Dat is wel heel makkelijk hè. Ze hebben toch ook ogen. Ik vind dat een gebrek aan betrokkenheid bij het reilen en zeilen thuis.
is hier ook hoor, lydia is nu ruim 6maanden maar ik draai nog steeds voor de nachten op. Maar op zondag ruimt wim wel op, maar dat is omdat hij niet de hele dag ind e zooi wil zitten maar hij is gewoon lullig bezig hoor! zeker als jij ook nog moet leren kan hij best wel in het weekend zn handen uit zn mouwen steken of 1 van de 2 nachten pakken, dat zou ook al schelen!
blinden hebben ook ogen! niet lullig/grof bedoelt hoor, maar het is wel zo, net als dat doven oren hebben.
Ja tuurlijk, maar ik heb gewoon het gevoel dat hij dan vervolgens "niets" doet, naast slapen en de computer/tv. En vervolgens neemt hij het mij kwalijk dat ik eens een avond achter de computer ga zitten Idd verdelen, maar daar heeft hij klaarblijkelijk nog nooit van gehoord.
Oh jeetje, wat ben ik dan van de oude stempel eigenlijk... Nu werkt mijn man in ploegen, dus hij is 's morgens of 's middags thuis. Daar waar hij kan helpen, helpt hij, maar ik moet het wel vragen, uit zichzelf zal hij niet zomaar stofzuigen, tenzij het hem opvalt dat er gezogen moet worden, dus als er overal haar van de beesten ligt. Ik heb daar echt geen moeite mee, ik weet dat hij zo in elkaar steekt en het is echt geen onwil van hem. Ik zal hem ook nooit zo afrekenen zoals veel dames hier nu doen. Hij is een man hoor, en hij snapt het huishouden gewoon niet. Mijn man heeft ook op zichzelf gewoont dus hij weet wel hoe hij moet afwassen of stofzuigen, maar ziet het net weer even te laat wanneer het gebeuren moet. Dan daarbij, als ik thuis ben en hij moet werken verwacht ik echt niet dat hij het huishouden voor mij gaat doen hoor. Ik weet zeker dat hij mij werk uit handen wil nemen straks, maar ik zal hem daar toch echt in moeten sturen wat hij mij uit handen kan nemen. Verwachten jullie dan echt van jullie mannen dat wanneer ze na een dag werken thuis komen 's avonds vrolijk gaan staan koken en stofzuigen en wasjes draaien? Blijkbaar ben ik dan echt te zacht, wat heeft mijn man het dan toch met mij getroffen eigenlijk...
@Michmar...kunnen vrouwen mannenberoepen? Kunnen mannen vrouwenberoepen...ja toch? Waarom kunnen ze dan toevallig niet het huishouden? Tegenwoordig kan iedereen alles...vrouwen klussen....mannen zitten in de zorg....maar het huishouden zou dan alleen voor een vrouw zijn......nee hoor
Meen je dit serieus? Mijn man zou woest zijn als ik zo over hem zou praten. Vind het ook erg denigrerend overkomen naar mannen toe. Alsof mannen dat echt niet kunnen en snappen.
Ik vindt wel dat als jij als vrouw thuis bent je meer kunt doen in het huishouden..... Werk je met zijn tweeën kun je ook samen alle taken op je nemen
toen ik was bevallen van mijn dochter is mijn vriend er bijna elke nacht uit gegaan ook omdat ik nog moest bijkomen van de bevalling maar ook omdat ik het niet trok om er in de nacht uit te gaan ook helpt hij in het huishouden wanneer hij kan en dat terwijl hij full time werkt en ik niet ik hoorde het ook wel eens om mij heen dat de man niks doet daar snap ik niks van hoor het is toch JULLIE kind en JULLIE huis waarom zou je het dan alleen moeten doen
Nou kijk en dat bedoel ik dus. Ik heb overigens een echt mannenberoep dus ik zou het huishouden dan ook ff niet moeten zien . Zie ik dus wel en manlief overigens ook. Heeft wel wat tranen en ellende gekost want hij was ook nogal verwend maar nu hebben we ieder onze vaste taken (is vanzelf gegaan) en de overige taken doen we wanneer het uitkomt of nodig is.
Ja ik meen het serieus, mannen zien het huishouden niet zoals wij vrouwen dat zien. Op enkele na, net zoals de meeste vrouwen geen intresse hebben in klussenier spelen of automonteur. Dus nee ik neem het mijn man niet kwalijk dat hij dingen niet uit zichzelf ziet! Hahaha denigrerend??? Hier komt regelmatig de zin langs 'die van mij' waarmee hun man bedoeld wordt!! Hoe noem je dat dan??!! Ik vind het denigrerend dat mannen hier afgeschilderd worden als kinderachtige nietsnutten. Hij brengt geld in het laatje door 8 uur of meer op een dag te werken, 5 of 6 dagen in de week en vrouwen mekkeren omdat manlief dan niet ook nog het huishouden ernaast doen is dat niet denigrerend? Ik ben benieuwd hoe jullie echtgenoten reageren als zij diverse klaag topics over zichzelf lezen waarin ze voor kinderachtig, lui en een lul worden uitgemaakt. Nogmaals ik zal wel van de oude stempel zijn, hij werkt, ik regel het huishouden en in het weekend wanneer hij niet aan het klussen is vraagt hij waar hij mij kan helpen zadat we snel tijd voor ons samen hebben...
Als je samen hebt gekozen voor een verdeling waarin de een buitenshuis werkt en de ander het huishouden doet, ben ik het met dit stukje van je post eens. Dat ligt natuurlijk wel even anders wanneer het een kraamvrouw betreft, die nog maar een paar weken geleden is bevallen. Die kan gewoon niet alles wat ze voor de bevalling kon. Maar in ons huishouden verwacht ik dat mijn vriend na een dag werken gaat koken of schoonmaken; net zo goed als hij dat van mij verwacht. Wij werken allebei, en zijn ook allebei verantwoordelijk voor het huishouden. Wasjes draaien doe ik, gaten boren in de muur of het plafond doet mijn vriend. Dáárin zijn wij dan weer wel traditioneel.
Nou volgens mij sta ik ook gewoon vier dagen per week op om te gaan werken. Momenteel heb ik ouderschapsverlof en werk ik maar drie dagen. Wij doen het huishouden naar verhouding, ik doe nu dus meer dan hij, maar hij komt er echt niet onderuit om ook zijn steentje bij te dragen en dat probeert hij gelukkig ook niet. Ik vind het pas denigrerend dat jij suggereert dat ik het hele huishouden zou moeten doen omdat ik een vrouw ben.
Ik draaide 2 weken na mijn bevalling ook een zo goed als volledig huishouden en deed ook alle nachtvoedingen. En nog steeds heb ik alle nacht"diensten".. Tis maar net wat voor afspraken je daar over maakt samen. Mijn man werkt zes dagen in de week en ik 2 (buitenshuis).. Ow hij zet wel de kliko's buiten
nou nou je moet er niet zo zwaar aan tillen denk ik....maak je nooit grapjes met je vriendinnen over zo`n dingen,... En als jij niet werkt is het ook heeeeel wat anders dat jij meer doet. En het ging hier idd wel even over een kraamvrouw