Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ik volg de discussie niet hoor, maar ik vind dit echt een onnozel programma. Eerst je kind een volkomen verkeerd voedingspatroon aanleren en hem vervolgens voor heel Nederland te kijk zetten.
    Ze zouden die ouders aan moeten pakken. Want je kind van goede voeding voorzien is toch een plicht die je als ouders hebt?

Ik heb toevallig laatst op het werk een aflevering gezien. Er werd een jongetje gefilmd wiens ouders een cafetaria hadden. Nou, ze hadden zijn zusje ook wel gelijk mee mogen nemen in het dieet programma. Die ging al aardig dezelfde kant op.
    Gemak dient de mens. Het eerst uit de klauwen laten lopen en vervolgens klagen dat je kind zo dik is.

2. matje

matje Niet meer actief

hey meiden!!

soryy, het mijn volgens mij mijn ractie waardoor het een beetje off topic ging, dat was zekker zeker niet mijn bedoeling.
    het was eigenlijk om aan te geven dat die kinderen veel te dik zijn en dat ik de manier waarop ze dat worden niet vind kunnen. maar goed dat is mijn mening
    sorry nogmaals en zal me aan het topic houden:D

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zover ik weet wordt het inderdaad ook wateriger - net wat pluk al zei.. misschien een vraagje voor het bv-deel? Op zich wel interessant natuurlijk...
    Maar dat is ook de reden dat je bij heel warm weer, je kindje geen extra water hoeft te geven, maar gewoon extra kan aanleggen om voldoende vocht binnen te laten krijgen - het past zich aan en wordt wateriger...

4. Ja maar ik vind sowieso dat je een babytje van een paar maanden niet kan vergelijken met zulke kinders..

Mijn meissie is ook altijd al behoorlijk zwaar geweest en eet gewoon goed en veel, vaak commentaar maar is makkelijk praten.
    Maar ze eet gewoon gevarieerd en gezond!

Dit is anders, zijn ouders die kinderen volproppen met frituurvoedsel en blikjes red-bull..

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tenzij je maatstreepjes en calorieentabellen op je borsten hebt staan, kun je nooit weten hoeveel je kindje drinkt en wat het aan voeding binnen krijgt.

Je voeding is afgestemd op de behoefte van je kindje, is bijvoorbeeld rijk aan bepaalde stoffen in het allereerste begin, wateriger bij hitte etc. Dat is precies waarom bv op verzoek werkt en niet op schema. Sorry, dit is inderdaad offtopic, maar laten we vooral geen misverstanden de wereld in helpen.

Zie ook Development: Mother's milk: A rich opportunity : Nature : Nature Publishing Group

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed... laten we de discussie even voor wat ie is!

Wie kijkt er mee vanavond? :D

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    jaja, ik ga vanavond weer kijken.
    zat er vandaag nog aan te denken dat ik het ook best zielig vind voor die kindjes dat ze op deze manier op tv komen.

die ouders zien toch zelf dat de kinderen te dik zijn, ga naar een dietiste of wat dan ook, maar ik zou dit niet snel op tv proberen op te lossen, voor mezelf ok maar niet voor de kindjes.

onze monden zullen vanavond wel weer openvallen van verbazing ben ik bang.

groetjes joyce

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik ga toch ook weer kijken. Wil wel weten hoe het met de kinderen gaat. Die ouders kunnen in mijn ogen weinig goed doen, kan ik er niks aan doen.

9. MamaMarije

Ja idd, ben ook weer heeeeul benieuwd...
    Zeker zielig voor de kids om zo 'on display' te komen, lijkt me niet nodig om tot een oplossing te komen ;)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kijk ook weer! Ben erg benieuwd :D

11. MamaMarije

fijn als je zegt over je kind: ja maar HIJ moet het zich ook realiseren dat het op de lange termijn slecht is, WIJ weten het wel...

ummm... het principe van een kind is toch juist dat het aan de korte termijn denkt, ipv aan de lange termijn? Daar ben je als ouders toch voor om dat in goede banen te leiden?

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ga ook kiek'n

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik kan niet kijken want mn vriend wil het niet zien.
    Maar toen ik het voorstukje zag irriteerde ik me meteen al rot aan dat hoofd van die moeder....Damn!!
    En dan die ene vader die wegliep ofzo...Die ouders hebben echt een realitycheck nodig

14. Que

Que Niet meer actief

Goedenavond meiden!!

Wat is dat nou, uit het bovenste kastje ach nee het gaat om de lades!!! Sorry wil je nou dat het beter gaat met je kind of wil je alles zelf graag opvreten:$:$

15. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    öok een mooie uitspraak,"we hebben geen snoepla", de consulente is de deur uit en met zijn drieen duiken ze de lade in,en daar ligt toch aardig wat.
    hoezo dan val je door de mand, of beter gezegd door je snoepla.

(zie ik ook nog ff in het voorstukje dat er een bord friet voorbij komt,mmmm zit nu twee weken aan de Cambridge dus ik hunker naar friet.....)

groetjes joyce

ff offtopis, zie helaas dat stacey rookhuizen ook weer meedoet aan de xfactor, jammer...

16. MamaMarije

Ja, idd! En zeggen: 'nee we hebben geen snoepla.... '(braaf braaf), maar vervolgens wel een vuilniszak vol kunnen maken met troep ;)

17. MamaMarije

hihi @ joyce: tegelijk ;)! wij begrijpen elkaar...

@ Stacey Rookhuizen: ..... mmm wellicht maar geen xfactor voor mij dit jaar, vind haar zooo irritant!

18. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    tss.. je zal zo'n moeder hebben... nee het gaat alleen om de la :S:S ehhh welke planeet woond zij??

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Shit eerste deel gemist, schoonmoeders belde :S

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Die mensen zijn gewoon DOM dan lieg je jezelf voor....;)

Offtopic: Stacy aan de ene kant jammer dat ze weer in de jury zit, want zij praat zooo irritant, aan de andere kant goed, want ze heeft er wel verstand van. Als ze maar niet weer gaat geilen op jonge jongens....;);)

Deel Deze Pagina