Vaak zie je staan 'mijn baby van 18mnd' Zeggen dat je een baby hebt van 1,5jaar klinkt een beetje raar namelijk..
Daarom zeg ik altijd dat ik een dreumes heb van 14 mnd En tegen mensen zonder kinderen een kind van 1. Baby is hij al een tijd niet meer....
Ik heb net in een tijdschrift gelezen dat het in maanden tellen bij kinderen die ouder zijn dan 2 jaar een teken kan zijn van overbescherming. Het blijkt dat dit duidt op het niet kunnen loslaten van de babytijd of zoiets.
Denk ik ook. Ik zeg dan nu tegen mensen met kinderen een dreumes van 15 maanden. Tot 1 jaar was het een baby. Nu een dreumes. Vanaf 2 een peuter. Tegen mensen zonder kinderen zeg ik net 1 of bijna 1,5. Ik vind iemand die zegt mijn kind is 18 maanden niet raar klinken maar vanaf 22-24 maanden ineens wel. Puur gevoelsmatig. Gek eigenlijk, want voor ik een kind had vond ik maanden benoemen sowieso raar...
ik tel altijd in leeftijd baby 1,2,3,4,5,6,7,8, weken 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 maanden 1 jaar 1,5 jaar 2 jaar 2,5 jaar enz enz
Sommige vragen hoe oud dochter is. Dan zeg ik 11 weken. Kijken ze mij glazig aan. 2,5 maand. Oooooooh. Sterker nog. Ze is nu 3 maand. Geen idee of dat nou 12 weken, 13 of 14 is. Sta ik daar. Ze is 25 sept geboren. Nu is het 30 dec. Dus dat is oktober, november, december. Ah 3 maanden...