Mijn kind doet dat niet!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Oei... Lastig. Wel definitief heh om iets neer te zetten.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Neej joh! Iedereen weet wel dat kinderen, die NU misschien iets doen, het over een maand misschien wel zouden doen! :)
    Ik denk dat er veel zijn, die dus in de ontkenning schieten als ze geconfronteerd worden met het bewijs, maar ik denk dat de meesten toch echt wel weten hoe hun kind in elkaar zit.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hmmm, eens denken... Mijn zoon doet uiteraard ook veel van 'wat erbij hoort', zoals driftbuien op publieke plaatsen (zo leuk!), oost-indisch doof spelen, etc.

Wel moet ik zeggen dat wij normaal gezien een erg gehoorzaam jochie hebben, die heel goed weet wat wel of niet mag en daar meestal ook naar handelt. Zo:
    - zal hij idd niet op de muren tekenen,
    - slaat/schopt/bijt hij geen andere kindjes (zal vast wel eens gebeuren op het KDV, maar das dan echt uitzondering want ze hebben het mij nog niet verteld),
    - blijft hij altijd goed bij me als we buiten lopen,
    - rent niet zomaar de straat op (hij vertelt MIJ zelfs tegenwoordig dat ik wel goed naar links en rechts moet kijken)

Ik prijs me echt gelukkig met hoe goed hij luistert. Eerlijk is eerlijk: ik heb hierdoor wel heel veel moeite met periodes dat hij ff wat minder goed luistert, maar ik weet ook dat de teugels kort dan snel resultaat heeft; dat scheelt :D

EDIT Ik las dat iemand schreef over haar dochter die op de keuken was geklommen..? Hoe krijgt ze dat voor elkaar dan?! :$ Ook iets dat mijn zoon nog noooooit heeft gedaan :p

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Trouwens, een aantal dingen, die mijn zoon tot nu toe nog nooit gedaan heeft, maar waar ik niet op vertrouw dat hij het ook nooit zal doen:
    - In de keukenkastjes zitten neuzen
    - De voordeur openmaken en naar buiten lopen
    - Z´n broertje iets gevaarlijks geven of in zijn mond doen (lief bedoeld)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Euh....Ik heb een vrij rustig meisje geloof ik, dus dat scheelt wel. Volgens mij is de tweede een stuk wilder, maar dat gaan we zien :)

- zal nooit mijn hand of de kinderwagen loslaten op straat of weglopen, behalve als het mag van mij
    - slaat/duwt haar zusje nooit, echt nooit gemeen tegen haar, hooguit dat ze wegloopt
    - gooit, na een korte periode als dreumes, nooit haar eten of drinken expres op de grond
    - klimt niet op tafels, kasten etc
    - wil me altijd helpen en roept niet snel 'nee'
    - maakt zichzelf niet snel vies. Nadeel; dingen als koekjes bakken zijn niet aan haar besteed (vieze handen!). Koekjes opeten is dan weer geen probleem :)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Pff, nou ik lees vooral heel veel dingen die ze dus wél doet ;) Wat een braverds allemaal!!! :D

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ga het niet opschrijven.
    Mijn kinderen doen geen echt gevaarlijke dingen, maar ik ga ze niet over ons afroepen door dat hier te verkondigen... zul je geheid zien dat ze het volgende week wel ineens doen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goh Bri, ik had zulk een bijgeloof niet achter jou gezocht! ;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Even off topic:

Ben je dan niet bang dat ze in het spel te enthousiast is of heel dol naar je toe komt rennen en per ongeluk van de trap valt?? Hier op elke trap hekjes en ze gaan elke keer dicht ook al til ik mn zoon en zet hem gelijk op de commode en loopt hij dus niet los zeg maar....

En even denken on topic wat doet onze zoon niet ..... Ik denk nog steeds .... Eumh .....

