Hoi! Mijn dochter is 13,5 maand oud en hoest heel wat af, vooral 's nachts. Ze hoest onderhand al 8 (!!) weken en ik word er simpel van! (wat moet dochter zelf dan wel niet, pff) Ben al bij de HA geweest, 8 weken terug bleek ze pseudokroep te hebben. Nu is dat wel over volgens mij maar ze blijft hoesten. Vorige week ook weer geweest maar verder is ze gezond, niks aan de hand. Behalve dan dat ellendige hoesten! Nu word ze elke ochtend rond half 6/6 uur wakker van een hoestbui tot kokken aan toe. Dit gaat over in huilen (natuurlijk) en daarna slaapt ze niet meer. Vanmorgen kon ik haar om 7.30 nog weer in bed leggen en heeft ze nog geslapen tot 8.30. Haar ochtenddutje is eraf sinds 2 weken, dus als ze zo vroeg wakker is en ze kan of wil niet meer naar bed, slaapt ze maar 12 uur van de 24. Dat is toch veel te weinig dan? ('s middags slaapt ze maar 2 uur, meestal nog minder) En dat allemaal door dat stomme gehoest. Iemand een tip? Hoe kan ik het verlichten? Of nog beter; hoe stop ik het? Alvast bedankt! Groeten Knijn
ik lees met je mee, hier is precies hetzelfde aan de hand. mijn dochter van 8 maanden hoest en reutelt al een maand. ze je hoort haar ademen en smorgens hoest ze zo erg dat de melk er volledig uit komt. ook wij kregen twee weken geleden de diagnose pseudo kroep maar het hoesten wordt alleen maar erger en het reutelen ook. ik weet het ook niet meer.
Hier hoest ze nu 7 weken en het lijkt erger te worden. 2x bij de HA geweest maar longen klinken goed. Sinds vandaag klinkt ze ook wat benauwd, piepend ademhalen. Vaak wakker 's nachts en meer spugen door het hoesten... Ik lees mee voor de gouden tip...
Jeetje meiden wat een ellende! Ik herken het van toen Esmay nog een stukkie kleiner was..... Maar Pseudo-Kroep vind ik wel een wat vreemde diagnose omdat dat een echte aanval is die voornamelijk 's avonds en 's nachts voorkomt en met een paar uurtjes weer over is............... Er is heel veel info over te vinden op internet! Ik kan het weten, want Esmay heeft dit al 3 keer gehad en echt dat wil je niet meemaken.......Zo eng! Esmay is nu ook alweer een week flink aan het hoesten, had er ook 6 avonden koorts bij. Vrijdag bij de huisarts geweest, niets aan de hand en dus ook niets meegekregen. Vandaag toch teruggegaan omdat het hoestje steeds vaster werd; nu antibiotica meegekregen omdat er toch een ruisje op de longen zat... @TS; Ik zou echt nog een keer teruggaan naar je huisarts. Zo weinig slaap is niet goed voor een klein kindje; zo raak je alleen maar in een cirkel; slecht slapen, vermoeidheid, daardoor slecht eten waardoor ze ook weer moeilijker opknapt en het op eigen kracht kan.... Sterkte ermee!
En wanneer was de laatste keer dat je bij de huisarts was? Want het kan echt met de dag veranderen hoor; dat die longetjes schoon zijn/ niet schoon zijn.... Stomen in de badkamer; douche goed heet en minstens 20 minuten in de badkamer blijven.....Luuf smeren, neusdruppelen....meer kan je niet doen! Als het een echte kriebelhoest is zou je noscapine hoestdrank of Balsoclase zetpillen kunnen halen (ik weet niet of die laatste nog verkocht worden) deze dempen de prikkel en werkte hier altijd erg goed!
ik lees ff mee want onze dochter hoest ook al flinke poos! heeft veel slijm vast zitten en hoest de hele dag door... en idd ook tot kokhalsen aan toe! krijg zelf ook weinig slaap want als ze hoest, ben ik wakker en ga kijken of ze zich niet verslikt! je bent er maar mee bezig zo!
Hmm toch maar terug naar de HA. Het hoesten is sinds gisteren heftiger, veel slijm, piepend ademhalen en nu wordt ze net huilend wakker met 38.6. Het zal vast alleen een flinke verkoudheid zijn, maar toch maar even checken. Ze ligt er nu weer in. Na zoutoplossing in de neus, Luuf op de borst en een uitje in de kamer. Hoop dat ze zo weer gaat slapen, zo zielig!
Bedankt voor de tips! Hier gaat het gelukkig iets beter, al hoest ze nog wel. We hebben al een tijdje haar hoofdeinde omhoog, dat lijkt wel te helpen. Sinds 4 nachten heeft ze een ui onder haar bed en een bakje water op haar kamer tegen de droge lucht. Dit alles lijkt wel wat te helpen, ze slaapt meestal nu wel door tot de volgende morgen.
Fijn dat het beter gaat Knijn! Wij hebben een recept voor een puffer (Ventolin) gekregen, hoop dat het helpt!
Idd Meijke! Hopen dat het helpt! Meestal is het wat lastig om 10 sec. te laten inademen met het kapje. Zou wel snel verlichting moeten geven, ventolin verwijdt meteen. Succes & beterschap! Vanmorgen was dl wel weer wakker van het hoesten om 6 uur, dus het gaat niet elke nacht goed helaas...
Ik ben ook laatst bij de ha met mijn zoontje (heeft danwel koorts en oorontsteking), en heb daar ook het langdurige hoesten aangekaart. 3 maanden geleden was hij 4 dagen flink verkouden maar sindsdien is hij weken aan het hoesten en roggelen om vervolgens weer verkouden te worden met daarvan het gevolg weer wekenlang te hoesten. En idd veelal s'avonds/s'nachts. Hij luisterde ff naar de longen en die waren schoon, maar hij zei wel meteen dat we iets aan dat hoesten en roggelen gaan doen. Ik heb daar een kuurtje voor mee gekregen om te kijken of dat werkt (wel ook meteen voor zijn oren) Helpt dit kuurtje niet voor het hoesten dan gaan we verder kijken. Onze huisarts neemt kleine kindjes heel serieus en behandeld ze liever iets te vroeg, dan te laat. Misschien toch ff je huisarts raadplegen voor een kuurtje?
@Teigertje; Heb ik ook wel aan gedacht. Laatst nog bij de CB arts geweest en zij zegt hetzelfde. Tis een virus, dus afwachten... Een kuurtje zou mss wel kunnen maar ook daar ben ik niet zo'n voorstander van. Meestal zijn die kuurtjes best pittig voor die kleintjes en heeft het soms meer vervelende bijwerkingen dan de hoestbuien die ze nu heeft. Ik heb nu een recept voor een goedje wat ik op haar borstkast kan smeren, met thijm. Dit heeft vannacht ook wel geholpen heb ik het idee. Dit maar even proberen, hopelijk is het snel helemaal weg. Beterschap met Bas!