Wij hebben geen traphekjes. Nooit gehad ook. Als ik boven bezig was dan zat ze in haar ledikant of lag ze erin te slapen. Als je geen hekjes hebt ben je (denk ik) veel alerter erop dat ze van de trap af kan vallen. En we hebben haar natuurlijk zo snel mogelijk geleerd hoe ze de trap op en af moet.
En wederom.. dit gaat op zolang je er één heb en be ware.. het gaat niet om de momenten dat je alert bent, het gaat om dat ENE moment dat je niet alert bent of het hekje NIET dicht gedaan hebt... Niets is een garantie
Volgens mij heeft het niet perse iets te maken met het aantal kinderen. Het gaat in de eerste plaats inderdaad om dat ene moment. En uiteraard speelt ook het soort huis/trap mee en hoe je kind is ('dat zou mijn kind nooit doen'). Mijn dochter is erg ondernemend (wegloper) en in haar enthousiasme ziet ze gevaren nog slechter in.
Had een aantal reacties niet gelezen, maar het aantal kinderen is ook van belang. Als ik 2 kleine kinderen had gehad dan had ik ze ook wel gehad denk ik.
Wat mijn kind nooit doet (heb een nogal rustig meisje hoor): -bij me weg lopen -iets opeten als ik gezegd heb dat ze moet wachten -uit bed klimmen, en nu met een groot bed er uit zichzelf uitkomen ?) -slaan of schoppen of lelijk doen tegen andere kindjes uit zichzelf -in kastjes neuzen -zelf naar buiten gaan -achter dieren aan zitten Maakt haar geen heilig boontje, er zijn nog tal van andere ondeugende dingen om te doen. Maar het is wel makkelijk.
Wij hebben 2 hele ontdeugende kids. erg ondernemend en doen een boel ontdeugende dingen... Mijn zoontje weet heel goed wat wel en niet mag maar ik durf niet te zeggen dat hij iets nooit zou doen, hij gaat graag zijn eigen gangetje zeg maar...maar als ik dan iets moet noemen.. - weglopen, hij hangt heel erg aan ons en blijft altijd netjes bij ons in de buurt. - Iets pakken zonder te vragen, hij komt het altijd vragen, heb hem er echt nog nooit op kunnen betrappen.. Maar, bij beide dingen, je weet nooit wat de dag morgen brengt! Mijn dochtertje durf ik over niks te zeggen dat ze dat nooit zou doen! Het is het aller aller liefste en vrolijkste meisje wat ik ken, maar oei oei..wat is ze ontdeugend! Die loopt gerust met een snoepje en een pakje drinken in het rond als je beneden komt als je de was heb opgehangen...en haar broer van 2,5 jaar ouder roept dan: mama, mag ik ook wat drinken?