Hoe lang douche jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Douche jij bewust qua tijd?

1. Nee, ik sta er het liefst heel lang onder.

2. Nee, maar ik denk dat ik niet lang douche.

3. Ja, wel bewust en zo kort mogelijk.

4. Ja, ik houd echt de tijd bij.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik lees veel over besparen, maar nu vroeg ik mij af wie er ook heel bewust (qua tijd) doucht.

Zelf heb ik echt geen idee hoe lang ik er onder sta. Maar vraag me ook af, voordat ik dat bij ga houden, of het echt wel wat geld scheelt.
    Persoonlijk zou ik voor 10 euro per jaar liever zonder wekker onder de douche staan. Maar scheelt het 10 euro per maand, dan weer wel ;).

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou ik douche wel lang... vaak een half uur.
    Is echt mijn rustmomentje op een dag, zijn de kids even bij mijn man.
    Ik ga ook echt geen klok of wekker zetten hoor!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kwartiertje ongeveer? Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.. Als Elise ligt te slapen 's ochtends en Lenn is in een prima humeur kan ik er gerust een kwartier onder staan.. Lenn is dan aan het spelen in de badkamer zodat ik hem in de gaten kan houden.. Als ik weinig tijd heb dan is het snel wassen en afdrogen.. Binnen 5 minuten sta ik er dan weer naast..

Als man thuis is douche ik wel iets langer dan een kwartiertje.. Even ontspannen en rust..

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.106
    2.597
    113
    Limburg
    In de zomer douche ik altijd vrij snel, maar als het koud is, kan ik er makkelijk een half uur onderstaan. Kan ik echt van genieten, en het is dan zo koud om eruit te komen dat ik dat dan ook maar steeds uitstel:D

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.055
    2.922
    113
    't Gezellige Brabant
    Water is over het algemeen niet duur. Ik denk dat ik gemiddeld 10 minuutjes douche. In de winter om de dag i.v.m. zeer droge huid. Vriendlief doucht altijd op z'n werk. Onze waterrekening is dan ook nooit zo hoog. Ik geloof dat we 15 euro p.m. betalen, maar dat is inclusief het sproeien van de tuin, het water voor onze waterschildpad en natuurlijk de wasmachine en vaatwasser die dan het nodige water verbruiken.

Als je door een wekkertje te gebruiken bijv. 2 minuutjes bespaart op je douchebeurt, denk ik idd ook niet dat het de moeite waard is om bij te houden. Aan de andere kant kunnen alle beetjes helpen als je niet zo ruim bij budget zit.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

ik douche denk ik gemiddeld 10 tot 15 min per dag.

Heb ook niet meer nodig

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Smorgens ongeveer een kwartiertje, douche niet op de klok, maar het is gewoon meestal een kwartiertje later als ik uit de douche kom dan wanneer ik erin ging.

Maar savonds ga ik ook nogal eens lekker douchen, dan kan het soms een uur worden, vind het gewoon heerlijk ontspannen, soms ook erg belangrijk.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    het verschilt echt per dag. Maar ik ga hier niet op besparen. Naar mijn idee scheelt het niet zo veel en het is echt mijn rustmomentje!:)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik douche 10 minuten ofzo. gewoon wassen en klaar. niet om het geld of wat maar vind langer gewoon niet nodig. mn vent heeft er een handje van om echt lang te staan maar op een gegeven moment roep ik altijd: hoewist? zolang is die snikkel van jou ook weer niet. ( dan lig ik al op bed en wil ik slapen zeg maar) een half uur of een uur douchen? zou niet weten wat ik zolang moest doen. ontspannen doe ik lekker op de bank met een drankje. maar ieder het zijne uiteraard:)

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik sta er best lang onder, soms wel 20 min :) Wij hebben dan ook echt een super lekkere douche, met van die massage stralen enzo. Kom ik heel moeilijk onder vandaan :D

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

op zijn werk? wat doet ie dan?:p

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij mij wisselt het heel erg. Als ik mijn haar niet hoef te wassen kan ik er met 5 minuten weer uit zijn, maar met haar wassen duurt het al een kwartier. Voel ik me niet lekker of gestressed dan kan ik er zo een half uur onder staan. Dit is overigens iets waar ik denk dat mensen alleen echt op kunnen besparen als ze b.v. elke dag 45 minuten onder de douche staan.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.055
    2.922
    113
    't Gezellige Brabant
    Hij werkt als shift engineer in een fabriek. Daar hebben ze voor het personeel doucheruimten. Het is in de glasindustrie, dus het kan daar erg heet zijn binnen. Lekker als je dat zweet even van je af kan douchen voordat je naar huis gaat.

14. Alita

Alita Niet meer actief

precies...even relaxen...en als ik moet scheren.;)..haren wassen enz....dat sta ik er wel langer onder;)

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok... das fijn idd ja:)

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.055
    2.922
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat doe ik dus echt binnen de 10 minuten. Haar insoppen, dan scheren, shampoo uitspoelen, maskertje er in, rest van m'n lijf lekker wassen, maskertje uitspoelen en klaar! Misschien zullen het eens 11 of 12 minuten zijn, maar ik ben ook zo iemand die douchen niet bijzonder vind. Het is meer dat het bij je dagelijkse verzorging hoort.

17. Alita

Alita Niet meer actief

nee zo snel kan ik dan niet hahahaha

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    5 min max zonde van het schone drinkwater

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier ook:p vaak heb ik ook helemaal geen zin:) maar douche wel netjes iedere dag hoor.... heel soms als ik een dag niets heb gedaan sla ik weleens over:)

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het ligt er maar helemaal aan wat ik allemaal doen moet en hoe ik me voel. Bij moe/haren wassen/alles scheren/spierpijn/nergens naartoe hoeven, kan ik er 30 tot 45 minuten onder staan.
    Bij fit/haren hoeven niet/geen zin in scheren/ergens naartoe moeten, is het eerder tussen de 15 en 30 minuten.
    Aangezien mn haren er niet tegen kunnen als ze veel worden gewassen (worden dan snel vet) doe ik dat maar 1, soms 2 keer per week.
    En ja, alleen lijf wassen is met 5 tot 10 minuten klaar.
    Maar ga niet met een wekkertje onder de douche staan haha.

Deel Deze Pagina