Bij voorbaat, sorry voor de mensen die niet tegen viezigheid kunnen, dan vooral niet verder lezen Sinds een week of 3 heb ik ontzettend last van mijn darmen, mijn ontlasting bedoel ik dan. Dun, dik, kleine vlokjes, doorzichtig slijm, alles komt eruit bij mij en vaak wel 5 a10 keer op een dag!! Als ik het idee heb te moeten moet ik ook direct rennen anders ben ik te laat....... Ook veel winderigheid wat ik echt niet tegen kan houden, waarbij dan gewoon mijn onderbroek nat wordt en weer met dat doorzichtige slijm. Zo onderhand begin ik wanhopig te worden en weet ik ook niet wat ertegen te doen. De afspraak bij de ha is inmiddels gemaakt, en morgen kan ik daar terecht gelukkig. Ik loop met maandverband in om mijn kleren maar schoon en vooral droog te houden...... Maar herkent iemand dit? Mijn vriend roept al, misschien heb je wel een lintworm...... Nou dat wil ik dus helemaal niet horen en googelen, tja liever zo min mogelijk met dit soort dingen...... Ben erg benieuwd naar ervaringen!!
Ik heb de ziekte van Crohn (darmziekte) en heb bij een opvlamming ook altijd slijm bij ontlasting. Dit hoeft bij jou niet te betekenen dat je ook de ziekte van crohn hebt, maar kan wel op een ontsteking in je darm betekenen. Stinkt je ontlasting ook erger en heb je ook echt buikkramp erbij? Noteer goed je symptomen en bespreek dit met je HA. Sterkte.
ik heb een spastische darm en herken ook wel veel van jouw klachten. echter niet dat mijn onderbroek nat is e.d. Heb je ook last van je buik? Krampen? Na jarenlang met klachten gelopen te hebben van mijn spastische darm eindelijk medicijnen gekregen en wat een verademing. nog maar 2x op een dag naar de wc en gewone ontlasting. Het kan ook een parasiet zijn. daarop kunnen ze je testen via je ontlasting. beschrijf al je klachten duidelijk, dit is belangrijk voor de arts. Een vraagje die ook nog opkwam is of je toevallig aambeien hebt? dat zou eventueel de natte onderbroek deels kunnen verklaren.
Ik herken de klachten van uit mijn pubertijd, dat ik nogal last had van het prikkelbare darm syndroom. (spastische darmen). Ik had toen veel stress, ik weet niet of jij dat ook hebt? Het was een periode alleen, nu nooit meer last daarvan.
Als ik het zo doe inschatten (maar is lastig via een pc) zou ik in eerste instantie aan een darmontsteking of een spastische darm denken en niet meteen aan een lintworm.
Ik heb ook spastische darmen en herken wel een beetje van wat je schrijft. Heb er geen medicijnen voor, maar bij mij werkt het goed om bepaalde producten te laten staan. Denk aan koffie, pittige kruiden en gerechten,sinaasappelen en nog meer. Je kunt er eens op googlen welke dingen dat kunnen triggeren. Misschien herken je een aantal dingen en zodra je die mindert of helemaal schrapt kan je vrijwel direct verbetering merken. Stress verergert het ook.
Ik heb de ziekte van crohn en herken je klachten volledig. Zoals eerder hier gezegd wil dat niet betekenen dat je ook crohn hebt maar het klinkt wel als een ontsteking van de darm. Goed dat je naar de huisarts gaat, hopelijk geeft hij je wel een doorverwijzing naar een mdl arts en wordt er even bij je binnen gekeken. Een darmontsteking is iets heel anders dan prikkelbaar darm syndroom en als je een ontsteking verwaarloost doet dat niet veel goed. Sterkte!
Het ruikt idd errug sterk, met flinke krampen. Als ik kramp voel moet ik ook meteen rennen zeg maar....... Zo'n opvlamming kan dat ook 3 weken duren?
Even binnen kijken..... Bedoel je dan zo'n darmonderzoek waarbij ze met een slangetje naar binnen gaan?? . Ben niet echt een held met dat soort onderzoeken.........
Bij mij duurt de opvlamming nu al langer dan een jaar dus dat kan heel goed die drie weken. Ze gaan dan inderdaad met een slang met cameraatje bij je naar binnen om te kijken. Een endoscopie noemen ze het. Ik wilde er niets van weten en heb het maanden en maanden uitgesteld totdat ik echt niet meer anders kon en uiteindelijk dacht ik: heb ik me daar nou steeds zo druk om gemaakt??? Ik kreeg een roesje en heb er niets van gemerkt. Alleen de darmspoeling (spul drinken van tevoren) vond ik vervelend maar prima te overzien allemaal. Als je een serieuze darmontsteking laat doorwoekeren dan kun je last krijgen van veeeel ergere dingen.
Ik heb colitis ulcerosa. Het broertje van Crohn. En ook ik herken die klachten. Fijn dat je zo snel bij de huisarts terecht kan. Laat je niet afschepen hoor! Mijn huisarts heeft me 6 maanden door laten lopen. Er werd hier voorafgaand aan een scopie een ontlasting onderzoek en uitgebreid bloedonderzoek gedaan. De scopie is helemaal niet erg. Gewoon lekker slapen. Het zijn de voorbereidingen die het onderzoek vervelend maken. Heel veel succes en beterschap!
Ik zou eerst denken aan een darmbacterie die is gaan woekeren, dus dat er teveel in je darmen aanwezig is, waardoor er klachten komen. Gewoon even een ontlasting staal setje aanvragen bij de huisarts en die laten onderzoeken. Die andere onderzoeken doen ze echt niet zomaar, en zeker niet na 3 weken klachten. Beterschap!
Vanmorgen bij de ha geweest. Voor nu bloedprikken op onstekingswaarden en schildklier, omdat ik ook zo veel ben afgevallen. En hij heeft medicijnen gegeven om het tegen te gaan, mesalanine, dacht ik. Eerst dacht hij verstopping maar buik voelt gewoon soepel aan en borrelt lekker dus hij had niet het idee dat dat het was. Dames bedankt voor het meedenken! Hopenlijk ben ik er gauw vanaf!