Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    uhm lijkt me logisch dat energy drinks en chocomel echte dikmakers zijn en niet goed voor je zijn.. maar goed, misschien vind ik het logisch en hun niet..
    merk echt dat lang niet alle ouders echt achter de kinderen staan. Ja het is moeilijk en ja ze moeten hun 'vertrouwde ritme' onderbreken, maar daar staat tegen over dat de kinderen wel zullen afvallen en gezonder gaan leven en ook langer te leven hebben! Als je jezelf dan nog belangrijker vind dan je kind is er echt iets mis! Laat dan eerst eens beginnen met die ouders...

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zit me nog steeds te verbazen over al die tv's op de kamer. 9 jaar en tv op je kamer? :$ Lekker naar buiten moeten die kids.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou inderdaad, heb echt de afgelopen 2 uitzendingen met verbazing gekeken!
    En gisteren dan.. De vader van Jorian (geloof ik) nam hem mee naar buiten, ja als je nu je tv inleverd dan krijg je een computer met touchscreen!
    HALLOOO.. ze moeten meer bewegen! Geef dan een nieuwe fiets of een abbo op het zwembad.
    Sommige ouders hebben echt een plaat voor hun kop hoor.
    Sorry, ik ga mijn kind met niks omkopen.. Ik ben de ouder, dus ik ben de baas!

En het valt me op dat bijna alle ouders ook te kampen hebben met overgewicht, dus het is bijna wel met zekerheid te zeggen dat het echt komt door het eten en levensstijl.

Ikzelf heb maat 44/46 en mijn man heeft alleen een aardige buik (zit in de familie/genen) en alleen al daardoor letten wij juist extra op kwa eten/drinken voor onze zoon.

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ongelooflijk he! :$ Ik snap het ook nog steeds niet, omkopen daar heeft het kind baat bij ;)...... Als je het kind perse tevreden wil stellen met een cadeau dan iets kleins of iets wat geen negatieve gevolgen kan hebben op zijn gezondheid.
    Ik ben niet van het belonen in cadeaus, want op den duur zijn ze met niets meer tevreden..... bij ons zit het meer in de vorm van een sticker of iets anders kleins, verhaaltje voorlezen wat langer opblijven, maar ja mijn kindjes zijn ook nog klein weet niet hoe dat zal zijn als ze 9 zijn, maar ze krijgen zeker geen flatscreen tv!!

Hier moeten we er ook op letten, zowel ik als mijn man hebben aanleg om dikker te worden. Mijn man is reeds flink afgevallen en ik ben op weg...;) Maar dit maakt dat wij daar dus ook extra op letten. Ze zijn nu nog smal, maar dat wil ik wel zo houden. We dansen hier elke avond na het eten op een dvdvan Phil Collins en de kinderen hebben daar super veel plezier in. Dus lol en beweging kan dus zeker samen!!!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En als ik ook zag in aflevering 1 wat er allemaal de vuilniszak inging uit de vriezer of snoepkast..
    Pff.. Ik heb brood + vlees in de vriezer en hooguit es een pak frikandellen als we dat gaan eten die week.
    En onze snoepkast, daar staat een pak soepstengels, lange vingers, rozijntjes en een rol bicquit in.
    Als er visite komt misschien nog een zakje chips maar daar houdt het ook mee op. Wat er niet is... Kan je ook niet eten..

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Eerste aflevering heb ik niet gezien, maar hier ligt er idd vlees, brood en spinazie in de diepvries en meer niet. We hebben geen frituur, dus hoeven ook geen frikandellen en kroketten te hebben. In de "snoepla" liggen mariakoekjes en rozijntjes en samson en gertkoekjes. Dus niet heel erg slecht allemaal lijkt me. Als er onverwachts visite komt, dan moeten we altijd nog snel even naar de winkel of benzinepomp om iets te halen :). Ik weet namelijk van mezelf dat het anders toch op is..... Maar mijn kindsjes hoeven ook nog geen echt snoep vind ik, ze zijn pas 3 en 1,5, niet nodig dus. Soms heb ik spekjes of van die kleine beertjes in zo'n zakje. Wat je zegt, wat er niet is kun je ook niet eten. Als ze wat groter zijn, zal ik ze ook niet volproppen met snoep. als ze ergens anders zijn, worden ze weleens verwend met koek of iets anders, maar dan blijft het speciaal en genieten ze er meer van lijkt me ;)

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Bij ons is alles gewoon in huis maar de kinderen kunnen er niet zomaar bij (zit achter de kelderdeur die om veiligheidsredenen op slot zit), ze moeten dus ergens om vragen.
    Mr K weet dat het er is maar vraagt er eigenlijk zelden om, alleen voor het slapen gaan mogen ze wat lekkers voor bij hun warme melk.
    Ms K krijgt gewoon een bisquitje en Mr K wil dan graag een bisquitje met chocolade of een evergreen.

Bij ons geen tv's op de kamer als ze die willen hebben zullen ze hem zelf moeten betalen.

Groetjes Anita

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja, het was weer bijzonder gisteravond...

