Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Productiehuis Eyeworks, het bedrijf van Reinout Oerlemans, gaat voor RTL 4 het nieuwe programma 'Mijn kind is te dik' produceren. Oerlemans spreekt van 'een nieuw groot project'. "Het is vanaf januari te zien bij RTL 4 en gekoppeld aan internet en social media als Hyves en Twitter. Via die verschillende platforms binden we de strijd aan tegen zwaarlijvigheid onder kinderen", zegt hij in De Telegraaf.

Oerlemans hoopt dit jaar 225 miljoen euro omzet te behalen met Eyeworks. Hij heeft investeringsbank Goldman Sachs benaderd om internationaal verder te groeien. "We zijn in gesprek met voor ons nieuwe markten, zoals Frankrijk, Rusland en Polen. Tegelijkertijd willen we uitbreiden in de landen waar we al actief zijn, bijvoorbeeld Denemarken en Engeland."
    Over de precieze invulling van het nieuwe tv-programma doet Oerlemans geen uitspraken.
    © Mediacourant.nl

Oerlemans produceert

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik vind het harstikke sneu voor die kinderen die te dik zijn, maar je ziet in de voorstukkjes wat voor eten ze voorgeschoteld krijgen :$, met grote vieze klodder maye enz...Yak!
    Dan vind ik het niet zo vreemd dat ze te dik zijn...

3. adi

adi Niet meer actief

Ik ga het ook kijken, heb 1 voorstukje gezien, en inderdaad wat voor voedingspatroon die kinderen aangeleerd hebben gekregen :(

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Kan beter als titel hebben...

Mijn kind is te dik dankzij ons

Ben van mening dat de meeste kinderen te dik zijn, omdat ze nu eenmaal een slecht voorbeeld hebben qua eetgedrag.
    Zelf heb ik ook zon oom, die maakt zn kids belachelijk dat ze veel snoepen, en zelf duikt ie na t avondeten gelijk in de snoeppot.
    Alleen tot tegenstelling tot paps, zijn de kids wel slank;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb er nog niets van gezien, maar vind het wel erg goed. Ik weet dat er ook kampen zijn/waren (wegbezuinigd staat me iets van bij?) voor kinderen met overgewicht en dat was héél zinvol. Voor hun voedingspatroon, maar vooral ook voor hun zelfvertrouwen.

Als ik er erg in heb, ga ik het dan ook zéker kijken.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dit was het eerste wat mijn man en ik tegen elkaar zeiden toen we het spotje zagen.

uiteraard zijn er uitzonderingen, maar die ff daar gelaten.

Ik vind het eigenlijk wel heel goed dat hij dit onder de aandacht brengt.
    Ga het ook zeker kijken.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tuurlijk zijn er uitzonderingen en ik vind ook dat het onder de aandacht gebracht mag worden.
    Wie weet schud het andere ouders wakker, om het roer om te gooien.

Zeg overigens ook niet dat die ouders het bewust ''verkeerd'' doen. Zien w.s niet in dat de oorzaak gewoon thuis ligt.
    Net zoals die docu laatst. Van die 19jarige die 300kg woog ofzo?

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Het komt vanavond op RTL4 om 20:30
    En ik ga ook zeker kijken

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik denk dat de ouders ook niet beter weten. Of nou ja, ze weten het wel, maar ze doen het niet en denken niet na over de gevolgen van overgewicht.

Zoals @Zogelukkig mij in een andere topic vanochtend op het hart drukte:
    Goed voorbeeld, doet goed volgen.

En zo is het wel!

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat is een goede! :D

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    precies....hoe vaak hoor je ook niet; ja maar, hij/zij word zo boos als ie niks krijgt. Is natuurlijk ook lastig om daar door heen te prikken...

Geloof me, ik heb ook zon kind thuis;)

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hihi, hebben we die niet allemaal. Zelfs die kleine van mij (17mnd) weet al zo te 'manipuleren'. Een gezond alternatief komt denk ik niet bij de ouders op.

Ik mag dus ook aannemen dat juist de ouders ook les krijgen in gezonde keuzes maken.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik vind het echt afschuwelijk om te zien dat die ouders niet eerder aan hun frituurhoofd krabben. Nu moeten die kinderen een lange lijdensweg ondergaan om weer op een beetje een fatsoenlijk gewicht te komen en een deel van de schade is toch al geleden.

Echt je reinste kindermishandeling vind ik het.

14. adi

adi Niet meer actief

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    hahaha....hoe kom je erop!

16. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Vind het zo zielig voor die kids op tv.....Maar ik ga het vanavond wel kijken...Uit nieuwsgierigheid.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb er ook een voorstukje van gezien en ik vind het dus echt van de zotte dat zulke programma's worden gemaakt. Lang leve de uitbuiting! Die arme arme kinderen. Hoe denk je gvd dat ze zo dik zijn geworden?! Echt niet omdat die ouders elke avond lekker groente voor ze koken en ze een gezond eetpatroon aanleren. En dan komen die kinderen met al hun onzekerheden en alle mooi bij elkaar gemonteerde "vreet-beelden" op tv. Die ouders moeten ze helemaal een schop onder hun ongetwijfeld ook dikke reet verkopen. Zijn die lui van de pot gerukt ofzo, eerst hun kind lekker vetmesten en vervolgens een potje gaan zitten janken on national television dat ze te dik zijn. Sukkels! :x.

Zoals jullie vast wel begrijpen ga ik het dus echt niet kijken....;)

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vinf t goed dat die ouders en kids hulp krijgen bij eetpatroon, maar waarom op tv?? Tis al moeilijk zat voor die kids.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mermaid, jij zegt 't, ik denk 't.

Het kan aan mij liggen maar ik vind het werkelijk schandalig dat tv vermaak tegenwoordig over de rug van kinderen gaat.

Ik heb het daarbij niet over hoe schandalig het is dat ouders het zo ver laten komen (hoewel ik betwijfel of ze zelf ook beter weten) maar echt... dat mensen hier naar willen kijken...

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou idd, ze weten van gekkigheid niet meer wat voor programma's ze moeten maken. Kan er nou echt alleen maar gescoord worden met programma's over andermans leed? En dit zijn nog wel kinderen, dubbel zo erg als je het mij vraagt.

Deel Deze Pagina