Mijn kind is '78 maanden'?!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boommm, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik kwam deze net tegen 😂

Bijgevoegde bestanden:

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het altijd zo knap dat mensen dat kunnen onthouden. Van mijn neefje kon ik het in weken tot een week of 6 onthouden, daarna raakte ik het kwijt en zei ik het in maanden. In maanden kon ik het tot nu onthouden, maar dat is ook omdat 16 maanden bijvoorbeeld net iets meer zegt dan 1 jaar. Omdat er bij 1 jaar nogal een enorm verschil in ontwikkeling zit tussen net 1 jaar geworden of al bijna 2. Maar hij is nu 1,5 en ik weet niet of ik vanaf volgende maand verder ga met 19 maanden of dat ik gewoon van "ruim 1,5" naar "bijna 2" ga. Dat zie ik wel...
    Maar inderdaad, iets als een baby van 28 weken oud of een peuter van 39 maanden, dan moet ik gaan rekenen. Vind het een prestatie als mensen dat weten van hun kind :p

Andersom heb ik het ook bij mijn zwangerschap nu trouwens. Ik tel zelf in weken. Van de week vroeg iemand me hoeveel maanden zwanger ik ben. Eh, even rekenen...

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ja ik verbaasde mij daar ook altijd zo over, ik heb het wel tot anderhalf gedaan geloof ik.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Heb maar een kind, maar ik zeg niet dat mijn dochter momenteel 41 maanden is. Wat een onzin. Ik heb het nooit begrepen dat mensen dat doen. Zie het al op een verjaardagskaart staan 'Hoera, 36 maanden'. Moet je dan ook 36 kaarsjes op de taart zetten?

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Kost mij veelste veel rekenwerk.
    Ik zeg nu gewoon dat hij in oktober 2 is geworden, straks zal dat zijn bijna 2,5 enz.

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook 1 kind maar na zijn eerste verjaardag heb ik de maanden nooit meer er aan geplakt. Snap ik ook nooit zo.
    Wel zeg ik nu al een tijdje dat mijn zoontje 2,5 is. Is qua ontwikkeling toch een verschil met 2 of 3.
    Maar de maanden er nu nog bij vind ik onzin en veel te lastig uitrekenen.

Daardoor vraag ik mij dan af, wanneer stopt men met de toevoeging van dat halve jaar?
    Dat ik onlangs 32,5 ben geworden zal in ieder geval niemand kunnen interesseren. :p

7. McDsee

McDsee Niet meer actief

Oeps heb net m´n dvd kaft uitgeprint met de tekst ´Kijk mee en geniet van zijn eerste 25 levensmaanden.´

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wanneer dat verschil in ontwikkeling wegvalt denk ik? Tussen 2 en 3 zit nog best een verschil dus enkel "mijn kind is 2 jaar" zeggen zegt nog niet zoveel. Tussen 3 en 4 heb je dat verschil ook nog wel dus 3,5 zou ik nog wel zeggen denk ik. Maar tussen 4 en 5 wordt dat al heel klein dus 4,5 zeggen heeft niet zoveel meerwaarde meer.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat vraag ik me ook altijd af. Vanaf 1 jaar gewoon de leeftijd als 1, 1,5 en 2 etc. Ik onthoud dat niet eens.
    Op het forum vind ik het vaak wel vervelend als je dan leest hoeveel maanden. Moet dan vaak gaan rekenen hoe oud dat dan eigenlijk is.

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ja hier zat ik gevoelsmatig ook al aan te denken. De mate van verschil in ontwikkeling neemt dan natuurlijk steeds meer af en dan is die specifieke aanduiding niet relevant meer.

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik zeg sinds mei dat Norah 1,5 is. Haha dat zeg ik nu nog steeds :D.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee, hier spreekt iedereen vanaf een jaar gewoon in jaren. Of in zoveel jaar en zoveel maanden.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    snap ik ook nooit wat van. tot 2 maanden tel ik in weken en daarna tot een jaar in maanden.

word ook altijd zo kriegelig van uitspraken als: "WE zijn zwanger, WE gaan bevallen" . brrrrrr:D

niks WE gaan bevallen, JIJ gaat bevallen. JIJ bent zwanger en niet allebei;)

14. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Mag ik vragen waarom?
    Ben ook wel benieuwd, zijn eerste 2 levensjaren is toch hetzelfde? Niet aanvallend bedoeld hoor, ben oprecht benieuwd :)

15. misa

misa Niet meer actief

Maar dan nog is 2,5 of bijna 2,5 of ruim 2,5 of bijna 3 ook prima.

Maar iets zeggen als 2 jaar en drie maanden vind ik nog niet zo gek eigenlijk.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje hier is 35 maanden! Nu kan ik dat onthouden want hij wordt volgende maand 3 jaar. Als je me in de zomer vroeg hoeveel maanden hij was zou er toch een stilte vallen omdat ik dan moest rekenen en checken :p

Tot 1 jaar reken ik in maanden. Vanaf dan zeg ik 1 jaar, bijna anderhalf jaar, anderhalf jaar, 2 jaar, 3jaar

Dat rekenen in maanden pffft. Dan lees ik al niet meer verder. Ben hier om te chillen, niet om te rekenen.

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zoals jij het doet ☺️

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik tel tot ongeveer 1,5 in maanden. Daarna tot een jaar of 4 in halve jaren. (met bijvoeging van bijna en ruim.) vanaf school meestal in jaren, maar zelf zegt mijn zoon weleens 6,5.

19. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ja serieus dat bedenk ik me nu ook. lol
    en echt nog opgezocht of levensmaand wel een woord is aangezien ik alleen levensjaar ken. Pff laten we het er maar op gooien dat ik al sinds gisterochtend bezig ben om überhaupt een dvd gebrand te krijgen en ik gewoon op ben omdat het niet lukt. Volgende film wordt in jaren!

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Ik tel ook zo

Deel Deze Pagina