Omkoopschandalen die in het nieuws komen, zijn niets vergeleken bij wat er hier gebeurt! En idd, die moeder die gewoon té beroerd is om mee te sporten met haar zoon, ik vond het zoo sneu voor dat manneke... 'nee, ik wil ook wel liever schaatsen...' ach goss!

Ik vind de moeder van dat meisje dan wel weer oke. Tuurlijk, ze huilt erg veel, maar ik heb wel het idee dat bij haar (als één van de weinigen), de boodschap wél binnenkomt! Bij haar gebeurt er tenminste iets, i.p.v. alleen maar in de verdediging schieten...

Alle ouders in deze serie verwachten van hun kids dat ze volwassen beslissingen nemen, omdat ze zelf te beroerd zijn om het te doen. Volgens mij zijn ze allemaal bang dat hun kind hen dan niet meer 'leuk' vindt of dat ze zelf het goede voorbeeld moeten geven...

pfff...

9. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    En dan die vader "rogier" die volgende week helemaal uit zijn slof gaat schieten i.v.m. de televisie die van de slaapkamer afgehaald moet worden.
    Jongens waar gaat dit over?
    Wat zijn dit voor ouders?
    Mijn man en ik zitten elke keer echt met verbazing te kijken.

En dat omkopen met die spelcomputer met touchscreen?? oh oh oh....

Ik vind het heel sneu voor de kindjes.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik denk dat ze hadden verwacht dat er een personal coach of trainer aan te pas zou komen of iets.. Zodat ze zelf zo min mogelijk ervoor hoeven te doen!
    BELACHELIJK!
    Ik vind.. je hebt het zelf veroorzaakt (ja vind ik echt, behalve als het door een ziekte komt.. Want JIJ doet de boodschappen, JIJ geeft een tv/playstation etc.) dan mag je er verdomd wel energie instoppen om je kind te laten afvallen!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Pff ik erger mijn eigen dood.
    De ouders houden zich ook niet aan de regels en werken niet mee.
    Volgens mij zien ze echt het kwaad niet in he.
    Echt sneu voor die kinderen, die zitten er mee als ze straks ouder zijn.

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Weet je, ik vind het gewicht veel minder schokkend dan de verslavingsgevoeligheid die je te zien krijgt. Een kind wat zo aan zijn pc/tv hangt is verslaafd. Dat is gewoon ernstig, minstens of zeker net zo erg als het overgewicht. Dát vind ik er zo verdrietig aan. Een kind wat alleen tv/pc verslaafd is, is net zo goed ziek, het is namelijk een ziekte. Het gewicht komt er in dit geval alleen bij.

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Pffft ik zit via uitzending gemist te kijken, maar ik verbaas me gewoon over de ouders.
    In het cafetaria geven ze het kind maar wat het wil om gezeur te voorkomen - maar wees nou eens streng!
    In de supermarkt kunnen ze alles zomaar pakken - waar ligt het overgewicht nou dan aan?
    Bij geen enkel kind is een medische oorzaak gevonden, dus het ligt gewoon aan de ouders die ze volproppen, en het feit dat ze te weinig bewegen want ze hebben idd allemaal een grote tv......
    ben gewoon geschokt van hoe het er bij die gezinnen thuis aan toe gaat!

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ongelooflijk dat het erop lijkt dat ze toegeven om maar van het gezeur af te zijn! Dan weet je 1 ding zeker de volgende keer zeuren ze nog harder en daarop weer en dan is het einde zoek, zoals je nu ziet bij deze kinderen. Vind het zielig voor ze!

@moppie1981: ik zie dat je overtijd bent! Veel succes de komende dagen en hopelijk dat hij/zij zich snel aandient!!! En ga enorm genieten van de kraamtijd!

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik vind het ook ontzettend schokkend om te zien hoe al deze kinderen een verslaving hebben aan de tv of pc/spelcomputer.
    Ikzelf ben 24 jaar en kreeg pas op mijn 13e een pc met alleen maar Word of Tekstverwerker zodat ik mijn werkstukken op de pc kon maken.
    Op mijn 16e kregen mijn zusje en ik pas een Playstation en dan maar 1 spel per jaar voor Sinterklaas ofzo..
    Ik weet wel dat de maatschappij anders is tegenwoordig en je niet alles meer kunt tegenhouden, maar ik ga het toch zo lang mogelijk proberen bij mijn zoon!
    Heb toch echt liever dat hij lekker buiten speelt of met vriendjes etc.. Ik zou dat niet nog meer stimuleren zoals de ouders van het programma nu wel doen!

16. MamaMarije

Wie kijkt er weer vanavond?

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ben weer van de partij, wil wel weten hoe die vader nog meer reageert dan alleen in het voorstukje...

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben ook van de partij!!

Vorige week niet gezien helaas, dus ben heel benieuwd hoe en wat nu

19. MamaMarije

Huh, voor alle DRIE je kinderen apart koken?

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik zit weer klaar.. En eerlijk is eerlijk, met een schaaltje chips erbij :)

Deel Deze Pagina