Kosten voor school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RosaLynn, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn meisje gaat nog lang niet naar school maar mama is wat aan het rondkijken hoeveel een school nou eigenlijk kost.

Wat zijn jullie kwijt aan de kosten voor school?
    en is het een basisschool of middelbaar?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Basisschool: ouderbijdrage (ik geloof) 20 euro per jaar en verder eigenlijk alleen wat dingen aangeschaft voor op school (broodtrommel, gymschoenen en luizenzak).

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    15 of 25 euro per jaar ( je mag kiezen, hoog of laag bedrag betalen)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bosi wat apart... betaalt dan niet iedereen het lage bedrag?

Ouderbijdrage is vrijwillig, die ben je niet verplicht om te betalen.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is vrijwillig maar krijgt hier wel een herrinneringsbriefje als je niet betaald hebt. Hier is het 45 euro maar incl. Sintkadootje, schoolreisje, paasontbijt enz. Ze willen er wel naartoe dat wie de ouderbijdrage niet betaald, ook niet mee op schoolreis mag.

Hier moet je voor overblijven los betalen. Een andere school in de buurt blijft standaard hoger. Daar us de ouderbijdrage verplicht en stukken duurder.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    de school waar mijn dochter naar toe zal gaan heeft ouderbijdrage apart van het schoolreisje ed.
    Wie het schoolreisje niet betaalt mag sowieso niet mee...
    maar ik zal de ouderbijdrage wel betalen, ik vind dat ze er goede dingen voor doen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ouderbijdrage: 28,50
    Fruit:62,- hier krijgen ze fruit op school
    melk: 58,- dan krijgen ze melk bij het brood, anders water of thee.
    luizenzak: 2,50 (vervanging de 1ste keer krijg je hem)
    verder nog nodig: broodtrommel

Dochter is net op de basisschool begonnen, aan de middelbare zijn we gelukkig nog lang niet toe.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    50 euro is hier de ouderbijdrage

Schoolreis komt apart en inderdaad als je niet betaal kan je kind ook niet mee, maar als je kan aantonen dat je er geen geld voor heb kan je dat aangeven bij de directeur en krijg je vrijstelling en mag je kind ook gelukkig mee.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ouder bijdrage op mijn dochter haar school is 20 euro.
    kleuters gaan niet op schoolreis die hebben een speciale dag op school.
    ze zit nu sinds november op school maar heb nog geen rekening gehad, ze heeft wel verder overal gewoon aan mee kunnen doen en heeft ook een sinterklaas kado gehad.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ouderbijdrage is hier 30 euro, vind ik erg netjes. Daarnaast voor mijn oudste aangeschaft: rugzak, broodtrommel en drinkfles.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier ook schoolreisje apart van de ouderbijdrage
    en kindjes waarvan ouders niet de financien hebben voor schoolreisje gaan evengoed mee
    daar schijnt bij de gemeente ook een potje voor te zijn

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier 30 euro vanaf groep 3 en 25 euro voor kleuters ..Vanaf volgend jaar krijgen we het continu rooster , alle kindjes eten dan samen met de juf ( eigen lunchpakket meenemen) en gaan 5 dagen in de week van 8:30 tot 14;00 naar school ..Schoolreisje zit bij de bijdrage in ....

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ouderbijdrage is hier 20,-.
    Luizenzak 5,-.
    Daarnaast moeten we dit jaar 12,50 voor het schoolreisje betalen.
    Verder schaf je een tas, beker en evt brooddoos aan.

Er worden vaak foto's gemaakt en die kun je voor 2,50 op dvd krijgen.

Mijn zoontje blijft over en dat kost 1,50 per keer omdat hij vast overblijft. Als je incidenteel overblijft betaal je hier 2,50 per keer.

Al met al is de basisschool van de oudste vele malen voordeliger dan de psz van de jongste want daar betalen we 48,- per maand voor!

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier is de ouderbijdrage 40 euro per jaar, inclusief het schoolreisje.
    Dat is inderdaad vrijwillig, maar kan me niet voorstellen dat je het niet betaalt. Er worden gedurende het hele jaar allerlei leuke dingen voor georganiseerd, dat kost nou eenmaal geld.
    Daarnaast betaal ik apart voor het overblijven, 10 keer overblijven voor 15 euro.
    Hier wordt ook nog gespaard voor een goed doel, dit is geheel vrijwillig, dus als ik er aan denk geef ik geld mee op maandag.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons is het 45 euro, incl schoolreisje en sinterklaascadeau..
    Overblijven is 2 euro per keer, zelf eten en drinken meenemen. Die 2 euro is voor een uur of 1.15 opletten (vanaf groep 5 kortere pauze).
    Melk/fruitmelk kun je via school kopen, maar geen idee hoeveel..

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier is de ouderbijdrage 50€ (duur als ik het hier zo lees)
    Je wordt wel stevig aangemaand om het te betalen OF anders in ieder geval te melden dat je het niet kunt betalen.

Ouderbijdrage bij ons is hoger dan gemiddeld zie ik maar ze gaan ook 1 middag extra per week naar school zodat ze nog genoeg lesuren overhouden ondanks alle extra uitjes.
    Sinds september is er 2x kinderboerderijles geweest, zijn ze naar de dierentuin geweest en een middag voorstelling en les in het theater.
    Dus het is niet alsof de school er echt rijker van word wat dat betreft.

En verder hier inderdaad 14€ voor 2 weken overblijven.
    Rugtas, broodtrommel kun je zo gek maken als je zelf wil.
    Schoolmelk doen wij niet aan.. Wij zijn van het vaste ritme en geheid dat we er elke vakantie weer niet aan denken dat de eerste dagen na de vakantie er geen Schoolmelk is. Dus kopen zelf gewoon van die kleine pakjes Campina.

Duurste hier is dat ze ineens allerlei gaten en vlekken in dr kleren heeft vrees ik... :D

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij betalen 10 euro. Is exl schoolreisje ( kleuters gaan nog niet)straks en werkweek groep 8. Voor de rest is alles er bij inbegrepen.

18. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier 47.50 en daar zit schoolreis, pasen, kerst, sint en alles bij in.
    Betaal je niet dan mag je kind niet mee doen eraan.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Geen idee

Ik betaal gewoon het hoge bedrag. Dan kan een school meer leuke dingen doen. En 25 euro vind ik echt niet veel.

20. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    vindt het nog wel redelijke bedragen per jaar, tussen de 20 en 50 euro, incl. en excl.

als je nagaat, wij betalen nu alleen al aan de peuterspeelzaal, 65.92 euro per maand !!!! bijna 800 euro per jaar !!!!

Deel Deze Pagina