Mijn kerel is zo irritant!

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

@Cindy
    Ja hij doet dus de leuke dingen wel lekker uit zichzelf :p Lekker selectief dus wat iemand al noemde

@Bri
    Ik snap dat mijn begin post nogal boos overkwam, hoe ik deed tegen hem, maar dat viel echt mee. Ik ben juist naar bed gegaan omdat ik te moe was om erover door te gaan en geen ruzie wou. Het begon met een simpele vraag over de fles, laten leegdrinken ipv laten slapen, waarop hij mij ging nadoen en mij ging na-playbacken. Toen werd ik wel wat geirriteerd...

Wat al heel veel gezegd is, het is nieuw, samenwonen en de baby en we moeten gewoon beide nog wennen enzo.
    Hij is gelukkig wel helemaal verliefd op zijn zoontje en doet daar wel alles voor zonder te vragen. Nu de rest nog, alleen denk ik dat we daar eerst maar eens over moeten praten als ik het hier zo lees :D

2. Alita

Alita Niet meer actief

@Esmeralda ja als ze moeten weten ze het vaak wel he.....
    @Sprits misschien heb jij het gewoon erg goed

3. Alita

Alita Niet meer actief

@Linana komt helemaal goed meid....praat erover en maak het hem gewoon goed duidelijk...we kunnen niet verwachten dat ze in onze kop kunnen kijken al doen wij dat wel bij hun hhahaha

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    in mijn verlof deed ik t. in de weekenden om en om en nu moeten we er nog steeds wel eens uit, speentje geven ofzo, en als ik de volgende dag vrij ben doe ik t, en anders om en om.

5. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ben ik dan verwend??

Mijn man was 4 weken vrij na de bevalling.. De eerste dagen na mijn bevalling deden wij alles samen.. Ik ging haar van bed halen en schone luier doen en manlief flesje maken.
    Als ze erg veel kramp had, dan ging hij met haar lopen vlak na bevalling. En vaak nu nog, ik zit met enkel problemen. Dus lopen is zwaar!!

Hij werkt 40+ uur per week, en helpt zelfs nu nog erg lief mee in huis. Ik werk niet ivm. enkel, dus doe het huishouden. Maar zoals alle mama's zullen beamen soms kom je met een kleine niet aan alles toe. Wat blijft liggen doet manlief vaak wel.

Ik ben van de O altijd dood-moe, en veel pijn. Dan lukt het mij niet wat te doen, dus dan spoort hij mij wel weer aan hihi ;)

Maar succes!!

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd hier sluit ik me bij aan
    mijntes verwacht dast ik :gewoon" alles doe en als hij iets moet doen moet ik het even zeggen
    hij wil alles voor me doen die pop maar ik moet alles vragen dus doe ik het zelf wel weer
    ook wou ik wel datze uit hun zelf iets deden ipv bv 100x over een wasmand stappen en als ik 1x vraag om mee te nemen naar boven dat hij dat wel doet maar anders stapt ie er gewoon over heen

verder moet ik wel zeggen dat hij kwa met baby's omgaan beter is als ik kwa krampjes daar heeft hij meer geduld mee gelukkig!
    ook de fles geven mag hij wel graag doen , als hij er maar bij mag blijven zitten ;)

en nachtvoeding hebben wij nooit gehad alleen in de kraamweek moesten we de kleintjes wakker maken ivm de suikerspiegel en dat ze over hun geboorte gewicht kwamen mochten we ze laten liggen
    dan 11 uur de laatste fles en tussen half 6 en 7 uur de eerste fles

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wij hebben dan nog wel geen kleine, maar we doen wel alles samen. We werken beiden 40 uur dus doen we samen in het weekend het huishouden en de tuin e.d. Ik hoef hem ook nooit iets te vragen. Hij doet het gewoon. Zo is hij ook opgevoed. Als er een kleine mag komen en ik ga minder werken, denk ik dat ik wel iets meer in huis ga doen, maar hij zal het echt niet erg vinden als er wat blijft liggen voor hem.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    hahaha nou die van mij is écht NIET verwend (7 kinderen thuis) het is meer gemakzucht. En doordat ik vorig jaar natuurlijk 4,5 maand thuis ben geweest met verlof... dan doe je het huishouden er gewoon "bij". Hij is fulltime thuis en ik werk vier dagen. Dus ik verwacht van hem dat hij iets meer doet dan voor de meisjes zorgen, de honden doen en stofzuigen. (dat doet hij wel gelukkig) Een dweil door het huis doet hij ook hoor.

Maar verder.......:x

9. Alita

Alita Niet meer actief

ai........hij is dus thuispapa...ja dan moet hij het doen he..maar vindt eigenlijk dat hij vrij veel doet al?

