Peuter lijkt bang om op het potje te plassen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roderoosjes, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Hallo allemaal,

Mijn jongste dochter van bijna 3 lijkt bang om op het potje te plassen. Ze gaat er wel graag en geregeld op zitten maar er komt zelden een plas. Ze kan haar plas wel goed ophouden.
    Gisteren had ze geen luier aan en zag ik haar dralen. Dus gelijk op het potje gezet. Daar kwam een grote plas. Wij helemaal blij maar niet overdreven. Ze kan nogal snel schrikken van teveel enthousiasme.

Maar toen durfde ze niet meer van het potje af. Ze begon bijna te huilen als we haar er vanaf probeerden te halen. Uiteindelijk is het met veel rust gelukt maar denk dat ze zeker wel een kwartier heeft gezeten na het plassen. We hebben haar na het plassen beloond met een sticker.

Maar vanmorgen heeft ze in haar broek geplast omdat ze niet meer op het potje durft te plassen.

Heeft iemand tips?
    Voor de tv op het potje zetten of met een boekje werkt wel, ze kan zo een hele tijd zitten, maar er komt dan geen plas.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Zou het kunnen dat ze bang is om iets van haar los te laten?
    In een luier zie je de plas niet echt. Nu wel en je moet het bewust laten gaan. Dat kan heel spannend zijn.
    Gaat ze met jou mee naar de wc?
    Lees je boekjes over plassen op de pot of wc? En spelen jullie dat poppen of knuffels ook moeten plassen?
    Maar er een ontspannen en leuk iets van. Zelf moet ze gaan durven en ervaren dat er met haar niks ergs gebeurd als ze de plas laat gaan.

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank je wel voor de reactie.
    We hebben inderdaad boekjes over zindelijkheid en 1 daarvan is ook echt haar favoriet. Ze gaat geregeld mee en ook als ze heeft geplast op het potje brengen we het samen weg en zegt ze haar plas ook gedag. We zijn ongeveer een jaar geleden heel kalm aan begonnen, haar zus was met 2,5 volledig zindelijk.

De plaspop gaat mee in bad en wordt veel op het potje gezet.

We hebben ook geen haast bij het zindelijk worden, het komt vanzelf. Ik vind het alleen zo sneu dat ze bang lijkt te zijn.

15963559552601248199290524969266.jpg

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    En op de wc? Ik vind potjes altijd zulke ondingen:|

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Gewoon naar de wc? Wij hebben nooit potjes gebruikt, vond dat maar vies.

Ik heb samen met zoon een brilverkleiner uitgezocht

Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Toilet heeft ze nog niet op geplast maar wel vaak op gezeten. Ik ga dat wat meer proberen te stimuleren.

Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina