En alleenstaand zijn of een partner hebben die werken? Zoja hoe doen jullie het allemaal? Wat vinden jullie de voordelen en wat juist de nadelen? Ik wil hier overigens geen discussie starten over wel of niet fulltime werken. Ik werk nu parttime maar ik red het qua tijd niet om op tijd op mijn werk te zijn ivm vso die pas om half 8 open gaat ( ik moet 8 uur beginnen) Nu heb ik een fulltime baan aangeboden gekregen van half 9 tot 5. Maar ik twijfel enorm. Kan ik het wel aan? Icm de kinderen etc ga ik me schuldig voelen of juist helemaal niet Edit de reden waarom ik alleenstaand en beide vraag is omdat ik een relatie heb nu en nog niet samen wonen maar dit volgend jaar wellicht wel op de planning staat.
Ik werk praktisch fulltime, maar wel over twee banen. Mijn reguliere baan is 3 dagen per week en daarnaast nog tussen de 10-15 uur in avonden/weekenden een soort bijbaan. Ik voel me absoluut niet schuldig naar mijn dochter toe. Ze gaat een dag in de week naar opa en oma en een dag naar de opvang. De rest van de week is of papa of ikzelf thuis. Als ik bijvoorbeeld s avonds werk, is papa thuis. Papa werkt in dit geval vier dagen. Het zou voor mij wel anders zijn als ik haar vier dagen per week weg zou moeten brengen bijvoorbeeld..
Ik werk vier volle dagen en mijn man vijf. Helaas niet de mogelijkheid om minder te werken anders deed ik het direct. Mijn zoon van 2,5 jaar gaat drie dagen naar het KDV, een dag naar oma en een dag ben ik thuis. Ik vind het vaak erg intensief omdat ik op mijn enige vrije dag alleen leuke dingen met mijn zoon wil doen en dan de weekenden moet het huishouden gedaan worden. Ik volg ook nog een thuisstudie ernaast dus ik vind het vaak wat veel.
Ja maar ik heb verder een best vrije baan. Als ik klaar ben om 14u en verder geen verplichtingen meer heb, mag ik naar huis en werk ik savonds nog wat. Ook heb ik 14 weken vantie per jaar. Maakt een hoop goed Verder werkt mijn man maar 2.5 dag. Oma komt een dag aan huis en verder gaan de kids naar kdv. Als de oudste straks naar de basisschool gaat kan ik waarschijnlijk wel iets later beginnen op mijn werk zodat ik haar elke dag weg kan brengen. Bespaar ik mijn man een hoop gedoe om met 3 kleintjes om 8u de deur uit te gaan. Heb een poetshulp en dat scheelt ook enorm. Zijn op t moment aan t proberen rond te komen van minder zodat mijn man miss volledig thuis kan zitten met de kids. Ik voel me dan toch het fijnst op mn werk als ik weet dat dr kids lekker thuis zijn Edit: als ik een baan had van 8 tot 5 voor 5 dagen per week en maar 5 weken vakantie per jaar zou ik dat niet snel fulltime doen als de kids nog jong zijn. Dan mis ik te veel vind ik.
Ah ja dat scheelt enorm inderdaad! Mijn vriend werkt onregelmatig en het hele jaar door hij heeft geen vaste vrije dagen/tijden. Maar werkt ook 40 uur en soms meer.
Hoe groot is het probleem dat jij er niet om 8 uur bent?? Loop je de kans ontslagen te worden...kun je niet met je werkgever om de tafel?
Heb je plannen waar de kids naartoe kunnen als jij werkt? En de schoolvakanties? Werk je dichtbij? Half 9 beginnen zou je wellicht nog om 8.15 je kids kunnen afzetten? Ik vind dat als je de baan leuk lijkt, een kans moet wagen Zeker als de kids naar school gaan is het ook fijn om iets voor jezelf te hebben. En wat tuc zegt; wellicht kun je in overleg bijv een kwartiertje later beginnen?
