Wie herkent dit ? Het is onze 3e en we hebben 3 slechte drinkers dus we zijn wel wat gewend en ws gaat dit ooit ook wel weer over (hoop ik) maar toch... hij drijft me nu toch wel weer tot wanhoop anders was ik hier ook niet terechtgekomen nu Zou graag wat ervaringen lezen; als je op internet rond-struint zie je overal antwoorden op slechte eters maar ga maar eens zoeken slecht drinken vind je nauwelijks. Heb hier en daar wel eens op een forum rond gelezen dat iemand zich zorgen maakte over een dreumes die zo'n 500, 600 per dag dronk, veel te weinig volgens diegene, dus tja.. Plasluiers zijn wisselend, poept wel goed, komt ook een tandje door weer nu Nu moet ik wel zeggen dat we vandaag de 200 niet eens gehaald hebben maar soms heeft hij wel 300 of rond de 400 maar dan houdt het wel op, oja toetje eet hij ook wel
Ik hou het eerlijk gezegd nooit zo precies bij hoeveel ie drinkt. Hij krijgt in ieder geval bij z'n ontbijt en lunch een beker melk en tussendoor een beker diksap en in eten, zeker een toetje en fruit, zit ook vocht. Als ze het verder goed doen zullen ze niet meer nodig hebben en zit het 'in de genen' zeg maar. Anders misschien vaker drinken aanbieden of iets als komkommer/tomaatjes bevat ook veel vocht.
Als hij zijn fruit en groente wel goed eet, is het op zich nog wel genoeg. Het zal waarschijnlijk vanzelf wel iets meer worden. Mijn ervaring is dat 14 maanden best een lastige leeftijd is wat betreft eten en drinken.
Hier een meisje van 2,5 dat nog steeds hooguit 200 ml per dag drinkt, denk ik. Altijd hier een slokje, daar een slokje, maar een hele beker van iets gaat er nooit in. (Ja, warme chocolademelk lust ze wel een halve liter volgens mij maar dat krijgt ze maar af en toe een half bekertje) Maar ze plast veel meer dan ze drinkt, dus uit haar eten haalt ze veel vocht. En ze heeft nooit blaasontsteking, klaagt nooit over hoofdpijn... dus ik denk dat haar vochtbalans toch nog net wel okee is. Soms helpt het om een glas leeg te krijgen met een (hand) pop; om beurten een slokje nemen.