Hallo, Mij is gister verteld dat oliebollen die kant en klaar worden verkocht worden bereid met wijn. Wie weet of dit klopt? Of heeft er ook van gehoord? Ik koop namelijk altijd kant en klare oliebollen maar ik wil niet dat er alcohol in zit wegens mijn geloof. Gr.
wijn weet ik niet... mijn oma maakte ze altijd zelf en daar kwam wel een flesje bier doorheen altijd, om het meel te laten rijzen geloof ik. Maar de hete olie verdampt de alcohol vast wat er in zit
Ik weet wel dat er idd vaak bier door het beslag wordt gedaan. De alcohol verdamp, dus weet niet of dat mag vanwege je geloof, maar zo niet, dan zou ik het eerst goed navragen voordat je oliebollen koopt. Wijn heb ik nog nooit van gehoord, maar zou kunnen.
Wijn nog nooit van gehoord, maar wel van bier. De alcohol verdampt dus in principe krijg je er niet van binnen. Misschien ff navragen waar je ze koopt?
Wijn heb ik nooit gehoord, maar bier wel. Toen ik het gevraagd zei die man dat hij alleen gerst (waar bier van gemaakt word) erin deed? Als ik erover denk klopt dat helemaal niet? Volgens mij heeft hij ze toch met bier gemaakt. Wij mogen ze ook niet met alcohol vanwege ons geloof ze zeggen dat het vervliegt maar dat is niet altijd zo!
Alcohol verdampt bij 80 graden Celsius. Volgens mij is de olie waarin de oliebollen gebakken worden vele malen hoger.
Zal het geen gist zijn wat de man bedoelde. Dat wordt gebruikt om beslag te laten rijzen. Ik denk dat proffesionele bakkers(zoals bij kramen en bakkerijen) geen bier gebruiken maar alleen gist om het beslag te laten rijzen. Maar voor de zekerheid kun je het ff navragen als je het koopt.
Ik vroeg: gebruiken julie bier in de oliebollen en hij zei: Nee we gebruıken geen bier alleen gerst, waar bier normaal van gemaakt word! Daarom vind ik het zo raar
Denk ik ook Als je iemand hebt die gist een beetje onhandig uitspreekt, lklinkt het wel een beetje als gerst.
Van gist word toch geen bier gemaakt. Hij zei zelf precies zo: wij gebruiken gerst waar bier van gemaakt word maar bier zelf gebruiken we niet. Dus of hij bakt wel met bier of hij gebruikt het zoals granen?
Voor oliebollen en brood wordt vaak bierGIST gebruikt. Voor het gisten. Als iemand geen los gist in huis hebt dan kan je een biertje door je oliebolle beslag gooien. Dan gaat het beslag ook gisten. Dus ik denk dat die bakker echt bier gist gebruikt.
Geen idee dan, net zoals dat ik nog nooit van oliebollen van wijn heb gehoord geld dit bij mij ook voor gerst. Ik ben wel bekent met bier en gist in de oliebollen! En jawel gist is zeker een belangrijk ingredient in bier!