, maar heeft me aardig wat halen gekost. Ik zal het wel gaan proberen hoor, dat knippen.

Ja het zal inderdaad wel duur zijn, onze dierenarts kennende en zoveel geld heb ik niet dus dat zal wel niks worden.

Ik wil echt niet zo iemand zijn die alle tips van de hand wijst hoor, maar dit is hoe het is.

Misschien is die tip van Fidel wat.

8. Jsvlinder

Echt hè? Stelletje monsters:D (Maar wel lieve monsters;))

Ach misschien moet ik me ook niet zo druk maken, er is nog geen enkele buur langs geweest.

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja dat snap ik wel hoor! Je wilt het uiteraard een beetje leuk houden met de buren. :p
    Maar zolang ze niet klagen... Denk ik dat jij er een groter probleem mee hebt dan zij. ;)

Leuke foto! 'Wij zijn onschuldig'

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    dat is dus het lastige met katten. Je weet niet van wie ze zijn dus ik wil wel graag klagen over de overlast die ik heb waaronder krassen op de auto maar kan moeilijk elke kattenbezitter daar verantwoordelijk voor stellen.
    Dus het is niet dat mensen er geen overlast of schade van hebben hoor maar bij wie moet je klagen?

11. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ik kan niet meer zeggen dan binnen houden!!! Het zijn jou beesten en een ander hoeft daar geen last of schade van te ondervinden.

Motorkap van me zwager is helemaal na de klote door een kat die het nodig vond zijn nagels erop te vijlen. Van de week sprong er bijna een kat op mijn vriend zn auto, heb me vriend nog nooit zo snel buiten gezien. Als ik hier ooit een kat op mijn auto betrap, dan gaat die het bezuren ook, en anders zn baasjes wel!

Ik zit namelijk niet te wachten op krassen want wij zijn echte auto liefhebbers, en steken er heel wat geld in! Dus lekker binnen houden dan heeft een ander er ook geen last van. Ik laat me hond immers ook niet buiten lopen en maar op auto's springen!

12. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Tja... daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Ook ik ruim altijd alles op wat mijn honden achterlaten en zorg ervoor dat niemand last van ze heeft.
    Het zou super zijn als dat voor katten ook goldt maar helaas werkt dat niet zo. Onze tuin is een ware kattenbak, tuinmeubelen worden gebruikt om in te slapen en lekker met de nagels in de kussens te gaan hangen en onze auto's moeten het ook ontgelden of het zadel van de motor. Kippen zitten in de ren omdat ze anders continue opgejaagd zitten.
    Maar ja.... bij wie moet ik aankloppen?
    Alle katten binnenhouden vind ik persoonlijk dierenmishandeling maar
    dan komt meteen de vraag in mijn hoofd: is een kat wel geschikt als huisdier?

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Maar hebben je buren er over geklaagd dan? Misschien vinden ze het helemaal niet erg en maak je je druk om niets:)
    Wij hebben ook een dure nieuwe auto, maar ik vind het een stuk vervelender dat de buurkinderen er 20x per dag een bal op trappen zonder dat de ouders iets zeggen;)

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Dames die de katten de nagels knippen:

Moet ik hiervoor een speciale schaar halen bij de dierenwinkel/dierenarts?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind ts juist erg lief dat ze meedenkt met de autobezitters. daar zouden sommige eens een voorbeeld aan moeten nemen. want een kat maakt echt wel krassen op de lak. en dat ze hem dan een leven op een boerderij gunt oid vind ik helemaal niet stom bedacht

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk alles voor het geluk van het beestje, Mijn katten zitten volgens mij niet op auto's maar krabben wel altijd met deur posten kaal, die schilderen we dus ook elke 2 maanden;) Maarja dat zijn poezebeesten.

17. Jsvlinder

Nou iedereen heeft een andere mening en ik ben er nog steeds niet uit:p In ieder geval bedankt voor al jullie reacties.

Stukje van de nagels knippen lukt dus niet want vooral die grijze wordt gek. Het door de dierenarts laten doen is te duur.

Dat katweg is ook niks want er staan hier aardig wat auto's, ook van bezoekers. Als ik die de hele tijd in moet sprayen, is dat en duur en dan ben ik daar de hele dag mee bezig.

De naaste buren weten dat het mijn katten zijn, dus ik neem aan dat als ze een probleem met mijn katten hebben dat ze het dan wel komen melden.

Ik moet het maar los laten, denk ik, ik kan mijn meiden ook niet naar het asiel brengen.

Als er ooit wat gebeurt dan zie ik dan wel hoe de boel opgelost moet worden. Ik word er nu ook een beetje gek van dat ik niet weet wat ik moet doen.

18. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hier 1 kat die nagels knippen ook niet bepaald leuk vind
    de oplossing is bij ons inbakeren
    heel strak in een handdoek inwikkelen
    vinden ze ook niet leuk maar je bent met een paar minuten klaar
    ze kunnen echt wel tegen een stootje
    kost je wel wat oefening zou het zelf oefenen op de makkelijke kat
    wij hebben er zelf een nagelschaartje voor wat ook bij konijnen word gebruiken
    is als het ware een rond gat waar de nagel doorheen zit
    heb je hem het snelst geknipt

bij ons zitten ze namelijk op onze eigen auto's en we houden de nagels kort zodat we alleen maar af en toe modderpootjes hebben op de kap

wel hadden we 1 keer krassen maar dat was omdat een van de niet zo geliefde buren onze katten van onze auto's wou jagen
    katten schrokken zich de ram bam en probeerden zo snel mogelijk weg te komen
    nagels uitzettend om grip te hebben om snelheid te maken
    ja DAT kost de mensen hun de motorkap
    (toevallig zag ik het gebeuren )

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier in de straat zitten er soms ook katten op onze auto... die van ons ligt vaak op de motorkap van mijn mans auto... ik dacht eerst ook ojee, want heb net een nieuwe auto... maar er is geen krasje te bekennen... en als je ze er afjaagt dan kunnen ze van schrik de nagels uitzetten en zit er dus wel een kras op... zolang niemand er problemen mee heeft zou ik hem lekker laten zitten... en ander? denk dat je er weinig aan kan doen want het zijn eigenwijze beesten...

20. Samama

Samama Niet meer actief

Veel katten zitten op de motorkap van een auto. Ik heb mijn meiden aangeleerd om alleen achter in onze tuin te blijven, ze komen echt met geen poot buiten de achtertuin.

Deel Deze Pagina