Ik lees dat veel meiden/vrouwen last hebben van gevoelige borsten rond NOD. Wat voelen jullie dan precies? Steken? Zwaar gevoel? Zo gevoelig dat je ze niet kan aanraken? Bij mij voelt het meer als een soort spierpijn van binnen die af en toe komt opzetten. Maar kan ze wel zonder problemen aanraken. Tepels zijn wel een beetje gevoelig maar niet overdreven... Zou dat een zwangerschapssymptoom kunnen zijn?
Als je menstruatie opgang komt, kan je altijd meer last hebben van je borsten. Ik had toen ik niet zwanger was, altijd last van mijn borsten, en dat werd veel erger toen ik ongesteld moest worden. Ik heb toen bultjes gevoeld in mijn borst vooral links wat mij schrok naar borstkanker. Onderzoek gehad, bleek dat ik ontstoken melkklieren had, en dat lag aan de hormonen/leeftijd. Deze worden tijdens menstruatie erger. Ik heb tijdens zwangerschap nog meer last van me borsten. En grotere tepels. Ik was 4 weken zwanger, iets korter misschien en mijn borsten/tepels waren al een stuk groter! Dus dat zou ik in de gaten houden. Pijn is bij iedereen anders.
Met ongesteld worden/zijn had ik nooit echt veel last van dingen. Van m'n borsten had ik al helemaal geen last. Maar ongeveer een week voor m'n NOD had ik wel last van m'n borsten, van m'n tepels eigenlijk. Gevoelig met aanraken, gewoon pijnlijk met aanraken, ook door m'n kleren heen, maar niet ondraaglijk. Maarja: het is niet bij iedereen gelijk.. spannend!
M'n borsten voelen vaak beurs aan. En je voelt dat het weefsel in de borst harder wordt, en groter. Mijn borsten zijn rond mijn NOD altijd ietsje voller en dus pijnlijker. Tepels worden nooit gevoelig bij mij.
ohhh.. hou op schei uit. Ik heb pijnlijke en echt zichtbaar grotere borsten. Het begint mij m'n tepels, die voelen dan aan alsof ze verbrand zijn. Als je het dan koud krijgt.. aaauw dat braaaaand, moet dan altijd onder de douche gaan staan. Dag erop doen m'n borsten zo'n pijn, dat ik ze soms vast moet houden als ik de trap af loop. Soms knijpt m'n vriend er dan perongeluk in en dan schreeuw ik het alweer uit.. dan zegt hij "ow is het alweer DIE tijd van de maand" hahaha.
Als ik ongesteld moest worden, had ik altijd gevoelige borsten. Een beurs gevoel en soms waren ze ietsjes groter. Nu ik (nog maar pril) zwanger ben, zijn mijn borsten veel gevoeliger! Beurs gevoel XXL!! Op mijn buik liggen voelt echt niet relaxed en mijn vriend kan er ook niet te stevig aan zitten....