How!!! Ik bedoelde het niet negatief, maar ze laten hun kinderen maar vreten wat ze willen. En als ik dan kijk naar de ouders van de kinderen in dit programma zit er wel in ieder gezin een pa of ma die hetzelfde probleem heeft. En die ouder is dus degene die zegt geen nee. Ik heb zelf ook zeker geen maatje 38 (had ik die maar ) heb maat 44 dus ook niet slank hihihihii maar doe mijn best om het eraf te krijgen. NOGMAALS BEDOELDE HET NIET ZO NEGATIEF
Nou hier een enorm tijdrovende peuter in een 'ik wil niet alleen spelen' fase en zelfs hier lukt dat... Dus ja, moeder is ERG lui!
ja! haha. koken is een belangrijk onderdeel van je dag?! Met of zonder kleine kids. En ik sus ze ook wel eens met een koekje hoor, maar dit slaat alles :S
Gelukkig zegt die dietiste wel waar het op staat, dat is een duidelijke tante! En idd, het goede voorbeeld van een gezonde levensstijl, voldoende beweging e.d. is erg belangrijk en voor jezelf ook goed! Plus, er is een verschil tussen 'niet maatje 38 hebben' en gewoon echt obesitas hebben, toch?
Hihi bedoelde het ook niet boos hoor, en het was meer algemeen. Snap je punt ook wel hoor, het is beeld wat je ziet op tv, en daar word een conclussie uit gehaald dat iedere ouder dik is, als het kind dik is. Maar dat dus niet waar is Nou ja kom denk ik ingewikkeld over, maar jullie snappen me wel, dnek ik
juist, kinderen slokken veel tijd van je op, of je nu werkt of niet dat is nu eenmaal zo. maar ze werkt dus niet en de kindjes zijn naar school. dan kan ze toch ff lekker boodschapjes doen en lekker gezond eten op tafel zetten. desnoods haal je een paar zakken diepvries groente, doen wij ook, wordt ook lekker gegeten en altijd nog beter dan frituur. maar goed eerlijk is eerlijk, vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk roepen. joyce
maar valt dit dan niet onder lichamelijke mishandeling mijn colega haar zoontje staat onder videocamera zicht omdat ie ook zo ontzettend dik is maar dan zie ik m hier in de supermarkt lopen met zakken chips en plakken chocolade tja en daar staat de camera niet
is ook zo, de beste stuurlui staan aan wal, maar in zekere zin vraag je ook om wat kritiek als je aan zo'n programma meedoet. Je hoeft er tenslotte niet de media-aandacht aan te geven zoals dat nu gebeurt. Gewoon via je huisarts naar een dietist, sportschool/sportvereniging en gezond verstand, kom je een heel eind! Het geeft mij altijd wel weer een reality-check, zo'n programma! Zo wil ik het dus niet Trouwens, weet iemand dat: vanaf welke leeftijd geldt dat je kind 1u per dag intensief moet bewegen? Vanaf basisschoolleeftijd ofzo? Ik bedoel... om nou met mijn dreumesje 1 uur te gaan wandelen.... die kleine pootjes, ach gosss
al met al, blijf het echt sneu vinden voor die kindjes. dat meisje, zou als ouder nu ook echt bang worden dat ze of dadelijk nog dikker wordt of dat ze juist anorexia gaat ontwikkelen. verschrikkelijk voor dat meisje, echt!
Dat vraag ik me ook af Marije! Haha ja aagh arm kind heeft dan helemaal versleten beentjes Maar ik probeer wel elke dag even een stukje te lopen met hem of iig naar buiten te gaan. Ik vind dat voor zowel hem, als voor mij gezond! Ik ben zoals ik al eerder gezegd heb, heeel erg bang dat mijn zoontje later ook te dik wordt. Helaas zit het bij mn schoonfam in de fam. Mijn sm was bijna morbide obesitas en mn vriend is ook te zwaar Dus, ook al is hij nog klein, let ik extra goed op zijn voeding en wil ik niet al te veel laten wennen aan zoetigheid.
@MamaMarije, volgens mij komt een peuter zeker aan een uur per dag... Ik heb er nog geen 1 gezien in ieder geval die dag in dag uit stil zit Spelenderwijs bewegen ze heel wat af.
mmm ja... een gezonde maaltijd! Laten we alsnog lekker friet eten (tuurlijk, vast minder vet dan uit de normale frituur, maar alsof er niks anders bestaat!!) en even offopic: rode sauzen zoals ketchup enzo, zijn toch niet slecht, of wel?