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Inderdaad hij vindt dat hij al veel doet... maar ondertussen wel zn mond vol met "Ja respect voor mn moeder, hoe die dat allemaal klaarspeelde met 7 kinderen" En die zat dan ook nog in een tijd dat het allemaal niet zo luxe was hoor (jaren 60/70)

Hij zegt dat het zo druk is met de kinderen, dat is ook wel zo, maar zo'n beetje elk moment dat ik thuis ben, mag ik voor de kinderen zorgen. Want ja... hij zorgt al vier dagen per week voor ze.... en hij wil ook wel eens een "vrije dag" :$

Maar vervolgens "mag" ik wel dagelijks de vaatwasser in-en uitruimen, de wasmachine voeren en ook de droger, boodschappen doe ik meestal op de terugweg vanaf mn werk (hoef ik niet extra te rijden) en dan gebeurt het ook nog regelmatig dat ik zelf "mag" gaan koken na werktijd! :$

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lastig hoor!!
    denk idd dat je er maar het beste over kunt praten.
    anders word je alleen maar bozer!
    En je man snapt er miss steeds minder van.... (waarom je zo doet)

Vind dat je helemaal gelijk hebt hoor!
    maar soms is het wat man-eigen dat ze bepaalde logische ;) dingen niet zien! En dan is het handig dat ze daar even op gewezen worden!!

succes ermee!

12. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

tja hier hetzelfde. Nou deden we de nachtvoedingen wel redelijk om en om. Maar nu ons zoontje een jaar is en ik nog thuis ben doe ik het hele huishouden, zelfs in het weekend nog soms. Meneer is om de week de zondag naar voetbal.. en ik zorg daarnaast ook het grootste gedeelte van de dag voor ons zoontje.... zou ook wel wat meer hulp willen, maar helaas....

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik herken wel veel van wat je zegt... Bij mij waren het alleen echt enorm de hormonen die meespeelden, waardoor ik af en toe zo boos en verdrietig was. Pas nu achteraf zie ik dat mijn vriend die eerste maanden ook best veel deed (alleen niet goed genoeg toen in mijn ogen). Voor hem was het ook wennen, helemaal denk ik omdat het ook ons 1e kindje was.. En ik zie nu ook dat ik het hem ook niet makkelijk heb gemaakt, met m'n kwaaie kop steeds..

Ik zou gewoon een goed gesprek met hem gaan voeren, over hoe jij je voelt!

14. hihi herkenbaar.. Ik heb dit in het begin ook gehad met mijn vriend, die dacht een hele tijd dat het ook allemaal vanzelf ging. En in het begin liet ik het maar gaan want tja hij werkt en ik niet.. Maar op een gegeven moment vond ik dat hij ook 's avonds of in het weekend ook wel eens wat actiever mee kan helpen, en hebben we daar eerst een stuk of 20x ruzie over gehad. Maarr... inmiddels helpt ie steeds beter mee! Alleen 's nachts dan ben ik nog altijd de pineut. Maar dan neemt ie haar in het weekend wel 's ochtends zodat ik nog even kan blijven liggen :) Komt wel goed, hij moet er ook nog een beetje ingroeien denk ik. Papa moet je ook worden, dat ben je niet in een keer. Wel blijven zeggen steeds als het minder gaat want anders komt er een patroon in en daar blijven jullie dan beiden in hangen.

Ohja als je eens iets voor jezelf wil doen dan kan dat toch gewoon? Ik doe sinds kort aan hardlopen en heb gewoon gezegd; ik ga om de dag tussen de middag hardlopen dus jij let op de kleine :p En dat gaat prima hoor!

15. Linana

Linana Niet meer actief

@Luca
    Ja heerlijk! Sporten :D Ik ga binnenkort weer 2 keer per week naar de sportschool, dus dan mag mijn vriend lekker oppassen in de avond. Tsjah...moet toch weer een beetje strak int vel na het hele gebeuren haha.

Hij moet ook gewoon wennen aan papa zijn en alles wat daarbij komt kijken. En dan niet alleen de leuke dingen. Toch maar echt ff zo;n babbeltje doen binnenkort. Ruzie heb ik echt geen zin in

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend is 'redelijk' behulpzaam. Echter doe ik wel veel meer in het huishouden. Nu werk ik ook minder en mijn vriend is vaak van 06.00 tot 19.30 van huis, dus eigenlijk vind ik het logisch dat ik het meeste doe.

Waar ik me wel aan heb geirriteerd was dat als ik ging werken (elke zaterdag) ik briefjes heb moeten maken met hoelaat en hoeveel Sven moest eten en hoe de flesjes klaargemaakt moesten worden. Het liefste wou hij dan ook nog dat ik zijn kleertjes klaarlegde.
    Ik geloof dat Sven een maand of 7 was, mn vriend vroeg weer of ik alles op wou schrijven.
    Toen heb ik gezegd: je bent nu 7 maanden pappa, je hoort het nu maar eens te weten. Ajuus, ik ga werken!

En toen ben ik de deur uitgestapt en heb nooit meer een briefje hoeven schrijven :D

17. Linana

Linana Niet meer actief

Geweldig :D

18. Alita

Alita Niet meer actief

vindt het wel grappig want als mijn vriend thuiskomt vindt ik ook dat hij zich even met de kinderen mag bezighouden. Ik heb dat al de hele dag gedaan.....:D

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    natuurlijk begrijp ik wel dat hij ook even de handen vrij wil hebben, maar voor mijn gevoel komt het er op neer dat hij de uren dat ik thuis ben.... hij niets met de kinderen doet en ik mag naast mn werk, huishouden etc ook nog de kinderen volledig "doen"
    Misschien is het een gevoel hoor en valt het best mee..... maar ja. :)

20. Alita

Alita Niet meer actief

Snap je wel maar de hele dag voor je kinderen zorgen is net zo goed een baan...dus in principe zou je het moeten verdelen he;)
    Hier ga ik dan koken of andere dingen doen waar ik niet aan toe ben gekomen

Deel Deze Pagina