Tja jeetje er zijn goede dagen en slechte dagen. Ene dag gaat alles perfect,luistert hij goed en hoeft er geen boos woord gezegd te worden en andere dagen gaat het minder en heeft hij wat vaker een time out

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Gekke dingen in hun mond stoppen. Lego enz. Nooit gedaan ook

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ooo meid kijk uit! Het zal je maar gebeuren dat ze er een keer vanaf valt en geloof mij dat wil je echt niet meemaken. Mijn zoontje is met 2,5 ongeveer van de trap gevallen want ik was vergeten het hekje dicht te doen. In 1 woord: verschrikkelijk!! Mondje helemaal blauw en dik, 1 voortand een stuk uit zn tandvlees getrokken en naar achteren ( tot de helf van zn gehemelte zeg maar) geschoven. Het was echt vreselijk. Tand moest eruit getrokken worden door de kaakchirurg en ik huilde net zo hard mee. Dus kijk ajb uit

12. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik weet er wel één: uitslapen! dat doen die van ons echt niet! ;)

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zei laatst weglopen en heel hoog in het klimrek klimmen, dat doet ze niet :D:D Tot ze het tóch deed!

Tot voor kort had ze nog nooit heel hard boos 'Nee!!' geroepen, dus toen ze het wel deed, stond ik zo :$:D:$:D

Wat ze echt niet zou doen... Als ze in een groep kinderen is en er een regel is verteld, zou ze die nooit overtreden, zelfs niet als andere kinderen dat wel doen. Ze zou de andere kinderen vertellen dat het niet mag, maar zelf zou ze zich niet zo snel laten overtuigen om mee te doen!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een 'samengestelde maaltijd' eten als macaroni, nasi, chili.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh dat lijkt me iets voor mijn zoontje. Heeft ie van mij. ;)

Wat mijn zoon overigens wél doet, is snotjes uit zijn neus peuteren en aan van alles afvegen (vloer, tafel, en vanmorgen het bad) ;)

16. tulip

tulip Niet meer actief

het enige wat ik nu durf te garanderen wat ze nog nooit gedaan heeft en ik haar voorlopig ook nog niet zie doen is: slaan/schoppen agressief zijn tegen andere kindjes. Het is een pittig meisje maar meer verbaal, ze zit nu een paar weken op school en er zit een jongetje in de klas die dat wel doet, ik merk dat ze er erg van schrikt al krijgt ze maar een iniminiduwtje. En ik heb hem ook wel eens echt zien slaan op een kind, dan loopt ze meteen weg.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even over die traphekjes.. jullie weten toch wel dat traphekjes niet meer worden aangeraden na 2,5 jaar? Dit in verband met klimgevaar? De hekjes zijn laag genoeg om dan over heen te klimmen voor de gemiddelde 2,5 jarige en om die reden zijn traphekjes niet meer per definitie veilig. Wij hebben ze ook nog hoor en ik doe ze ook dicht als ze boven aan het spelen zijn (dochter is 2,5) maar ze weet dat ik of haar broer het hekje voor haar openmaakt als ze naar beneden wil.

Traphekjes kunnen dus ook gevaarlijker worden..

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel herkenbaar.. zo herkenbaar dat ik zelfs een beetje bang wordt dat zoon die onuitstaanbare wijsneus / weetal wordt op school.. maar gelukkig schijnt dat toch mee te vallen :D (ik weet ook van wie hij het heeft...en jullie ook hihihi :))

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik kan niets zo snel iets verzinnen wat ze nooit zullen doen.

De oudste is soms een heethoofd, met alle gevolgen van dien.
    De jongste is heul erug ondernemend. Die beukte toen die net 2 was gewoon ee traphekje open, die waren dus snel van de muur.
    De muur is net een schilderwerk. En al menig paperclip en kleine prulletjes uit de dvd speler kunnen peuteren haha.

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Iets op commando. Dus als ik bij de dokter ben en ze vragen kan hij al praten zeg ik ja dat kan hij ... maar vervolgens zegt uk niets alleen baby gebrabbel. ZUCHT

Deel Deze Pagina