Euh 3x te laat is ontslag. En nee ik heb al om tafel gezeten er is helaas geen andere mogelijkheid anders had ik dat natuurlijk allang gedaan
Ja kdv en vso en bso. Dat gaan ze nu ook op de dagen dat ik werk. Maar nu red ik het net aan ik kom echt elke keer net op tijd aan ( 1 minuut voor 8 zeg maar ) en het is nu "rustig" op de weg maar als het straks drukker wordt ga ik dat gewoon echt niet redden.
Niet fulltime, wel 32uur en begin aan een avondopleiding (een avond per week) vanaf januari voor mijn werk. Dan kom ik toch aan bijna fulltime. Mijn vriend werkt ook 32 uur. Hoe het zou moeten als we beiden fulltime zouden werken is mij een raadsel. Voor het huishouden heb ik dan een schoonmaakster, maar dingen als zwemles zijn dan simpelweg onmogelijk.
Dan zou ik voor de andere baan gaan waar je om half 9 kunt beginnen. Ik begin ook om 8 uur met werken, maar heb een vriend die pas om 9uur begint. Is er geen mogelijkheid voor vso die vroeger begint? Of wellicht een oppas aan huis voor die uren? (al is dat ook erg duur)
Ow oepsie...ja dat is een probleem ja. Kijk ik zal eerlijk zijn. Ik zou niet fulltime willen werken maar als ik in jouw situatie zat (alleenstaand en met grote kans op ontslag) zou ik het toch zeker aannemen. En ondertussen verder kijken naar parttime banen die met jullie tijden wel mogelijk zijn. Is er ook geen vso die om 7 uur begint? Of kun je hem niet voor de vso bij een gastouder brengen?
Nee ik heb 2 opties of vso via school die gaat om half 8 open. Of een vso met bso en die gaat ook half 8 open. Andere vso kan niet want die hebben geen contracten met school ofzo
Ik werk 34 uur, maar in 4 dagen. Vriend meer dan fulltime. Hij werkt 's nachts en is nog niet thuis als ik weg moet. Ik kan ook niet te laat komen, ben doktersassistente, zit alleen en HAP sluit stipt 8 uur, dan kan ik niet te laat zijn. JE moet wel te bereiken zijn als huisarts. Vriend is vrij op maandag, ik op woensdag. Dat scheelt al 2 dagen opvang gelukkig. 2 dagen kdv en 1 dag oma. Wat ik het zwaarste vind is dat het doordeweeks veel op mij neerkomt. Ik kom op di, do en vrij met Dafne thuis en dan slaapt vriend, die staat om 22 uur of 21 uur op en moet meteen weg. Zwaar is ook dat ik al om 7.05 uur in de auto zit. Ik heb half uur reistijd en moet dus echt op tijd zijn. Is dus vroeg opstaan. Ik heb mazzel dat mijn sm met pensioen is tegen de tijd dat Dafne naar school gaat. Dan zit ik niet met vso. Ow, en zwaar vind ik ook dat het thuiskomen is en dan nog maar een uurtje heb met Dafne, hooguit 1,5. Ze ligt al vroeg in bed. Een dag minder werken kost me 300 euro netto, dus dat is echt veel geld. Dus we houden het zoals het is
Ja voor die optie ben ik eerst gegaan maar helaas is er geen gastouder in de buurt die daar plek voor heeft. ( ben al 3 mnd bezig met regelen van opvang icm werk haha )
En hoeveel kids heb je? Vanaf 3 loont zeer de moeite om een gastouder aan huis te hebben voor alle uren dat jij er niet bent
Wat kost vso en bso? Bijna 7e per uur toch? Gastouder aan huis 15e per uur dus dat loont echt met 3 kids. Met 2 kids komt t dan bijna op t zelfde neer. Duurder maar als t jou veel stress scheelt miss overwegen waard? Je kunt altijd contact opnemen met gastouderbureau